Susipažįsta su technologija
Šiuo metu Klaipėdoje tūrio davikliai sumontuoti į 18 pusiau požeminių konteinerių. Daviklių duomenys belaidžiu ryšiu siunčiami į valdymo kompiuterį, o programinė įranga rodo užpildymo kiekį – pažymi konteinerius atitinkama spalva, prognozuoja, kada konteineris bus pilnas.
„Labai patogus ir progresyvus įrankis. Tiksliai galime nustatyti, ar tikrai vežėjas pagal grafiką ištuštino konteinerį. Galime stebėti ir kaip greitai užpildomas konteineris. Tai vertinga informacija sudarant išvežimo grafikus, parenkant didesnio ar mažesnio dydžio talpykles, analizuojant sezoniškumo įtaką atliekų susidarymui, planuojant ar koreguojant vežėjo maršrutus“, – aiškino KRATC Ekologinės infrastruktūros administravimo skyriaus viršininkė Ramunė Šličienė.
Kol kas dvi skirtingus daviklius tiekiančios bendrovės uostamiesčio atliekų sistemos administratoriui leido nemokamai naudotis ir susipažinti su šia pažangia technologija. KRATC planuoja, kad Klaipėdoje pabaigus statyti naujus pusiau požeminius konteinerius juose bus instaliuojami tūrio davikliai, o naujame atliekų vežėjo kontrakte numatyta galimybė apmokėti už paslaugą pagal realų konteinerių tuštinimą, operatyviai suplanuojant maršrutus pagal daviklių duomenis.
Mažins išvežimo sąnaudas
Eksperimentiniai davikliai sumontuoti tiek uostamiesčio komunalinių, tiek išrūšiuojamų antrinių žaliavų konteineriuose. Mat dėl popieriaus ir plastiko konteinerių ištuštinimo sulaukiama daugiausia skundų.
„Pasitaiko situacijų, kad gyventojai skundžiasi perpildytu popieriaus konteineriu, o nusiuntus į vietą vežėjo mašiną paaiškėja, kad konteineris tuščias, tik jo anga užkimšta pakuote bandant per jėgą įgrūsti didžiulę kartono dėžę. Sunkiasvorė mašina važiavo, teršė orą, gadino kiemo dangas, darbuotojai beprasmiškai eikvojo laiką. O būtų pakakę pasiųsti vieną specialistą ar susisiekti su namo administratoriumi ir pašalinti kliūtį“, – pasakojo R.Šličienė.
Minėtu atveju konteinerio tūrio davikliai būtų aiškiai parodę problemą ir padėję ją išspręsti pigiausiu būdu. Specialistė pabrėžė, kad pagal šiuo metu Lietuvoje galiojančią tvarką antrinių žaliavų konteinerių pastatymu, priežiūra ir tuštinimu turi rūpintis gamintojų – importuotojų organizacijos. Tad daviklių įrengimas priklausytų tik nuo verslo kuruojamų organizacijų geranoriškumo. Bet, dėl tvarkos kiemuose, KRATC, kaip viso miesto atliekų sistemos administratorius, siūlys tūrio daviklius įmontuoti ir į rūšiuojamų atliekų konteinerius.
Visgi didžiausią daviklių ekologinę ir ekonominę naudą KRATC specialistai įžvelgia reguliuojant konteinerių išvežimo dažnumą.
„Apie trečdalį atliekų mokesčių kainos sudaro išvežimo paslauga. Jeigu, remiantis daviklių duomenimis, pavyktų optimizuoti vežėjų maršrutus ir sumažinti konteinerių aptarnavimo skaičių bei atsiskaityti su vežėju už faktinį konteinerių ištuštinimą, šios paslaugos sąnaudos mažėtų ir naudą pajustų visi Klaipėdos rinkliavos mokėtojai“, – teigė R.Šličienė.
Naujausi komentarai