Pagal planą šiemet jau turėjo būti rengiami projektiniai pasiūlymai, atliekamas planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas, tačiau pasikeitus šalies valdžios vizijai, įsakymą, kuriuo patvirtintas planas, pati Susisiekimo ministerija siūlo pripažinti netekusiu galios.
„Nors nemažai klaipėdiečių baiminasi galimos išorinio uosto statybos ties Melnrage, pastarojo meto šalies valdžios žingsniai rodo, kad skubotų ir nepamatuotų veiksmų imtasi nebus. Naujausias derinimui gautas įsakymo projektas – dar vienas to įrodymas. Uosto plėtros koncepcijai, kurioje numatyta plėtra tik pietinėje uosto dalyje, o išorinis uostas Melnragėje neplanuojamas, buvo pritarusi ir Klaipėdos miesto savivaldybės taryba, dėl išorinio uosto statybos nemažai nuogąstavimų yra išsakiusi ir miesto bendruomenė, tad džiugu, kad atsižvelgiama į miesto interesus ir renkamasi racionalų variantą“, – sako Savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.
Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano koncepcijoje įvardijamos dvi galimos išorinio giliavandenio uosto vietos – Melnragė ir Būtingė, tačiau nurodoma, kad išorinė plėtra bus vykdoma tik pasitvirtinus poreikiui. Šiuo metu Susisiekimo ministerija pažymi, kad artimiausiu metu uoste prioritetai bus teikiami bangolaužių (molų) rekonstrukcijai, uosto gilinimui, krovos įsipareigojimų vykdymo rizikos valdymui, naujų teritorijų išvystymui uosto pietinėje dalyje (ties Kiaulės nugaros sala), o ne išorinio uosto statybai.
Savivaldybė išreiškusi pritarimą Susisiekimo ministerijos siekiui naikinti Išorinio giliavandenio uosto parengiamųjų darbų įgyvendinimo planą, kartu akcentavo, kad išnaudojant esamus uosto pajėgumus bei vystant naujas teritorijas pietinėje dalyje, būtų numatytos galimybės plėsti Klaipėdos miesto istorinio centro prieigas prie vandens, kurti patrauklias erdves miestiečiams.
Taip pat akcentuota, jog vystant uosto pajėgumus labai svarbu užtikrinti kokybišką aplinką gyventojams, todėl prašoma visais įmanomais būdais skatinti uosto kompanijas taikyti visas būtinas aplinkosaugines priemones, kad uosto veiklos poveikis neperžengtų uosto ribos, ir užtikrinti tęstinį finansavimą uosto transporto koridorių įgyvendinimui.
Naujausi komentarai