Klaipėdos autobusų parkui 65-eri: neramūs jubiliejiniai metai

  • Teksto dydis:

Šiandien Klaipėdos Garažų gatvės pabaigoje, kur įsikūręs „Klaipėdos autobusų parkas“, nebus nei iškilmingų kalbų, nei šventinių fejerverkų, nors proga neeilinė – lapkričio 5 d. didžiausia Vakarų Lietuvos keleivinio transporto bendrovė „Klaipėdos autobusų parkas“ mini savo 65-ąjį gimtadienį. Įprastai bendrovė šią dieną sukviečia svečius, kolegas iš kitų miestų, partnerius, pagerbia ilgamečius darbuotojus ir kartu pasidžiaugia pasiekimais. Bet šiemet viskas kitaip.

Nuo koronaviruso pasekmių gelbėja diversifikacija

„Tai išskirtiniai metai. Tokių per visą bendrovės istoriją dar nebuvo ne tik mums, bet ir visiems Lietuvos keleivinio transporto vežėjams“, – pasakojo Vaidas Ramanauskas, bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius.

Kitose verslo srityse koronavirusas tik šiek tiek pristabdė paslaugų teikimą, o keleivių vežėjų sektorius šiemet neišbrenda iš aklavietės: sumažėjo reisų miesto pervežimuose, o tarpmiestinės kelionės autobusais buvo visiškai nutrauktos, labiausiai nukentėjo tarptautiniai pervežimai, kadangi sienos užsidarė ir kelionės buvo sustabdytos.

„Prieš metus užsakomųjų reisų buvo tokia paklausa, kad trūko technikos, dar planavome papildomai įsigyti naujų turistinės klasės autobusų. Bet šiemet gyvenimas sustojo. Jei prieš keletą metų bendrovėje nebūtume išsikėlę aukštesnių tikslų bei įvykdę paslaugų plėtros, vien iš keleivių pervežimų išgyventi būtų sudėtinga“, – atvirai kalbėjo bendrovės vadovas.

Būtent pasirinkta strategija – diversifikuoti veiklą, plėsti paslaugas visomis kryptimis, kur reikalingi ne tik profesionalūs vairuotojai ir kvalifikuotas aptarnavimas, bet ir naujos idėjos, neatrastos galimybės bei neišnaudota patirtis – šiandien leidžia bendrovei užsitikrinti būtinas pajamas ir gyventi normaliu ritmu.

V. Ramanauskas, „Klaipėdos autobusų parko“ generalinis direktorius. / Bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ nuotr.

„Specializuota technika valome miesto gatves, po visą Lietuvą gabename siuntas, teikiame kurjerių paslaugas, išplėtėme Klaipėdos priemiesčių pervežimo rinką, žengėme į atliekų tvarkymo sritį, vykdėme užsakomuosius reisus  Islandijoje, nuomojame dalį teritorijos bei administracines patalpas, pradėjome teikti technikos remonto paslaugas kitų bendrovių autobusams – tvarkome kondicionierius, variklius, taip pat nuolat dairomės, kur dar galėtume rasti laisvų verslo nišų, išnaudoti specialistų potencialą ir techninę bazę“, – naujas veiklos sritis vardijo V. Ramanauskas.

Vykdant plėtrą didėjo ir bendrovės darbų apimtys – per paskutiniuosius penkerius metus darbuotojų skaičius išaugo nuo 270 iki 300. Gana ženkliai padidėjo ir vairuotojų darbo užmokesčio fondas, nepaisant koronaviruso sukeltų problemų, įmonė išlieka finansiškai stabili.

Investicijos – į klaipėdiečių gerovę ir komfortą

Naujais ir komfortiškais autobusais miesto gatvėse klaipėdiečių jau nebenustebinsi. Lyg ir savaime suprantama, kad „Klaipėdos autobusų parko“ tarpmiestiniuose ir dalyje miesto autobusų keleiviai gali naudotis nemokamu belaidžiu internetu ir per USB jungtis įkrauti savo mobiliuosius įrenginius. Nors vos prieš 4 metus tai prilygo stebuklui. Kaip ir malonią vėsą teikiantys kondicionieriai vasarą ar šildomi autobusų salonai žiemą.

„Technika progresuoja neįtikėtinu greičiu, naujovės gena viena kitą. Prisimenu, kaip įtariai su kolegomis iš asociacijos pa-rodoje pirmąkart apžiūrinėjome elektra varomus miesto autobusus. Praėjo vos keleri metai, ir jie jau važinėja Klaipėdoje – šiemet įsigijome du ir artimiausiu metu planuojame įsigyti dar dešimt. O didžiausi pasaulio autobusų gamintojai vis siūlo naujoves – atveža mums išbandyti elektrinius tarpmiestinius ar net vandeniliu varomus autobusus“, – pasakojo V. Ramanauskas.

Į Klaipėdos priemiesčius veža nauji „Klaipėdos autobusų parko“ mikroautobusai. / Bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ nuotr.

Nuo 2013 m. uostamiesčio gatvėse pasirodžiusi nauja technika dabar kas kelerius metus keičiama modernesne ir ekologiškesne. Didžiausias pirkinys – pernai į Klaipėdos gatves išriedėję 8 standartiniai ir 10 pailginti žemagrindžiai MAN autobusai, varomi suslėgtomis gamtinėmis dujomis ir atitinkantys aukščiausią EURO 6 ekologinį standartą.

„Daugelis gal ir nežino, kad mūsų bendrovė – „Klaipėdos autobusų parkas“ – yra miestui priklausanti įmonė. Iš esmės visi klaipėdiečiai yra šios įmonės bendraturčiai. Labai džiaugiamės, kad Klaipėdos valdžia pirmoji Lietuvoje nutarė žengti netaršių elektra varomų autobusų skatinimo keliu, nors jie ir daug brangesni už varomus iškastiniu kuru. Bet tai investicija į klaipėdiečių gerovę – įsigydami ekologiškus autobusus mieste turėsime švaresnį orą, malonesnes ir saugesnes keliones“, – argumentavo V.Ramanauskas.

Kas toliau?

Pasak dabartinio vadovo, per 65-erius metus bendrovė patyrė visko: klestėjo, kai buvo vienintele keleivių pervežimo įmone visoje Vakarų Lietuvoje, turėjo savo taksi parką. Bet po Nepriklausomybės atgavimo pakliuvo į nesėkmių ruožą – neteko rinkos ir atsidūrė prie bankroto slenksčio, o atsitiesusi kasmet vis stiprėja, sėkmingai konkuruoja su privataus sektoriaus vežėjais ir pernai uždirbo rekordinį pelną.

Švaresnis oras Klaipėdoje susijęs su nauja bendrovės veikla: gatvių dangos kasdien šluojamos specializuotomis mašinomis. / Bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ nuotr.

„Nebesame vien tik keleivinio transporto bendrovė. Žinoma, ši sritis daug metų buvo ir išliks mūsų pagrindine veikla, bet, pagal mano viziją, akcininko lūkesčius ir bendrovės valdyme dalyvaujančių nepriklausomų ekspertų rekomendacijas, ieškosime naujų verslo nišų, skaitmenizuosime valdymo procesus. Patirtis rodo, kad krizės kartojasi kas dešimt metų ir nesitęsia ilgai. O pagal ekonomikos dėsnius veiklų diversifikavimas yra stiprybė, todėl visomis jėgomis to ir siekiame. Esame subūrę patyrusį ir iniciatyvų kolektyvą, pasitikime savo jėgomis. Sveikindamas bendradarbius ir visus mūsų bendražygius su bendrovės gimtadieniu galiu pažadėti – artimiausiais metais mums nuobodu nebus“, – reziumavo V. Ramanauskas.


Vytautas Grubliauskas

Klaipėdos miesto meras

Vytautas Grubliauskas / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Kiekvieną kartą, kada tenka kalbėti apie Klaipėdos autobusų parką, visada prisimenu keletą svarbių akcentų. Ši bendrovė, kaip ir Klaipėdos miestas, išsiskiria dviem esminiais kontrastais – viena seniausių ir viena veržliausių. Bendrovė, kuri savo istoriją skaičiuoja jau septintąjį dešimtmetį, tuo pat metu yra uostamiesčio proveržio naujausių technologijų bei sprendimų ekologijos srityse simbolis. Klaipėdos autobusų parkas tiesiog užduoda toną Lietuvoje įdiegiant, naudojant ir nepaliaujant ieškoti naujų viešojo transporto sistemos sprendimų, orientuotų dešimtmečiui į priekį. Elektriniai autobusai, vakuuminės gatvių valymo mašinos – tai tik keletas pačių iškalbingiausių iliustracijų, liudijančių tokį įvertinimą. Tai – nebe tik veikla, tai jau – ir misija, kurią Klaipėdos autobusų parkas garbingai atlieka visame Klaipėdos regione ir visoje Lietuvoje.

Didžiuojuosi ir tuo, kad mano Tėvelis visą savo darbinę karjerą dirbo būtent šioje bendrovėje, o aš pats, dar būdamas visiškai mažas berniukas, drauge su Tėvuku važiuodavau miesto maršrutiniu autobusu, kurie tais laikais turėjo vadinamąjį kapotą salone, ant kurio patogiai įsitaisęs ir gavau pirmąjį „įskiepį“ – meilę autobusams ir jų vairuotojams.

Linkiu „Klaipėdos autobusų parko“ kolektyvui kantriai, ištvermingai ir garbingai atlikti jam patikėtą misiją, nepaliaujant siekti pačių aukščiausių standartų, pažangios logistikos ir moderniausio viešojo transporto sistemos Lietuvoje!

Gintaras Neniškis

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius, įmonės akcijų valdytojas

Gintaras Neniškis / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ jau seniai yra gerokai daugiau negu tik didžiausia keleivinio transporto paslaugų bendrovė mieste, tai – tvirtas petys, į kurį galima atsiremti sunkiose situacijose, tiek normalizuojant kainas komunaliniame sektoriuje, tiek ir atlaikant covidinius iššūkius. Pavasarį sumaištį sukėlusio koronaviruso infekcijos akivaizdoje įmonė vežė į įvairius šalies kampelius iš užsienio grįžusius piliečius, valė ir dezinfekavo gatves bei šaligatvius, ryžtingai žengė į komunalinių atliekų surinkimo rinką ir šalia viso to atsakingai vykdė pagrindinę savo veiklą – vežė keleivius reguliariais maršrutais.

Ne tik atsakingai vykdė, bet ir sugebėjo tapti Klaipėdoje sukurtų ir pagamintų elektrinių autobusų krikštatėviu. Tai vienintelė Lietuvoje viešojo transporto bendrovė, eksploatuojanti elektrinius autobusus ne bandomuoju režimu, o realiomis sąlygomis.

Sveikinu visą „Klaipėdos autobusų parko“ kolektyvą ir linkiu toliau brandinti sėkmingas verslo idėjas, priimti naujus iššūkius bei gerinti klaipėdiečių gyvenimą! Jiems tai puikiai sekasi.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Miestietis

Miestietis portretas
Sveikinu kolektyvą, džiaugiuos kad yra tokios įmonės, labiausiai pasikeitusi įmonė ir tik į gerą, mokinkitės ir pavydėkit.

klp

klp portretas
sukure monopoli kuris siurbia pinigus netik is zmoniu uz brangius bilietus, bet dar ir siurbia pinigus is miesto biudzeto perkant autobusus. Tai pavyzdys neefektyvaus monopolio. Noretus mayti konkursus autobusu parko valdymui kaip kad buvo padaryta su marsrutiniais autobusais.

Rasa

Rasa portretas
(Renkami pinigai mieste už stovėjimą, AR TAI IR LIKS NEMOKAMA DOVANA AUTOBUSŲ PARKUI??? Buvo žadėta kelius tvarkyti, aikšteles. Nepasigirta nė vienu, apart prie ligoninės, ir tai savo naudai.) Prieš komentuojat tokias nesąmones , galėtumėte pasidomėti nors truputi apie šią įmonę, Klaipėdos autobusų parkas nerenka pinigų už stovėjimą ir nerenka pinigų už parduotus bilietus, taip pat ne tvarko kelių.
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių