Pereiti į pagrindinį turinį

Jūrininkų teisės ginamos geriausiai

2013-12-30 15:22
Jūrininkų teisės ginamos geriausiai
Jūrininkų teisės ginamos geriausiai / Vidmanto Matučio nuotr.

Lietuvos jūrininkų sąjunga mūsų šalyje yra viena stipriausių profesinių organizacijų – jos balsas girdimas Seime, Vyriausybėje, tarptautinėse organizacijose.

Finansiškai tvirta organizacija

Įvertinti pastarųjų dvejų metų Jūrininkų sąjungos veiklos rezultatai. Ji vienija per 2000 narių. Per 2012-2013 metus, be gruodžio mėnesio, iš narių ji gavo 1 mln. 52 tūkst. litų nario mokesčių.

2014 m. Lietuvos jūrininkų sąjunga pasitinka kasoje turėdama per 1 mln. litų. 

Organizacijos stiprybė - ir tame, kad ji yra Tarptautinės transporto darbininkų federacijos (ITF) narė. Federacija kasmet skiria lėšų ITF inspektoriui ir jo biurui Klaipėdoje išlaikyti. Per dvejus metus skiriamos lėšos sudarė 635 tūkst. litų.

Inspektorius Andrejus Černovas nuo 2009 metų dirbo ITF būstinėje Londone, o 2013–aisiais vėl grįžo į Klaipėdą.

Lietuvos jūrininkų sąjunga valdo ne tik ITF inspektoriaus biurą Klaipėdoje, bet ir Jūrininkų centro pastatą Agluonos g. 5. Šios patalpos už gautą 1 mln. JAV dolerių paramą, įrengtos 2005 metais.

2009  metais 2 mln. 215 tūkst. litų vertės pastatas panaudai buvo perduotas Jūrininkų centrui. Patalpos tampa ne tik jūrinių profsąjungų, bet ir visuomeninių jūrinių organizacijų susibūrimo vieta. 

Per 2013 metus buvo rekonstruota ir pagrindinė Lietuvos jūrininkų sąjungos būstinė Vilties g. 6. Šiame pastate nupirktas papildomas plotas, už 290 tūkst. litų atliktas pastato kapitalinis remontas.  

Keitėsi požiūris į jūrininkus

Pagrindine Lietuvos jūrininkų sąjungos funkcija išlieka jos narių teisių gynimas. Viena iš prioritetinių sričių laikoma tarptautinių konvencijų ratifikavimas Lietuvoje.

Lietuvos jūrininkų sąjungos pirmininkas Petras Bekėža akcentavo, kad 2013 metais, šalyje pasikeitus politinei valdžiai, požiūris į jūrininkus iš esmės keitėsi.

Ankstesnėse Vyriausybėse tarptautinių konvencijų ratifikavimas strigo. Ledai pralaužti 2013 m. birželį – ratifikuota Tarptautinės darbo organizacijos konvencija dėl darbo jūrų laivyboje. Jūrininkų sąjungos ir jūrinės bendruomenės siūlymu į naujosios valdžios Vyriausybės programą įtrauktos nuostatos, kurios susietos su jūrininkų teisų užtikrinimu, ilgalaike nacionalinio jūrų laivyno programa, jūrininkų darbo apmokėjimo tvarkos ir socialinių garantijų tobulinimu.

Dėl Lietuvos pirmininkavimo ES šiemet nespėta ratifikuoti konvencijų dėl žvejų darbo, dėl darbo dokuose, dėl dokininkų darbų saugos ir sveikatos. Tai nukelta į 2014 metus, bet, esant naujosios valdžios institucijose geranoriškumui, tikėtina, kad konvencijos bus ratifikuotos.
Pateiktas paketas pasiūlymų dėl Prekybinės laivybos, Profesinių sąjungų, Saugios laivybos įstatymų, Darbo kodekso, įvairių poįstatyminių teisės aktų koregavimo.

Didės jūrininkų atlyginimai

Didžiausia ne tik Jūrininkų sąjungos, bet ir kitų profsąjunginių organizacijų problema yra pernelyg mažas narių skaičius. Lietuvos jūrininkų sąjungos nariais yra tik apie trečdalis visų jūrininkų. Tais vaisiais, kuriuos pasiekia Jūrininkų sąjunga, naudojasi ir tie jūrininkai, kurie nėra jos nariai.

Lietuvoje pradėta kelti problema, kad pagal priimtas įstatymų nuostatas visi šalies jūrininkai privalėtų būti Jūrininkų sąjungos nariais. Tokios sistemos yra įteisintos dalyje Europos ir pasaulio šalių, netgi tokiose kaip Danija, Švedija, Suomija, Anglija, JAV. 

Svarbus Jūrininkų sąjungos darbo akcentas yra kolektyvinės sutartys. Jose pasiektais rezultatais naudojasi ir tie jūrininkai, kurie nėra sąjungos nariai.
P.Bekėžos teigimu, šiuo metu yra sudarytos kolektyvinės sutartys su bendrovėmis „Baltnautic“ (11 laivų su patogia vėliava), „Forsa“ (3 laivai su patogia vėliava), Norvegijos laivų savininkų asociacija, „DFDS Seaways“, „Novikontas“, Klaipėdos jūrų krovinių kompanija, Lietuvos jūrų laivininkyste, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. 

Dalyje kompanijų 2014 metais jūrininkams būtų didinami atlyginimai ir gerinamos socialinės garantijos. Nutraukta kolektyvinė sutartis su „Inter-globe shipping Ltd“ kompanija, nes jos pagrindinei įmonei „Baltijos grupė“ iškelta bankroto byla. Dėl šios grupės skolų jūrininkams dabar vyksta teismai, kur dalį jūrininkų gina Lietuvos jūrininkų sąjungos teisininkas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų