Taryba naujas taisykles priėmė 16 narių balsavus už ir 14 susilaikius. Politikai nepritarė siūlymui jų svarstymą atidėti iki kito posėdžio.
Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungai atstovaujantis tarybos narys Raimondas Tamošauskas sakė, kad atidėti svarstymą prašoma pritrūkus laiko diskusijoms. Jis tarybai siūlė labiau apmokestinti raudonąją zoną, peržiūrėti, kaip skiriami leidimai verslui.
„Mieste trūksta stovėjimo vietų, o verslas kai kur, ypač raudonojoje zonoje, turi praktiškai tiek leidimų stovėjimui, kaip ir gyventojai. Reikėtų šiek tiek riboti, kad verslas laikytų automobilius arčiau objekto, o tai būtų ne tik mokama stovėjimo vieta atvažiavimui į darbą. Principas yra apriboti iki 100 metrų“, – tarybos posėdyje kalbėjo R. Tamošauskas.
Miesto meras Arvydas Vaitkus teigė, kad R. Tamošausko pasiūlymai keičia ilgai rengto projekto esmę.
„(R. Tamošausko – BNS) siūlymas visiškai kardinaliai kitas. Dėl šito klausimo diskutavome eilę mėnesių ir tai nėra spontaniškas sprendimas. (...) Į visas pastabas yra sureaguota“, – posėdyje sakė A. Vaitkus.
Miesto valdžia tikisi, jog nauja tvarka padės sureguliuoti eismo srautus, pakeis gyventojų ir miesto lankytojų keliavimo įpročius, padidins lankytojų skaičių senamiestyje.
Anot už parkavimą Klaipėdoje atsakingo „Klaipėdos keleivinio transporto“ direktoriaus Gintaro Neniškio, sezono metu brangiausia raudonoji zona mieste būna užstatyta ir daugiau nei 100 proc., o tai reiškia, kad automobiliai statomi ir pažeidžiant kelių eismo taisykles.
Jo teigimu, pakeitimais siekiama pagyvinti senamiestį, skatinti centrinės miesto dalies verslą.
Tarybos sprendimu žaliojoje zonoje valandinis prakavimo tarifas didės nuo 15 iki 30 centų, o senamiestyje ir jo prieigose – prie piliavietės – bus nemokamas nuo 12 iki 14 valandos.
Taip pat pakeistos kai kurios rinkliavos lengvatos, įskaitant ir dalijimosi platformų įmonėms – joms kiekvienos transporto priemonės parkavimo leidimas brangs 14,4 karto.
Lengvata Klaipėdoje tokias paslaugas teikiančioms „CityBee“ ir „Bolt Drive“ liks, tačiau padidės nuo 50 eurų iki 720 eurų per metus, arba iki 60 eurų per mėnesį už vieną transporto priemonę.
Prieš uostamiesčio tarybai priimant sprendimą „CityBee“ ir „Bolt Drive“ teigė, jog pabrangus leidimams įmonėms tektų padidinti kelionių kainas klientams, mažinti automobilių tinklą arba pasitraukti iš rinkos. Įmonės teigė, kad verslui „bus sudėtinga padengti didesnius kaštus“, dėl pabrangusių kelionių galėtų mažėti klientų.
Automobilių parkavimo taisyklių pakeitimai įsigalios nuo liepos.
Naujausi komentarai