Planuojamos solidžios paskolos
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija jau derasi dėl paskolų. Anot ekonomikos ir finansų direktoriaus – vyriausiojo finansininko Martyno Armonaičio, šiais metais gali būti paimta apie 30 mln. eurų paskola.
Ji būtų naudojama investicijoms į uosto infrastruktūrą. Šiemet planuojama per 50 mln. eurų investicijų.
Per artimiausius ketverius metus Uosto direkcija yra suplanavusi investuoti 352 mln. eurų.
„Akivaizdu, kad mokant pelno įmokas ir tokiomis apimtimis investuojant, reikės skolintis. Per ketverius metus planuojame pasiskolinti per 130 mln. eurų“, - svarstė M. Armonaitis.
Šiais metais vyks labai dideli rangos konkursai.
Šiais metais, mažėjant krovai, Uosto direkcija planuoja gauti maždaug 3 mln. eurų mažiau pajamų iš rinkliavų.
Mažės uosto krova
2020 m. Uosto direkcijos sąmata yra parengta pagal maždaug 2,5 mln. tonų mažesnę krovos apimtį. 2019 m. krovęs 46,5 mln. tonų, šiemet Klaipėdos uostas planuoja krauti apie 44 mln. tonų. Krovos mažėjimas apimtų beveik visas krovinių grupes, gal išskyrus naftos produktus.
„Rinkoje prognozuojama stagnacija, yra nuogąstavimų, kad artėja nauja krizės banga. Bet jei lygintume prieškrizinius 2007-uosius ir 2019-uosius, jie smarkiai skiriasi. 2007-aisiais jau nuo rudens vyko pokyčiai vertybinių popierių biržose, krito įmonių vertės, aiškėjo, kad jos buvo pervertintos. 2019-ųjų pabaigoje įsivyravo blogos nuotaikos, bet to nepatvirtino jokie rezultatai. Atvirkščiai – vertybinių popierių rinkos išlaikė stabilų augimą. Todėl nesinori tikėti, kad 2020-aisiais prasidės stagnacija ekonomikoje“, – svarstė Uosto direkcijos bendrųjų ir rinkodaros reikalų direktorius Artūras Drungilas.
Uosto direkcija atsižvelgė į uosto krovos kompanijų prognozes. Kai kurios uosto krovos kompanijos prognozavo net iki 20 proc. savo krovos kritimą.
Kalbėsis su MSC
2019 m. antroje pusėje didžiausias kritimas buvo susijęs su „Klaipėdos Smeltės“ konteineriais ir bendra uosto trąšų krova.
Uosto direkcijos infrastruktūros direktorius ir laikinai einantis generalinio direktoriaus pareigas Vidmantas Paukštė akcentavo, kad trąšų kritimą lemia jų pardavimo rinkoje vykstantis cikliškumas. Tikimasi, kad kritimas pasibaigs ir trąšų krova vėl pagerės.
Ar kaip nors pasikeis „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių krova? Anot A. Drungilo, „Klaipėdos Smeltė“ šiemet balandį priims paskutinįjį brangų kraną, kuris numatytas pagal jos plėtros planą. Tai suteikia vilčių, kad šio terminalo valdytoja „Terminal Investment Limited“ ir grupės savininkė MSC tiki „Klaipėdos Smeltės“ terminalo perspektyva ir 2020-aisiais jį labiau užkraus, nei 2019-aisiais.
V. Paukštė tikino, kad 2020-aisiais planuos susitikti su „Klaipėdos Smeltės“ ir MSC vadovais.
„Mes savo žodžio dėl investicijų į „Klaipėdos Smeltės“ infrastruktūrą laikomės, dabar jie turi laikytis savo žodžio krauti tiek, kiek buvo numatę“, – dėstė V. Paukštė.
Investicijoms – po 87 mln. eurų
2020 m. uoste numatyta baigti vykdyti reikšmingas investicijas ir pradėti naujas.
Šiemet planuojama baigti vykdyti Malkų įlankos pertvarkymo projektus. Joje bus naujas 14,5 metro gylis su jam pritaikytomis krantinėmis.
„Šiemet Vakarų laivų gamykla galės pradėti naudoti „Panamax“ tipo doką ir, kaip žada, įsigyti dar vieną. Tai atvers visiškai naujas veiklos sąlygas, planuojama papildomai sukurti naujų darbo vietų“, - dėstė V. Paukštė. Nauji gyliai ir Malkų įlankoje esančioms krovos bendrovėms leis priimti gerokai didesnius „Panamax“ klasės laivus.
Šiemet toliau vyks jau 2019 m. pradėta kai kurių uosto krantinių rekonstrukcija. Didžiausi darbai vyks prie „Klaipėdos naftos“ naudojamų krantinių.
2020 m. bus parengtas šiaurinės uosto dalies gilinimo projektas. Po konkurso, kuris planuojamas nuo metų vidurio, bus daugiau aiškumo dėl gilinimo rangovo ir terminų.
„Šiais metais vyks labai dideli rangos konkursai. 50 mln. eurų investicijas planuojame su atsargiu realizmu. Jei konkursai įvyks sklandžiai, investicijos gali būti ir didesnės. Bendrai imant artimiausiems ketveriems metams esame suplanavę vidutiniškai po 87 mln. eurų investicijų“, – dėstė V. Paukštė.
Naujausi komentarai