Į uostamiesčio gatves – lengvų pinigų

Keleivių pavėžėjimo verslas uostamiestyje skleidžiasi nežabojamas. Aiškėja, jog į Klaipėdos gatves kas dieną išrieda šimtas nelegalių taksi. Pogrindinio verslo veikėjai kraunasi solidžius pelnus ir spjauna į tūkstantines baudas.

Nėrė į šešėlį

Taksi ir pavėžėjimo paslaugas teikiantys verslininkai jau kurį laiką sulaukia įvairių tarnybų dėmesio.

Tačiau tokių vairuotojų nebaugina nei policijos reidai, nei 1,5 tūkst. eurų siekiančios baudos.

"O kas jiems rūpi? Matyt, gerai uždirba. Jie gali sau leisti mokėti tūkstantines baudas", – kraupo Klaipėdos Kelių policijos tarnybos Kelių patrulių kuopos vadas Artūras Freitikas.

Aiškėja, jog faktiškai kas antras taksi paslaugą teikiantis vairuotojas net neregistruoja tokios veiklos. Jiems neprivalu kas pusę metų rūpintis ir automobilio technine apžiūra.

O kas jiems rūpi? Matyt, gerai uždirba. Jie gali sau leisti mokėti tūkstantines baudas.

"Juk kiekvieną taksi automobilį privaloma tikrinti kas pusmetį, o šie pavėžėjimu užsiimantys piliečiai savo mašinas tikrina kaip ir visi kiti – kas dvejus metus. Ką tai reiškia? Neužtikrintas keleivių saugumas. Juk ne kiekvienas patikrina automobilio padangas. Mes juos tikriname, tačiau specialių reidų nerengiame", – patikino A.Freitikas.

Dažniausiai policijos pareigūnams užkliūva tai, jog keleiviai tokiais automobiliais vežami be saugos diržų, neretai pažeidinėja Kelių eismo taisykles.

"Visa tai priklauso nuo žmogaus sąmoningumo. O jei to nėra, kastuvėliu į smegenis jo nepridėsi", – pažymėjo A.Freitikas.

Reidai – kas mėnesį

Policijos pareigūnai dažniausiai tik talkina kitoms tarnyboms, kurios nuosekliai tikrina tokių paslaugų teikėjus.

Viešojo transporto priemonių kontrolę vykdanti viešoji įstaiga "Klaipėdos keleivinis transportas" savivaldybei kas mėnesį teikia duomenis apie registruotus taksi vairuotojų ir pavėžėjų pažeidimus.

"Klaipėdos keleivinio transporto" Teisės ir administravimo departamento vadovo Juliaus Pauliko teigimu, taksi vairuotojų ir pavėžėjų patikros rezultatai parodė, kas iš tiesų vyksta uostamiesčio gatvėse.

Paaiškėjo, kad kas antras tikrintas vairuotojas iš tiesų slepia tai, jog teikia pavėžėjimo paslaugą.

"Šiais metais užfiksuota per 150 pažeidimų. Daugiau nei pusė jų – dėl neteisėtai vykdytos veiklos. Pažeidimų taip pat nustatyta dėl automobilių techninės nepriežiūros, pasibaigusio transporto priemonių draudimo termino",– vardijo J.Paulikas.

Mašinų nežymi

Anot J.Pauliko, sudėtingiau stebėti pavėžėjimo paslaugas teikiančius subjektus, kadangi jų automobilio žymėjimas dar nėra reglamentuotas.

Klaipėdos savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus Administracinių nusižengimų tyrimo poskyrio vedėja Viktorija Zubienė teigė, kad nusižengėliams taikytos sankcijos.

"Neretai registruojant veiklą bandoma gudrauti. Siekdami išvengti didesnių mokesčių, taksi vairuotojai save įvardija pavėžėjimo paslaugas teikiančiais asmenimis", – sakė V.Zubienė.

V.Zubienė pastebėjo, jog dėl to keleivių vežimo ir pavėžėjimo veiklą vykdantys asmenys išvengia daugybės prievolių – kur kas dažniau privalomos automobilių techninės apžiūros ir daugelio mokesčių.

Slėpdami tikrąsias pajamas, tokie vadinamieji verslininkai nemoka pelno mokesčio, aplinkos taršos ir kitų mokesčių.

Vagia klientus

Šešėlinis verslas, pasak pareigūnų, žlugdo legaliai dirbančias taksi įmones.

Anot V.Zubienės, apie klientų skambučius nelegalai sužino slapta klausydamiesi taksi vairuotojų ir dispečerių pokalbių.

"Gali būti, kad naudojama šiuolaikiška įranga, leidžianti išgirsti apie paskambinusio asmens buvimo vietą", – spėjo pašnekovė.

Atvykus taksi automobiliui, svarbu atkreipti dėmesį į esminius ženklus – privalo būti įrengtas taksometras, nurodyta informacija apie taikomus tarifus, turi būti paženklintos durelės, ant automobilio stogo pritvirtintas šviečiantis plafonas.

Neatmetama, jog pogrindinio taksi verslo atstovai gali užsiiminėti net kriminaline veikla – kvaišalų ar alkoholio prekyba.

Gali būti, jog tokį bizniuką jie suka.

"Pačiose mašinose nesame aptikę alkoholio, tad tikėtina, jog tokio verslo atstovai turi vietas, kur laiko alkoholį. Patikrinimų metu mašinų nekrečiame, bet gali būti, jog tokį bizniuką jie suka", – svarstė Kelių patrulių kuopos vadas A.Freitikas.

Pelnas – milijonai

Nelegalių vežėjų netramdo ir nemenkos baudos. Dauguma jų kontrolieriams įkliūva ne pirmą kartą.

"Dalis patikrintų vairuotojų nebuvo teisiškai įregistravę veiklos. Šiemet sučiupta net 80 tokių asmenų. Jiems teks susimokėti nuo 300 iki 1,5 tūkst. eurų siekiančias nuobaudas", – teigė V.Zubienė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Juozas

Juozas portretas
Aš nesuprantu, ar tie tikrintojai važiavo nors kartą su legaliais taksi. Į daugelį net nesinori sėstis dėl betvarkės automobilyje, nosį riečiančių kvapų, o ir techninė būklė irgi abejotina. Vežti stengiasi tolimesniais keliais. Legaliai dirbantys pavėžėjai naudojasi programėlėmis, kur aiškiai matai visą maršrutą ir kainą. O tokie straipsniai galimai yra užsakyti suinteresuotų firmų.

Xy

Xy portretas
Pilni kiemai taksi masinu su taksi firmu rekvizitais.... ar jie gali uzimti gyventoju vietas. Jei visi vairuotojai prades savo furas, traktorius, kitas darbines masinas kiemuose laikyti? Kodel taksi firmoms tikios super salygos?

Atsibodo

Atsibodo portretas
UZDRAUSTI1 NEDUOTI UZDIRBTI! :))) Atsi#iskit jau, kiekvienas renkasi tas kas jam patogu. "Masina tikrina ne kas 1.5 metu o kas 2 metus". p$#c problema :D O Taksi masinos tai visos sveikos ir grazios tipo. Tik kad niekam neduoti uzdirbti, tik kad niekam geriau nebutu, tas pavydas...
VISI KOMENTARAI 16

Galerijos

Daugiau straipsnių