Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdoje – gyventojų šaršalas dėl paspirtukų: viešajame transporte nenori net matyti

2024-06-07 09:29

Prasidėjus šiltajam sezonui į gatves išrieda elektriniai paspirtukai, dviračiai ar kitos dviratės transporto priemonės, tačiau kartais ir jų vairuotojai nusprendžia pasinaudoti viešuoju transportu. Toks sprendimas patinka ne visiems, o ir miestas tokiems atvejams turi numatęs savo taisykles.

Abejonės: gyventojams kyla klausimas, ar galima važiuoti viešuoju transportu su savimi gabenantir elektrinį paspirtuką.
Abejonės: gyventojams kyla klausimas, ar galima važiuoti viešuoju transportu su savimi gabenantir elektrinį paspirtuką. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Keleiviai nenori net matyti

Paspirtukų vairuotojai neretai nori naudotis autobusais ir kartu su savimi vežtis ir savo transporto priemonę.

Kaip teigė įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis, sulaukiama nemažai prašymų leisti vežtis paspirtukus autobusais, tačiau ir prieštarų šiuo klausimu netrūksta.

„Gyventojai prašo jokiu būdu neleisti vykti viešuoju transportu su paspirtukais, nes jau yra buvę atvejų, kai susižalojama dėl autobuse esančio paspirtuko ir keleiviams net prireikė medikų pagalbos“, – pasakojo G. Neniškis.

Pasak direktoriaus, paspirtukais vadinamos įvairaus dydžio dviratės transporto priemonės, nuo mažo mechaninio vaikiško iki galingo elektrinio, tad nepatikslinus, apie kokį kalbama, gali įsivelti ir painiavos.

Turi atitikti reikalavimus

Susisiekimo ministro įsakymu patvirtintose Keleivių ir bagažo vežimo taisyklėse nustatyta, kad paspirtuką galima vežtis tik tais atvejais, kai jis atitinka rankiniam bagažui keliamus reikalavimus.

Kaip teigė direktorius, paspirtuko matmenys turi būti ne didesni kaip 60×40×20 cm arba kurio bendra matmenų suma ne didesnė kaip 120 cm.

Taip pat paspirtukas turi būti švarus, vežamas daiktas negali turėti smailų, pjaunančių ar galinčių sutepti autobuso apmušalus ar keleivių drabužius, detalių.

„Suteikiame autobuso vairuotojui teisę priimti sprendimą, ar paspirtukas atitinka šiuos reikalavimus“, – pabrėžė G. Neniškis.

Jeigu yra neišvengiama būtinybė vežtis papildomą mobilumo priemonę, tuomet ji turėtų būti įpakuota į specialų dėklą arba turi būti kitaip izoliuotos nešvarios, smailos, galinčios sužeisti, įpjauti dalys.

Rengia naujas taisykles

G. Neniškis užsiminė, kad kartais diskutuojant paspirtukai prilyginami kūdikių ar neįgaliųjų vežimėliams, tad esą ir šie turėtų būti vežami pagal tokias pačias taisykles, tačiau viešojo transporto įmonės nuomonė skiriasi.

„Mes tokį argumentą laikome nekorektišku, kadangi kūdikių ar neįgaliųjų vežimėlių naudotojai dažnai neturi alternatyvos viešajam transportui. Tuo metu paspirtukas, pirmiausia – galingas elektrinis, skirtas juo važiuoti, o ne jį vežti“, – pabrėžė direktorius.

Šiuo metu uostamiesčio savivaldybė rengia Klaipėdos miesto keleivių ir bagažo vežimo taisyklių pakeitimus, kur detaliau reglamentuos tiek paspirtukų, tiek dviračių vežimą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų