Pereiti į pagrindinį turinį

Kopgalio pirsą pritaikys ir civiliniams laivams

2021-11-18 14:00

Jau ne pirmus metus Klaipėdos mažųjų laivų savininkai kelia problemą, kad jiems Kopgalyje pritaikytų krantinę švartuoti laivams, kuriais plukdo lankytojus į Lietuvos jūrų muziejų.

Planas: dalį pasieniečių krantinės planuojama pritaikyti ir pramoginiams keleivius plukdantiems laivams švartuoti.
Planas: dalį pasieniečių krantinės planuojama pritaikyti ir pramoginiams keleivius plukdantiems laivams švartuoti. / Vidmanto Matučio nuotr.

Laivams reikia krantinės

Klaipėdos mažųjų laivų savininkų asociacijos "Pajūrio laivai" prezidentas Algirdas Valentinas teigė daugybę kartų varstęs Klaipėdos miesto savivaldybės duris, kad Smiltynėje būtų sudarytos sąlygos normaliai prišvartuoti laivus.

"Dabar situacija nepavydėtina. Mažiesiems laivams švartuoti skirta penkių metrų ilgio krantinė su vienu knechtu. Ir ta pati įlūžusi, kartkartėmis patiems laivų savininkams tenka ją remontuoti. Tad kaip prie penkių metrų krantinės su vienu knechtu švartuoti laivus ir dar keleivius išlaipinti?" – klausė asociacijos "Pajūrio laivai" vadovas A.Valentinas, pristatydamas daug metų nesprendžiamą problemą Jūrinės kultūros koordinacinėje taryboje.

Numatyta, kad projekte turės būti pasiūlytas saugus keleivių išlaipinimas, parinkta kelių laivų švartavimo schema.

Šios tarybos pirmininkas Gintautas Kutka sutiko, kad problema itin svarbi jūrinio įvaizdžio prasme, nes mažaisiais laivais į Lietuvos jūrų muziejų plaukia ir kitų Lietuvos miestų, vietovių gyventojai, užsienio turistai.

Ilgai užsitęsę pažadai

Sovietiniais laikais Kopgalyje buvo pastatyta krantinė, kurią naudojo kariuomenė, tikrindama į Klaipėdos uostą įplaukiančius ar iš jo išplaukiančius nedidelius laivus.

Atkūrus nepriklausomybę, prie Lietuvos jūrų muziejaus buvo vadinamoji delfinariumo krantinė, kuri priklausė Klaipėdos miesto savivaldybei. A.Valentino žiniomis, Klaipėdos miesto savivaldybė ją prieš porą dešimtmečių perleido pasieniečiams. Šie buvo pažadėję krantinę sutvarkyti ir joje priimti ir civilinius mažuosius laivus, kurie plukdo turistus į Jūrų muziejų.

Iki šiol niekas nepasikeitė. A.Valentinas Klaipėdos miesto savivaldybėje bandė surasti krantinės Kopgalyje perleidimo sutartį, bet niekas nežino, kur ji yra.

Iškėlęs šį klausimą Jūrinės kultūros koordinacinėje taryboje A.Valentinas tikisi, kad gal bent kažkas pajudės, nes Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija prie Smiltynės planuoja didelius pakeitimus.Kad uostas galėtų būti gilinamas iki 17 metrų, Uosto direkcija prie Smiltynės įrengs povandeninę jos pakrantės tvirtinimo sienutę.

Direkcijos planuose yra numatyta įrengti tvirtinimo sienutę, tačiau nėra jokių projektų tvarkyti krantinę. Uosto direkcija Smiltynėje krantines tvarkys tik prie Senosios ir Naujosios perkėlų.

Pasieniečiai rengs projektą

Klaipėdos mažųjų laivų savininkams situacija nėra beviltiška. Valstybės sienos apsaugos tarnyba spalio antroje pusėje skelbė konkursą  Kopgalio krantinių Smiltynės g. 2a ir 2b rekonstravimo ir naujos statybos projektiniams pasiūlymams parengti.

Valstybės sienos apsaugos tarnybos atstovas Giedrius Mišutis pranešė, kad "projektuotojas turės suprojektuoti naują pirsą, numatant galimybę prie jo švartuoti civilinius laivus. Taip pat numatyta, kad projekte turės būti pasiūlytas saugus keleivių išlaipinimas, parinkta kelių laivų švartavimo schema. Planuojama parengti pirso statybos techninius ir aplinkosaugos dokumentus, topografinę nuotrauką ir kita.

Kaip sparčiai vyks Kopgalio krantinių rekonstravimas ir statyba priklausys nuo to, kada bus parengtas ir suderintas projektas. Pasak G.Mišučio, projektui planuojama pasitelkti ES lėšas. Kada jos bus gautos ir kada prasidės darbai, kol kas nėra žinoma.

Situaciją dėl Valstybės sienos tarnybos objektų finansavimo apsunkina ir jau kelis mėnesius per sieną su Baltarusija į Lietuvą bandantys patekti migrantų srautai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų