Tęsiant tradiciją kasmet pagerbti 20, 25, 30, 35, 40 ir 45 metus Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje (KLASCO) išdirbusius žmones šiemet veteranų juostomis apjuosti, garbės ženkleliais apdovanoti net 63 darbo veteranai.
KLASCO veteranų pagerbimo vakarai su geriausių šalies muzikinių kolektyvų pasirodymais vyksta kasmet. Tradiciškai pristatoma 50–70 žmonių, savo gražiausius metus atidavusių Klaipėdos prekybos uostui ir jo tęsėjai KLASCO.
Tradiciją pagerbti veteranus įvedė jau amžinatilsį KLASCO savininkas B.Lubys. Įkurtas daktaro Bronislovo Lubio paramos ir labdaros fondas įteikė medalį net 45 metus KLASCO išdirbusiam Energetikos tarnybos vyresniajam inžinieriui Vladimirui Ziabrevui. Jis prisiminė, kad tą dieną, kai atėjo į Klaipėdos prekybos uostą, švietė saulė.
20 metų KLASCO išdirbęs Krovos terminalo viršininko pavaduotojas ir vyriausiasis stividorius Vytautas Ilakis minėjo, kad darbas jam yra antrieji namai. Darbą Klaipėdos prekybos uoste jis pradėjo prieš 40 metų. Po to buvo krovos darbai Rusijos Sibiro uostuose – Jakutijoje, Čiukotkoje, Archangelske. Į KLASCO vėl grįžo 1994 metais. Dirbo dokininku, krovinių tvirtintoju, brigadininku, nuo 2000 metų – KLASCO Krovos terminalo vyriausiasis stividorius. Darbas atsakingas – tenka parengti laivų krovos planus, organizuoti krovą.
„Mūsų darbo rezultatai daug priklauso nuo žmonių patirties, todėl vertiname veteranus. Jie savo patirtį perduoda jaunesniems, mažiau patyrusiems. Veteranų patirtis kaip didžiausia vertybė labiausiai pasireiškia kraunant didelius, po 30–40 tūkst. tonų laivus“, – aiškino V.Ilakis.
30 metų KLASCO Krovos terminale dokininku mechanizatoriumi dirbantis Alvydas Tiškevičius kartu yra ir 1–os brigados brigadininkas. Brigadoje – 26 žmonės, pusė jų iki 30 metų.
„Jauni darbuotojai yra gabūs, greičiau įsisavina krovos techniką. Tačiau kad taptų gerais dokininkais, šalia jų privalo dirbti vyresni, labiau patyrę dokininkai“, – svarstė jis. Laivavedžio mokslus baigęs Filialo „KLASCO Towage Assistance“ direktorius Gediminas Rubys į KLASCO atėjo prieš 20 metų. Jis kompanijoje padirbėjo ir dokininku, ir stividoriumi, ir gamybos planuotoju. KLASCO laivynui, kurį sudaro 3 vilkikai ir pagalbinis laivas, vadovauja septynerius metus. Per tą laiką iš esmės atnaujintas vilkikų laivynas, Klaipėdos uoste nuo 20 iki 50 proc. padidėjo „KLASCO Towage Assistance“ vilkikų aptarnaujamų laivų dalis.
Šiemet KLASCO veteranų vakaronėje jau minėti V.Ilakis, G.Rubys, taip pat 35 metus KLASCO dirbantis Apskaitos ir dokumentų formavimo grupės vadovas AleksandrasToščenko už nuopelnus ne tik savo bendrovei, bet ir šaliai, apdovanoti Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacijos Darbo žvaigždėmis.
Didžiausias indėlis uoste
Į sceną nuolat kviečiamus KLASCO bendrovės veteranus sveikino l. e. p. koncerno „Achemos grupė“ generalinis direktorius Audrius Bendaravičius ir KLASCO generalinis direktorius Audrius Pauža.
„2014 metai „Achemos grupei“ buvo sudėtingi, bet neblogi. Jos apyvarta sudaro apie 3 proc. Lietuvos bendrojo vidaus produkto dalies. 2014 metais koncernas skyrė per 130 mln. litų investicijoms. Klaipėdos uoste baigti statyti birių krovinių sandėliai, Centrinis Klaipėdos terminalas“, – teigė A.Bendaravičius.
KLASCO veiklą jis įvertino kaip gerą – pasiekta per 12 mln. tonų krova, kas sudaro trečdalį visos Klaipėdos uosto krovos. Pajamų ir pelno rodikliams 2014 metais įtakos turėjo kintanti geopolitinė situacija. A.Bendaravičius užsiminė, kad 2015–aisiais bus perkami ir nauji kranai, ir nauji vilkikai. Taip pat su Uosto direkcija aptarti planai, kaip pertvarkyti kai kurias krovos teritorijas. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus mano, kad pagal tai, kokia šiandien yra rytinės Europos rinka, didžiausia vertybė – išlaikyti krovinius. Ir KLASCO tai daro. Jos indėlis uosto pajamas yra didžiausias.
Kartu A.Vaitkus pasidžiaugė gražiomis KLASCO tradicijomis pagerbti žmones, nes kiekvienas darbuotojas, kur jis bedirbtų, yra didžiausia vertybė.
„Nė vieno jūsų neatiduosiu“
Gražių, nuoširdžių žodžių savo žmonėms negailėjo KLASCO generalinis direktorius A.Pauža. „Visi jūs mano, ir nė vieno jūsų niekam neatiduosiu“, – sakė jis.
A.Pauža pripažino, kad 2014 metai buvo sudėtingi. Ne lengvesni laukia ir 2015–ieji. KLASCO padės Centriniam Klaipėdos terminalui perkeldama vieną keltų laivybos liniją. „Plėsimės ir augsime, ieškosime naujų verslo variantų“, – akcentavo A.Pauža.Jis užsiminė, kad KLASCO yra priėmusi ambicingą modernizavimo programą, kuri susijusi ir su Jūrų perkėlos pasikeitimais.
A.Pauža KLASCO darbuotojus vertino kaip puikų kolektyvą, kuris daro stebuklus.
„Lengva pasakyti – perkrautas vienas ar kitas milijonas tonų. Bet kiek reikia pastangų, kad tą milijoną surastum, atvežtum, perkrautum. Ir tai darytum profesionaliai, tvarkingai, kaip tai daro mūsų žmonės“, – teigė A.Pauža.
Prisimintas B.Lubys, kuris įskiepijo KLASCO bendrovėje pagarbą žmogui, darbui, kolektyvo vertybėms. KLASCO veteranų vakaro netikėtumu tapo 30 metų bendrovėje išdirbusio Jūrų perkėlos stividoriaus Viktoro Sungailos atliktas KLASCO himnas.
„Žinok, jei dar nežinai, kad KLASCO mums antri namai. Mes iš KLASCO, mes iš Klaipėdos“,– skambėjo himno žodžiai.
Pažadėta, kad šis KLASCO himnas bus atliekamas ir ateityje rengiant veteranų vakarones. Jame galbūt atsiras vietos ir Klaipėdos miesto mero Vytauto Grubliausko trimitui. Bent jau už tokius žodžius: „Gerbiu KLASCO kaip pagrindinį Klaipėdos uosto knechtą. Ir jei uostas yra visos valstybės knechtas, jos ekonomikos garvežys, tai KLASCO pati gražiausia to knechto viršūnė“.
Naujausi komentarai