Klaipėdos uoste palikti Rusijos konteineriai

Neįtikėtinas atvejis, susijęs su Klaipėdos uostu, kur jau beveik 16 metų yra „įšaldyti“ jūriniai konteineriai su prekėmis.

Paliko konteinerius

Klaipėdoje esanti bendrovė „Ferteksos transportas“ 2003–2004 m. Rusijos kompanijos „Benefis“ prašymu ekspedijavo keraminių plytelių gabenimą per Klaipėdos uostą. Laivais iš Ispanijos su plytelėmis atgabenti jūriniai konteineriai geležinkeliu turėjo išvykti į Rusiją.

Rusijos kompanija „Benefis“ tinkamai neatsiskaitė už krovinių ekspedijavimą, todėl iš 9 jūrinių konteinerių su 144 padėklais plytelių į Rusiją išvyko 3 konteineriai su 48 padėklais. Kiti 6 konteineriai su 96 plytelių padėklais dėl skolos (tuo metu 182 tūkst. litų) liko Klaipėdoje.

Kaip parodė laikas, šie konteineriai Klaipėdoje tarsi „įšalo“. Šiemet gegužę bus 16 metų, kai Rusijos kompanija jų neatsiima. Per tą laiką pretenzijų dėl Klaipėdoje sulaikyto krovinio Rusijos kompanija „Benefis“ nepareiškė, į raginimus susimokėti skolą neatsakė.

Nepriėmė ieškinio

Nuo 2004 m. gegužės 18 d. už plytelių saugojimą, pervežimą iš vieno muitinės sandėlio į kitą susidarė papildomų išlaidų. Bendrai  nuostoliai jau pasiekė 66  769 eurus.

Tokią ieškinio sumą „Ferteksos transportas“ nurodė kreipdamasis į Lietuvos teismus.

Tačiau Klaipėdos apygardos teismas atsisakė priimti „Ferteksos transporto“ ieškinį Rusijos kompanijai „Benefis“. Apskundus šį sprendimą Lietuvos apeliacinis teismas konstatavo, kad sprendimas nepriimti ieškinio buvęs teisingas.

Lietuvos apeliacinis teismas nurodė, kad ieškinys turi būti sprendžiamas Rusijos teisme, nes Lietuvos teismai negalintys nagrinėti bylos, kur atsakovas yra Rusijos kompanija.

Bendrovė „Ferteksos transportas“ laikėsi pozicijos, kad 1992 m. Lietuva ir Rusija pasirašė tarptautinę sutartį „Dėl teisinės pagalbos ir teisinių santykių civilinėse ir baudžiamosiose bylose“, kur viename iš jos punktų numatyta, kad ieškinys gali būti nagrinėjamas šalies, kurios teritorijoje vyko veiksmas, teismuose.

Sunkiai įvykdomas teisingumas

Galbūt Lietuvos teismuose yra visiškai suprantama, kad „Ferteksos transportas“, o ne Rusijos kompanija „Benefis“ šioje situacijoje yra laimėtojas? Galbūt suprantama ir tai, kad priėmus sprendimą „Benefis“ jo vis tiek nevykdytų, nes jai kompanijai nerūpi jau beveik 16 metų Klaipėdos uoste palikti konteineriai?

Oficialiai atsisakydami priimti ieškinį Lietuvos teismai konstatavo, kad reikalavimas atlyginti jūrinių konteinerių su prekėmis saugojimo išlaidas „išplaukia“ už 1992 m. Lietuvos ir Rusijos tarptautinės sutarties „Dėl teisinės pagalbos ir teisinių santykių civilinėse ir baudžiamosiose bylose“ ribų. Neva krovinio ekspeditorių ir jo savininką siejo sutartiniai santykiai ir žala kylanti iš sutarties, o ne kokio nors daikto sulaikymo civilinio veiksmo.

Dėl to, kad Lietuvos teismai nesiima vykdyti teisingumo, bendrovei „Ferteksos transportas“ tik atsiranda papildomų sunkumų. Konteineriai ir toliau lieka tarsi pakibę. Bendrovė negali krovinio nei išsiųsti į Rusiją, nes tai padariusi greičiausiai netektų galimybės atgauti skolas, nei parduoti prekių, nes jos jai nepriklauso.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Visuomeninis fondas

Visuomeninis fondas portretas
Perleisti konteinerių likimą kokio nors fondo žinion. Fondas informuoja savininką apie situaciją, jei per 30 dienų nėra atsiskaitymo - fondas paskirsto konteinerių turinį mokyklų, ligoninių ir pan. objektų regionuose remontui. Ferteksa garbingai nusirašo nuostolius ir atsikrato galvos skausmo

trumpai

trumpai portretas
issiunti rasta seimininkui,per 30 dienu atsiimti,priesongu atveju surengi aukci ona parduodi .

lieka

lieka portretas
tik nacionalizacija sovietyniu metodu ir tai bus teisinga
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių