- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prasidėjo Baltijos jūros 18 kilometrų ilgio tunelio specialių segmentų gamyba.
Naujo tipo tunelis
Tunelis sujungs Vokietijos Putgardeno ir Danijos Rodbyhavno uostus. Šis tunelis bus ilgiausias iki šiol kur nors statytas ant jūros dugno klojant specialius segmentus.
Segmentas – tai 217 m ilgio, 42 m pločio, 9 m aukščio, 73 tūkst. tonų sverianti tunelio dalis.
Tokie segmentai bus klojami ant išlyginto Baltijos jūros dugno 40 m gylyje.
Segmentai bus pradėti gaminti Danijos Lolando saloje Rodbyhavno uoste pastatytame specialiame terminale. Jų gamyba turėtų prasidėti 2023 m.
Segmentai bus gaminami specialiuose dokuose. Baigus gamybą jie bus nuleidžiami į vandenį, ir specialiais pontonais nutempiami į jų montavimo vietą. Į vandenį nuleistos konstrukcijos bus sujungtos, iš jų išpumpuotas vanduo.
Sprendimas: Belto sąsiauryje tunelis bus paklotas iš atskirų 89 sekcijų.
Planuojama, kad tuneliui įrengti iš viso reikės pagaminti 89 betono segmentus.
Nuskandinus ir tarpusavyje sujungus visus segmentus, tunelio konstrukcija bus padengta smėliu ir akmenų sluoksniu.
Tokio tunelio statybos technologija buvo pristatyta dar 1996 m. Tačiau pirmenybė vis būdavo teikiama tilto statybai. 2010 m. Vokietijos, o 2011 m. Danijos vadovybės pasirinko per 600 mln. eurų brangesnio tunelio statybos variantą. Lėmė tai, kad itin intensyviai laivybai naudojamame Belto sąsiauryje, kuriuo laivai plaukia ir į Klaipėdą, esant nepalankioms oro sąlygoms, mažiau rizikinga yra tunelio konstrukcija.
Ir traukiniams, ir automobiliams
Vokietiją ir Daniją ties Putgardenu ir Rodbyhavnu sujungsiantis povandeninis tunelis turi būti pastatytas iki 2029 m.
„Fehmarnbelt“ tunelis bus skirtas važiuoti tiek automobiliams, tiek traukiniams. Jame bus dvi dvigubos automobilių važiavimo dalys ir dvi geležinkelių linijos.
Vizija: galimas vaizdas tunelio viduje automobilių trąsoje.
Planuojama, kad automobilių greitis tunelyje bus iki 110 kilometrų per valandą, traukinių – iki 200 kilometrų per valandą.
Automobiliu tunelį bus galima įveikti per 10 minučių, traukiniu – per 7 minutes. Keltas tarp šių uostų plaukia 45 minutes.
Nuo Hamburgo iki Kopenhagos važiuojant sausuma yra 450 kilometrų. Įrengus tunelį atstumas sumažės iki 320 kilometrų. Tai tuos pačius 130 kilometrų sutrumpins ir kelią iš Vokietijos į Švediją.
Vairuotojai rinksis keltus
Preliminariai tunelio statyba kainuos per 7 mlrd. eurų. Tilto statyba būtų kainavusi 6,4 mlrd. JAV dolerių.
Jau dabar įvardijama, kad tunelio statyba bus nuostolinga ir neatsipirks. Jį turės remti Danijos ir Vokietijos vyriausybės. Dėl to Vokietijoje jau pasigirdo protestų. Jai šis tunelis nėra tiek reikalingas, kiek geresnio ryšio su centrine Europa norinčiai Danijai.
Projektas: taip atrodys įvažiavimas į Fehmarn Belto tunelį nuo Danijos pusės.
Pastačius tunelį nesvarstoma, kad būtų panaikintos tarp Putgardeno ir Rodbyhavno uostų esančios keltų linijos.
Laivybos kompanijos „Scandlines“ užsakymu buvo atliktas tyrimas. Jis atskleidė įdomių detalių. Daugelio vilkikų kompanijų atstovų pasisakė, kad jie naudosis ne tuneliu, o keltais, – kol keltas plaukia, vairuotojas gali skirti vieną valandą poilsiui. Taip racionaliai taupomas bendras krovinio gabenimo vilkikais laikas. Judant tuneliu važiavimo laiką jau reikės taupyti sustabdžius vilkiką kur nors kitur aikštelėje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Valstybės dieną Palangoje – „Tautiška giesmė“ ir šventė-piknikas „Pozityviai“
Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo ir „Tautiškos giesmės“ dienos proga jau šeštus metus iš eilės Palangoje organizuojama šventė, kurioje netrūks veiklų šeimoms, kurorto gyventojams ir svečiams. ...
-
Klaipėdoje per Mindaugines – giesmė už solidarumą
Minint Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo dieną, liepos 6-ąją, klaipėdiečiai bus kviečiami į Teatro aikštę pasiklausyti dviejų dalių koncerto ir tradiciškai sugiedoti "Tautišką giesmę". ...
-
Nuo birželio 6 dienos pietinėje Klaipėdos dalyje vyks hidrauliniai bandymai
Gerbiami AB „Klaipėdos energija“ klientai, informuojame Jus, kad Klaipėdoje šių metų birželio 6 – 10 dienomis vyks hidrauliniai šilumos vamzdynų bandymai, padidintu slėgiu bus bandomi šilumos tinklai, esantys į pi...
-
Būsimiesiems laivų korpusų surinkėjams – piniginės stipendijos
Skatinant jaunimą aktyviau rinktis su jūrine inžinerija susijusias profesijas, Vakarų laivų gamyklos įmonių grupė įsteigė 10 piniginių stipendijų. Jos kiekvieną mėnesį bus skiriamos Klaipėdos Pauliaus Lindenau mokymo centro moksleiviams, norint...
-
Pratęsiamas „Haiku Klaipėdai“ konkurso laikas
Dėl išaugusio kūrybinio įkvėpimo iki liepos 6-osios pratęsiamas konkursas „Haiku Klaipėdai“. Pasak jo vadovės, jau sulaukta daugiau negu šimto darbų iš įvairių Lietuvos miestų. ...
-
Centrinėje Klaipėdos gatvėje – minimalus greitis3
Klaipėdos savivaldybės administracijos Eismo saugumo komisija nutarė sumažinti transporto priemonių važiavimo greitį iki 30 km/val. Herkaus Manto gatvės ruože nuo Liepų gatvės sankryžos iki sankirtos su Lietuvininkų aikšte. ...
-
Karklėje – retas svečias
Kaip juokavo Pajūrio regioninio parko ekologas Erlandas Paplauskis, belaukdamas iš Lenkijos atplaukiančio Arkties gyventojo – jūrų vėplio, kuris jam nebūdingoje vietoje pastebėtas prieš porą savaičių, sulaukė paprastojo ruonio. O...
-
Juodkrantėje išdygo Gajos šventykla2
"Vėjui, lietui ir kaprizingam įlankos dumblui nepasidavusi skulptoriaus Manto Maziliausko komanda padarė neįmanoma: per 10 dienų Gintaro įlankoje, Juodkrantėje, sukūrė įsimintiną 24 žolynų bokštų, kai kurių siekiančių net 12 metr...
-
Prie Klaipėdos savivaldybės – nauja stotelė3
Statybininkai baigė įrengti naują viešojo transporto stotelę Liepų gatvėje. ...
-
Klaipėdiečiai skundžiasi: autobusuose alina karštis10
Klaipėdiečiai skundžiasi, kad miesto maršrutiniuose autobusuose kamuoja kaitra, o transporto priemonių viduje esantys kondicionieriai esą negelbsti keleivių. ...