Pereiti į pagrindinį turinį

Kaip Kylis įvertino liniją su Klaipėda?

2020-02-01 10:00

Skelbdamas 2019 m. krovos rezultatus Kylis ypač teigiamai įvertino vieną pagrindinių savo partnerių – Klaipėdos uostą.

Reisas: Kylio uoste į Klaipėdą pasirengęs išplaukti jūrų keltas.
Reisas: Kylio uoste į Klaipėdą pasirengęs išplaukti jūrų keltas. / Vidmanto Matučio nuotr.

DFDS įtaka Kylyje

2019 m. į Vokietijos Kylio uostą arba iš jo jūrų keltais buvo gabenama 5 941 724 tonos krovinių. Iš jų 2,5 mln. tonų teko Kylio–Klaipėdos linijai, kuria plaukioja Danijos DFDS kompanijos jūrų keltai. Toks krovinių kiekis šioje linijoje pasiektas pirmą kartą. Tai lėmė linijoje per savaitę iki 8 išaugęs reisų skaičius. Įtakos turėjo ir tai, kad buvo uždaryta Kylio ir Sankt Peterburgo linija. Dabar iš Kylio į Klaipėdą daugiau gabenama Rusijos sunkvežimių ir krovinių.

Klaipėdos linija plukdo daugiausia krovinių, tačiau keleivių skaičius joje išlieka mažiausias, lyginant su Norvegijos ir Švedijos linijomis. Bendrai trys pagrindinės jūrų keltų laivybos linijos Kylio uoste sukuria apie 85 proc. jos krovinių dalį. 

DFDS įtaka Kylio uoste yra dar didesnė, nes „Ostuferhafen“ dalyje laikoma ir iš Rusijos Sibiro atgabenta maumedžio mediena. Pernai iš viso buvo priimta 92 500 kub. metrų tokios medienos.

Pagrindiniai konkurentai

Pagal Kylio uosto paskelbtą ataskaitą matyti, kad Kylio–Klaipėdos linija pagal krovinių kiekį nurungė kitas dvi svarbias iš Kylio centro einančias „Color Line“ ir „Stena Line“ laivybos linijas į Norvegijos Oslą ir Švedijos Geteborgą.

Kylio–Klaipėdos linijoje daugiausia dominuoja kroviniai, o linijose į Oslą ir Geteborgą itin svarbūs yra ir keleiviai. Kylio uosto administracijos vertinimu, pagal pajamas didžiausią įtaką uoste vis tiek turi „Color Line“ ir „Stena Line“ laivybos linijos.

Kylio uostas pernai pasiekė keleivių skaičiaus augimo rekordą. Iš viso jame lankėsi net 2 391 528 keleiviai. Tai 8,4 proc. daugiau nei 2018 m.

Tačiau itin spartų keleivių skaičiaus augimą lėmė ne jūrų keltai. Čia keleivių netgi buvo 1,2 proc. mažiau. Pernai Kylio uoste iš viso jūrų keltais naudojosi 1,6 mln. keleivių. Bendrą augimą lėmė nuo 598 tūkst. 2018 m. iki 803 tūkst. 2019 m. augęs kruizinių keleivių skaičius. Jų augimas įspūdingas – net 34 proc.

Planuojama, kad šiais metais į Kylio uostą atplauks per 200 kruizinių laivų, o keleivių bus per 880 tūkst. Įvertinta, kad jūrų keltų keleivinė laivyba per metus Kyliui duoda apie 60 mln. eurų pajamų. Iš kruizinės laivybos pajamos siekia apie 20 mln. eurų.

Kylio uosto efektyvumas

Pagal bendrą krovinių kiekį – pernai jis siekė per 7 mln. tonų – Kylio uostas smarkiai atsilieka nuo Klaipėdos, kur krova siekė per 43 mln. tonų.

Kylio uoste dirba 4 579 darbuotojai. Iš jų tiesiogiai uosto veikloje – 3 043, o turizmo sektoriuje – 1 536. Pagal 2017 m. parengtą studiją,  Kylio uosto efektyvumas yra vertinamas gana gerai.

Šis uostas iš viso sukuria apie 559 mln. eurų pajamų. Iš jų 422 mln. eurų iš uosto operacijų ir 137 mln. eurų iš turizmo sektoriaus veiklos. Iš uosto veiklos tiesiogiai Kylio regione lieka per 343 mln.  eurų.

Manoma, kad dar apie 360 mln. eurų efektą sukelia netiesiogiai su Kylio uosto, ypač su turizmo skatinimu susijusi veikla iš prekybos ir įvairių paslaugų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų