Gilinant „pabyra“ akmenys
Kaskart gilinant Klaipėdos uostą iš moreninio molio sluoksnio būdavo iškrapštomi ir dideli akmenys. Įprasta, kad kuo daugiau moreninio molio nukabinama, tuo intensyviau iš jo „pabyra“ akmenys.
Netrukus Klaipėdos uoste bus pradėti dideli gilinimo darbai. Uosto laivybos kanalas bus gilinamas nuo PK 17 iki PK 110a, tai yra nuo Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos apsisukimo rato, kuris yra ties 8–10 krantinėmis, iki „Birių krovinių terminalo“ 106 krantinės.
Laivybos kelio gilinimas vyks pusmetrį, tačiau numatytas dar pusmetrio pergilinimas. Nukasus apie 1 metro moreninio molio sluoksnį akmenų gali būti daug. Teoriškai numatyta, kad šioje akvatorijoje vykdant jos gilinimą gali būti surasta per 30 įvairaus dydžio akmenų ir dar tiek pat navigacinių kliūčių.
Uoste rasta ir milžinų
Šiuo metu yra paskelbtas Uosto direkcijos akmenų iškėlimo iš akvatorijos konkursas. Jame numatyta, kad gali tekti iškelti iki 18 akmenų, kurių diametras – nuo 40 centimetrų iki 1,5 metro.
Nurodyta, kad 8 akmenys gali būti nuo 1,5 iki 2,5 metro, keturi – nuo 2,5 iki 3,5 metro, vienas – nuo 3,5 iki 6 metrų diametro.
Tokie skirtingi akmenų diametrai numatyti todėl, kad didesnio akmens iškėlimo išlaidos yra nepalyginamai didesnės. Todėl būtina iš anksto numatyti, kiek kainuotų vieno ar kito akmens iškėlimas.
Tokių dydžių akmenys pasirinkti pagal patirtį, kokia yra buvusi uoste. Pavyzdžiui, pernai kovą uoste Malkų įlankoje prie 143A krantinės buvo rastas net 20 tonų svėręs akmuo. Jis trukdė kalti įlaidus, todėl jį teko pastumti į kitą vietą.
Įvairioms kliūtims iš uosto pašalinti gilinant jį numatoma iki 150 tūkst. eurų. Bet kiekvienu atveju pinigų suma priklausys nuo rastos konkrečios kliūties ar akmens.
Vienam akmeniui iškelti gali užtekti ir tūkstančio ar kelių šimtų eurų, o kitam, jei jo diametras didelis, reikės ir keliasdešimt tūkstančių eurų. Prieš metus uoste rasto 20 tonų akmens iškėlimo kaina buvo įvertinta net 27 tūkst. eurų.
Nauja vieta radiniams
Uosto akvatorijoje atradus didelį akmenį, nevyksta tiesiog mechaninis jo iškėlimas. Aplink riedulį plaunamas gruntas, narai įvertina jo dydį.
Iškeltas akmuo transportuojamas į nustatytą vietą, kur numeruojamas ir laikomas kaip įrodymas, už kurio iškėlimą skirtos lėšos.
Iki šiol akmenys buvo laikomi keliose uosto vietose. Viena jų – šalia Kopgalio.
Dabar iš uosto iškeltiems akmenims laikyti numatyta įrengti naują vietą už Smeltės pusiasalio, netoli tos vietos, kur po 2028 m. planuojama statyti pramoginių laivų prieplauką.
Galbūt tie dideli iš uosto iškelti akmenys būtų panaudoti šios prieplaukos statyboje. Analogiškai uoste numatyta iškelti ir gilinimo metu rastas kitas navigacines kliūtis.
Gilinant Klaipėdos uostą yra buvę aptikta ir per karą nesprogusių sviedinių.
Naujausi komentarai