- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dienraštis "Klaipėda" tęsia rubriką "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai", kur tradiciškai skelbia miesto vadovų atsakymus į skaitytojų klausimus. Šį kartą į klausimus atsako mero pavaduotojas Artūras Šulcas.
– Miestiečiai teiraujasi, kodėl savivaldybė nepritaria uosto bendrajam planui? Ar tai reiškia, kad miestas yra prieš uosto plėtrą?
Ne. Miestas yra gyvybiškai suinteresuotas tvaria, žmonėms ir aplinkai neigiamo poveikio nedarančia uosto plėtra.
Tačiau uosto bendrojo plano rengėjai neįvykdė susisiekimo ministro įsakymu patvirtintos darbų programos užduočių: "suformuoti darnią ir tvarią uosto ir miesto plėtros poreikius tenkinančią aplinką (...)", "suderinti fizinių ir juridinių asmenų ar grupių, visuomenės, savivaldybės ir valstybės interesus dėl teritorijos ir žemės sklypų naudojimo ir veiklos plėtojimo planuojamoje teritorijoje".
Dar 2017 m. sausio 9 d. savivaldybės administracijos direktorius uosto bendrojo plano rengėjus, kelias ministerijas bei žinybas informavo, jog planavimo tikslai ir uždaviniai nėra pasiekti, o plano koncepcijos neatitinka darnaus vystymosi principų ir viešojo intereso.
Tai liudija ir labai didelės miesto dalies žmonių, bendruomenių, inteligentijos reakcija, pasipiktinimas. Uostas yra integrali miesto dalis ir negali primesti savo sąlygų šimtatūkstantinei bendruomenei. Privalu ieškoti kompromisų, o ne spekuliuoti, esą mes esame svarbiausi iš svarbiausiųjų.
O šiemet sausio 9 d. savivaldybės administracijos direktorius oficialiai pranešė, kad, atsižvelgdama į suinteresuotos visuomenės ir bendruomenių gautus raštus bei skundus, gindama viešąjį interesą ir siekdama, kad būtų planuojama darni plėtra, Klaipėdos savivaldybė uosto bendrojo plano nederina.
Akcentuojama, kad, rengiant uosto bendrąjį planą, turi būti nurodyti sprendiniai ne tik uoste. Pažymima, kad uosto teritorijoje numatoma pramonės funkcija yra nepriimtina greta gyvenamųjų ir rekreacinių teritorijų, atkreipiamas dėmesys, kad plane nenumatytos visapusiškos krantų apsaugos priemonės, dar daug kitų svarbių dalykų.
Ne politikai, o kvalifikuoti savivaldybės administracijos specialistai, architektai parengė tą raštą, jam pritarė visų departamentų bei kitų padalinių vadovai. Tačiau viešojoje erdvėje netrūksta teiginių, esą visa tai tik politikavimas.
Žinoma, kai uosto direkcijos vadovas, savivaldybės vadovai, uosto įmonių savininkai dalyvauja rinkimuose, toks vaizdas gali susidaryti. Tačiau faktai byloja ką kita: rengiant uosto bendrąjį planą pro pirštus žiūrėta į teisės aktus ir užduotis bei visuomenės interesą. Šio plano sprendiniai supriešino miesto bendruomenę. O turėjo sutelkti.
Klaipėdos miesto taryba yra pritarusi antrajam uosto plėtros koncepcijos variantui (pagrindinė plėtra – miesto pietuose) ir nuosekliai laikosi šios pozicijos, nepaisydama politinių pasikeitimų, rinkimų įtampų. Šis plėtros variantas darytų mažesnį negrįžtamą poveikį aplinkai, todėl yra priimtinesnis miesto žmonėms.
Ką bekalbėti apie tai, kad uosto bendrojo plano sprendiniai prieštarauja aukščiausios svarbos dokumentui – Lietuvos Respublikos bendrajam planui. Beje, jų nederino, motyvuotų pastabų turėjo ne tik savivaldybė, bet ir dalis kitų, rinkimuose nedalyvaujančių institucijų.
Tiek Lietuvos Respublikos premjeras, tiek bene visi procese dalyvaujantys ministrai iki šiol sakė: dėl uosto plėtros turi susitarti miestas ir uostas. Tik tada neva pritarsią ir jie. Todėl norisi tikėti, kad visi žodžio laikysis ir sprendimų iš jėgos pozicijos nebus.
– Ar tiesa, kad Švyturio gatvę planuojama išplatinti iki keturių ar šešių eismo juostų? Juk tai dar labiau padidintų taršą, kurios čia ir taip netrūksta.
– Nuo Švyturio ir Malūnininkų g. sankirtos galima nutiesti vietinės reikšmės gatvelę palei uosto tvorą iki Naujosios Uosto g. Daugiausia – dviejų juostų. Ir taip išspręsti vietos gyventojų automobilių eismo bei automobilių statymo problemas. Vietos gyventojų, o ne uosto transporto.
"Klasco" transportas, mano nuomone, turėtų judėti ne pro dabartinius vartus Naujojoje Uosto g., tai yra pro gyvenamuosius namus, o pro dabar praktiškai neveikiančią savo šiaurinę išvažą ties "Žalgirio" stadionu, nutiesiant sunkiajam transportui tinkamą kelią P.Lideikio g. – Šiaurės prospekto magistralės link. Beje, "Klasco" prie Švyturio g. norėtų praplėsti savo teritoriją ir ten įrengti sunkiojo transporto stovėjimo aikštelę. Mano galva, tai yra nepriimtina.
Rubrikos tikslas – užtikrinti nuolatinį miestiečių bei vietos valdžios bendravimą. Klausimus siųskite e. paštu merui@kl.lt. Jų sulaukiama daugiau nei yra vietos puslapyje, tad dalis atsakoma asmeniškai, o aktualūs gausesnei skaitytojų grupei rubrikoje publikuojami vėliau. Dienraščio "Klaipėda" pirmadienio numeryje rubrika pasirodo du kartus per mėnesį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?1
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...
-
Tarp daugiabučių Debreceno kvartale – nemalonus vaizdelis8
Debreceno kvartale tarp daugiabučių namų esančioje žalioje pievoje – dar vienas šiukšlynas. Įvairias buitines atliekas iš perpildytų šiukšlių konteinerių veikiausiai išnešioja sparnuočiai, o kart...
-
Pamario prakeiksmas: žuvininkystės ūkiai nebeapsigina nuo kormoranų15
Kormoranai – pamario prakeiksmas. Žuvininkystės ūkis Kintuose nebeišmano, kaip atremti šių paukščių atakas. Kormoranai būriais puola į tvenkinius ir gvelbia ten auginamą žuvį, ypač mėgsta karpius. Žuvininkai sako i&scar...
-
Dainų šventės šimtmečiui paminėti doviliškiai pasodino ąžuoliukus
Dainų šventės šimtmečio progai paminėti doviliškiai savaitgalį sodino ąžuolus. Vienas ąžuoliukas buvo skirtas specialiai Dainų šventės paminėjimui, o kitus ąžuoliukus talkininkai sodino Dovilų centre pačių žmonių ...
-
Kariškius uostamiestyje autobusais veš nemokamai10
Siūloma tarptautinių pratybų „Baltijos operacija 2024“ konferencijos metu renginio dalyviams reguliaraus susisiekimo maršrutų autobusais važiuoti nemokamai. ...
-
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi užsienio kalbų: tarp aktualių – ir turkų kalba5
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi įvairių kalbų, o populiarumo viršūnėje šiuo metu – anglų kalba. Tačiau ne mažiau aktualios ir ispanų, prancūzų ir net turkų kalbos. ...
-
Maisto atliekų rūšiavimas Klaipėdoje: kokios pagrindinės klaidos?23
Nuo balandžio 2 d. Klaipėdos miesto gyventojai buvo pakviesti pradėti maisto atliekų rūšiavimą. Klaipėdiečių aktyvumas maloniai nustebino – per pirmąją savaitę surinkta virš 5 tonų maisto likučių, o šią savaitę jau 8...
-
Klaipėdoje – gelbėtojų atranka: kandidatų laukia netradicinis darbo pokalbis1
Darbą paplūdimiuose Klaipėdos gelbėtojai pradės birželį, bet dabar vyksta atranka ir ji netradicinė – vietoje darbo pokalbio kandidatai turi šokti į baseiną. Tarp norinčiųjų gelbėti ne tik moksleiviai ir studentai, bet ir baigiantys ...
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai35
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...