Jūrininkams rengia garantijų paketą

Koreguojant įstatymą Lietuvoje rengiamasi įteisinti su jūrininkų darbu susijusias garantijas.

Jūrininkų sutarties forma

Esminiai pakeitimai yra susieti su jūrininkų darbo sutartimis, jų turtu laive, gyvenimo ir veiklos sąlygomis laive.

Lietuvos vėliavos laivuose, kaip numato Prekinės laivybos įstatymas, darbo sutartis su jūrininkais turės būti sudaroma pagal pavyzdinę formą. Ją tvirtins Vyriausybė. Tai jau savaime garantija, nes sutartis bus standartinė ir aiški.

Numatoma, kad prieš pasirašant darbo sutartį jūrininkui turės būti suteikiama laiko pasikonsultuoti dėl jos.

Bus aiškiai numatyta, kad jūrininko reisas negali būti ilgesnis nei 12 mėnesių. Tai ypač aktualu pandemijos, kaip COVID-19, atveju.

Gerokai praplėstas ir įvairių garantijų kiekis. Net ir pasibaigus sutarčiai, jūrininkas iš laivo privalės būti grąžinamas į namus laivo savininko lėšomis.

Dėl jūrininkų sugrąžinimo iš laivų tam tikrų prievolių prisiims ir valstybė. Jei laivų savininkas dėl kokių nors priežasčių negalės sugrąžinti jūrininkų, tai vykdys Užsienio reikalų ministerija kartu su Susisiekimo ministerija. Patirtas išlaidas vėliau jos išsiieškos iš laivo savininko.

Bus kompensuota už turtą

Dar viena dalis garantijų susijusi su ypatingais atvejais laivuose, kaip ginkluotas apiplėšimas, piratų užpuolimas.

Numatyta, kad dėl piratavimo, ginkluoto laivo apiplėšimo į nelaisvę patekęs jūrininkas iki jo išlaisvinimo gaus atlyginimą ir kitas išmokas nepriklausomai nuo to, ar pasibaigė sutartis ar ne.

Pinigus numatyta mokėti jūrininko nurodytam asmeniui. Tą asmenį jūrininkas galės nurodyti prieš reisą, taip pat reise laivo kapitonui, kuris informaciją apie jį privalės perduoti laivo savininkui.

Po paleidimo iš nelaisvės jūrininkas turės būti grąžinamas namo nemokamai. Jei jūrininkas nelaisvėje mirs, jo šeima gaus Lietuvos teisės aktuose numatytą kompensaciją.

Jūrininkui arba jo šeimai laivo savininkas privalės mokėti kompensaciją už turtą laive, kuris buvo sugadintas arba prarastas per ginkluotą laivo apiplėšimą, piratų užpuolimo atvejį, gaisrą ar kitokį laivo incidentą.

Nemokamas grąžinimas su išimtimi

Nemaža naujų jūrininkų garantijų dalis susijusi su jų sveikatos sutrikimu laive, pandemijomis ir panašiai. Numatyta prievolė laivo savininkui apmokėti visas jūrininko gydymo išlaidas užsienyje.

Bet kuriuo atveju, jei jūrininko sveikatos būklė leidžia keliauti, jis į namus turės būti sugrąžinamas laivo savininko lėšomis. Tas pats numatyta ir tuo atveju, jei įvyksta laivo avarija. Tragiškos baigties atveju laivo valdytojas privalo apmokėti ir visas jūrininkų palaikų grąžinimo išlaidas.

Dar viena įdomi nuostata tai, kad jūrininkui atsisakius laivu plaukti į didelės rizikos zoną, kuri įtraukta į Londono draudimo rinkos pavojingų zonų sąrašą, jis namo taip pat privalės būti grąžintas laivo savininko lėšomis.

Lietuvos vėliavos laivų savininkams numatoma prievolė užtikrinti jūrininkų grąžinimo lėšų draudimą banke. Jie turi būti Tarptautinės laivų valdytojų civilinės atsakomybės draudimų klubų konfederacijos nariai.

Jokiu būdu neleidžiama laivų savininkams iš anksto rinkti kokių nors pinigų iš jūrininkų jų grąžinimui.

Savo lėšomis grįžti į namus jūrininkas privalės tik tuo atveju, jei bus šiurkščiai pažeidęs jūrininko pareigas. Tokia priežastis gali būti, tarkim, girtuokliavimas laive.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kkkk

kkkk portretas
Nieko naujo,viskas taip ir vyksta galvoja, kad seime dirba o kaip jūrininkai kurie plaukioja ne su Lietuvos R vėliava tyluma jų ką neegzistuoja

Jūrų kapitonas

Jūrų kapitonas portretas
Kažkas netaip su mūsų įstatynmais . Tam yra MLC 2006 konvencija ,kuria Lietuva ratifikavo dar 2014 metais . Jos ir privalu laikytis griežtai,tik kažkodėl pas mus, matomai ,laivų savininkų interesų paisydami daromos išiimtys ne jūrininkų sąskaita. Visiems normaliems žmonėms suprantama ,kad laivas tai plaukiojimo priemonė ,tai kodėl Lietuvoje pagal įstatymus - nekilnojamas turtas ?????? Bananų respublika ar kaip? Skaitykite Jungtinių tautų jūros teisės konvenciją ,ten viskas parašyta - laivas tai plaukiojimo priemonė ,o ne nekilnojamas turtas. Lietuva ją irgi yra ratifikavusi . Visame pasaulyje priimta ,kad jūrininko kelionės išlaidas į laivą ir atgal moka laivo savininkas ,pas mus bandoma tik dabar tai įtvirtinti .Kam juk tam yra konvencija. Jos privalu laikytis. Pas mus ,jei valstybė nesilaiko įstatymų -normalu ,jei eilinis pilietis - baudžiama atsakomybė -KODĖL ? Jūrininkų draudimas yra PRIVALOMAS ,tai kam išradinėti vėl dviratį .Kam tai naudinga ?

Jūrininkas

Jūrininkas portretas
Norėčiau pamatyti tuos balvonus (kurie pasisako dėl maksimum 12 mėnesių ant laivo) jūroje ant denio. Jau po pirmų 2 savaičių prisigertų ir pagal jų priimamas garantijas, grįžtų namo už savo sąskaitą.
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių