Klaipėdoje atsigauna konteinerių krova

Kad Klaipėdos uoste konteinerių krova atsigauna liudija du mėnesius iš eilės pagerėję jų krovos rezultatai.

Sulaukėme didesnių laivų

„Nuo praėjusių metų pradžios iki šiol užsitęsęs konteinerių apyvartos kritimas ėmė stabilizuotis ir jau rodo apyvartos didėjimo ženklus. Be to, konteinervežiai iš mūsų uosto išeina pilniau pakrauti, nei čia atvyksta“, – pabrėžė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Ta tarsi paliudijo ir tas faktas, kad gegužės pirmosiomis dienomis į Klaipėdos uostą atplaukė didžiulis 304 metrų ilgio konteinervežis „MSC Marina“.

Per pastaruosius mėnesius „Klaipėdos Smeltė“ skaičiuoja rekordinius konteinerių kiekius. Pavyzdžiui, kovą ji krovė 22,7 tūkst. TEU. Tai rekordinis konteinerių kiekis, skaičiuojant nuo 2011 metų, kai buvo krauta 23 tūkst. TEU.

Laukiamas MSC konteinerių

Balandį Klaipėdos uoste krauta 447 475 tonos konteinerių. Tai yra 14,5 proc. daugiau nei pernai per tą patį mėnesį. Skaičiuojant sąlyginiais vienetais, balandžio mėnesį krauta 35 546  TEU arba 5 proc. daugiau negu per tą patį laikotarpį pernai.

Apie 29 proc. konteinerių Klaipėdos uoste sudaro „Maersk Line“ konteineriai (jų augimas 3,6 proc.), 21 proc. – MSC, 9 proc. – „Conteinerships“ (augimas 12,1 proc.), 5 proc. – CMA CGM konteineriai. Kitų operatorių krovos dali Klaipėdos uoste siekė apie 36 proc. Ji net 20,3 proc. didesnė nei pernai.

Šiemet Klaipėdos uoste labiausiai mažėjo CMA CGM ir MSC konteinerių – atitinkamai 37,8 ir 35,3 proc. Kai MSC konteinerių keikis Klaipėdos uoste pradės didėti ir bendra Klaipėdos uosto konteinerių krova stabilizuosis.

Skirtingos tendencijos

Konteinerių krovą rytinės Baltijos jūros regione lemia bendra ekonominė padėtis. Ji nėra gera dėl politinės įtampos regione ir dėl buksuojančios Rusijos ekonomikos. Nors skaičiuojant pagal TEU Klaipėdos uoste konteinerių kiekis yra beveik panašus kaip ir pernai. Tačiau skaičiuojant tonomis jis gerokai mažesnis. Esmė ta, kad konteineriai gabenami mažiau pakrauti. Taip pat Klaipėdos uostas tapo savotišku tuščių konteinerių iš Vakarų Europos globos uostu.

Pačios konteinerinės laivybos kompanijos pateikė duomenis, kad šiemet per tris mėnesius konteinerių su prekėmis krova Rygos uoste sumažėjo 8,3 proc. iki 70,55 tūkst. TEU, Klaipėdos uoste – 6,9 proc. – iki 78,36 tūkst. TEU, Talino uoste – 6,8 proc. iki 40,07 tūkst. TEU.

Jei Klaipėdos uoste „Maersk Line“ konteinerių dalis didėjo, tai Rygos ir Talino uostuose ji mažėjo. Taip pat, kai Rygoje ir Taline MSC konteinerių pokyčio beveik neįvyko, tai Klaipėdos uoste šių konteinerių šiemet per pirmuosius tris mėnesius ryškiai sumažėjo.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių