Palangos valdžios užmojis įgyvendinti naujos autobusų stoties su prekybos centru statybas kai kuriems kurorto tarybos nariams sukėlė įtarimų. O verslininkai visai pašiurpo išgirdę, kad naujieji statytojai vežioja kurorto politikus po svetimus objektus pristatydami juos, kaip savo.
Stotį teks įsirengti patiems
„Valstybinės žemės sklypas Palangoje kažkam atiduotas su tokia sutartimi, kuri man, teisininkui, yra sunkiai suvokiama. Jei taip norima, tegul 2 hektarus žemės investuotojai išsinuomoja, bet konkurso būdu. O už tokį žemės sklypą čia daug ką miestui galima būtų pastatyti“, – nuomonę dėstė prieš tokią sutartį balsavęs Palangos tarybos narys advokatas Aleksandras Jokūbauskas.
Miesto taryba jau pritarė projektui, pagal kurį savivaldybės įmonės „Palangos komunalinio ūkis“ valdomame žemė sklype Kretingos gatvėje, netoli „Statoil” degalinės, bus statoma autobusų stotis su prekybos centru.
Projekto vystytojai žada į statybas investuoti iš viso 18 mln. litų. Esą miestui jie įsipareigojo dovanoti autobusų stotį, o visą sklypą už tai valdys išskirtinėmis sąlygomis.
Įmonės „Palangos komunalinis ūkis“ direktorius Konstantinas Skierus vakar aiškino, kad miestui bus pastatyta 3 mln. litų vertės autobusų stotis, nors tarybos nariams buvo skelbiama, kad statyboms tereiks 1,5–2 mln. litų.
Paklaustas, ar už kurortinės žemės atseikėjimą verslininkams, miestas gaus visiškai įrengtą stoties kompleksą, K.Skierus pripažino, kad savivaldybei teks pačiai įsirengti pastatą.
„Reikės gal 160–170 tūkst. litų. Bus pastatytas peronas, pats pastatas, bus išvedžiota elektros instaliacija, bet reikės įsirengti keleivių laukimo salę, darbo vietas, kabinetus, nupirkti baldus, pastatyti informacines švieslentes“, – vardino K.Skierus.
Įstatinis kapitalas – minimalus
Statybų ėmėsi įmonė „Palanga Properties”, kurios steigėjai – Olandijos ir Kanados kapitalo bendrovės „Homburg Valda“ ir „Capital City Group“.
„Bet juk „Palanga Properties“ teturi 10 tūkst. litų įstatinį kapitalą“, – pastebėjo A.Jokūbauskas.
Kaip bendrovė pagrįs šio projekto finansavimo šaltinius, niekas iš kalbintų Palangos tarybos narių negalėjo atsakyti.
„Juk jie nuvežė tarybos narius į Skuodą ir Klaipėdą ir parodė savo darbus“, – dienraščiui patvirtino įmonės „Palangos komunalinis ūkis“ vadovas K.Skierus.
„Nuvežė kaip avinų bandą ir rodė saldainį, kurį ne patys statė“, – patikslino politikas A.Jokūbauskas.
Gyrėsi svetimais projektais?
Analogiškus objektus – Klaipėdos, Kėdainių ir Skuodo autobusų stotis su prekybos centrais stačiusios įmonės „Projestos projektai“ generalinis direktorius Rytis Kanapėnas tikino, kad Skuodo autobusų stoties „Capital City Group“ įmonės nestatė, o tik vykdė nežymius darbus.
„Mane papiktino viešai skelbiama žinia, kad šios įmonės atstovai vystė Skuodo stoties statybas. Nuo idėjos iki raktų įteikimo užsakovui – visa tai buvo išvystyta mūsų kompanijos. Net jungtinės veiklos sutartis pasirašyta su įmone „Projestos projektai“. Tai panašu į svetimos idėjos ir svetimo darbo savinimąsi“, – nuomonę dėstė R.Kanapėnas.
Statant Klaipėdos autobusų stotį, „Projestos projektai“ turėjo generalinio rangovo sutartį.
Pasak R.Kanapėno, jo įmonė pirmoji šalyje ėmėsi jungtinių veiklos sutarčių ir vienintelė, kuri yra pastačius tris tokius objektus.
„Tai pavogta mūsų idėja. Ne pirmas kartas, kai šios įmonės atstovai užsakovams mini mūsų statytus objektus kaip savo. Mes jau girdėjome, kad Baltarusijoje minimi mūsų darbai“, – teigė R.Kanapėnas.
Esą „Capital City Group“ buvo samdyta tik kaip subrangovė ir tik dalies detaliojo plano suderinimui.
„Šios įmonės žmogus buvo pasamdytas vykdyti techninę statybų priežiūrą, o mėginama girtis svetimais laurais. Aš įžvelgiu grėsmę šio autobusų stoties projekto išvystymui, nes tokiam objektui būtina reali praktika“, – aiškino R.Kanapėnas.
Įžvelgė varžytinių grėsmę
Grėsmių šioje Naujųjų Vasiukų statyba jau pavadintoje istorijoje mato ir kitas verslininkas palangiškis Vaidas Šimaitis.
„Jungtinės veiklos sutartyje investuotojams nėra numatyta jokių sankcijų ir nėra numatyta, kas būtų, jeigu jie nesugebės užtikrinti naujo stoties pastato ir žemės sklypo ar jo dalies hipotekos išregistravimo, pasibaigus statybos darbams. Taigi, jeigu kas nors investuotojams nutiktų ar jie tyčia nebevykdytų savo įsipareigojimų grąžinant iš banko pasiskolintus pinigus, bankas turėtų teisę visą turtą, taip pat ir stotį, parduoti iš varžytinių“, – liūdniausią scenarijų piešė V.Šimaitis.
Tarybos nariai sutartyje įžvelgė ir daugiau absurdu dvelkiančių sąlygų.
„Sutartyje viskas sudėliota taip, kad įsipareigojimai numatyti tik Palangos komunalininkams. Aš aptikau klaikių sąlygų šiame dokumente, tai jau akis badė“, – šiurpo A.Jokūbauskas.
Pasak tarybos nario, jam pavyko išsireikalauti, kad iš sutarties būtų išbraukta sąlyga, pagal kurią už bet kokį neesminį savivaldybės įmonės pažeidimą, kitai šaliai būtų mokama 0,5 mln. litų bauda.
Miestą garsins prekybos centrai
Pasak A.Jokūbausko, Palangos miesto bendrajame plane numatyta, kad autobusų stočiai paskirtame rajone numatyta statyti tik iki 2 tūkst. kvadratinių metrų ploto prekybos centras.
„Nurodytoje vietoje jau yra dvi „Iki“ parduotuvės. O netoliese vėl numatomas 5 tūkst. kv. metrų ploto prekybos centras. Kiek toliau numatyta dar dviejų prekybos centrų statybos. Verslininkai jau detaliuosius planus pasirengė, pinigus išleido, sunku nuspėti, kaip reaguos verslas į taip smarkiai stumiamą objektą“, – nuogastavo A.Jokūbauskas.
Palangos tarybos narys Vytautas Stalmokas taip pat šiurpo nuo valdžios užmojų apstatyti kurortą prekybos centrais.
„Jų ir taip čia daug, poilsiautojai nevažiuos į Palangą pasižiūrėti prekybos centrų. Čia turėtų būti planuojamas pramogų kompleksas, kad žmonės atvyktų į kurortą ir žiemos metu“, – kalbėjo politikas.
V.Stalmoką stebino sutarties sąlygos, kurios lengva ranka valstybinę žemę atiduoda prieš metus įkurtai nežinomai įmonei.
„Šiuo reikalu tam tikros tarnybos turėtų domėtis. Statybų imasi įmonė, kuri neturi savo turto, o savivaldybė turės įkeisti savo žemę ir laiduoti“, – piktinosi tarybos narys.
Paklos 150 tūkst. litų baudoms
Politikams užkliuvo ir tai, kad statybos numatytos toje vietoje, kur šiuo metu veikia kartingų nuomos aikštelė.
„Miestas turės sumokėti 150 tūkst. litų už nuomos sutarties nutraukimą su kartingų nuomotojais. Juk nuomos sutartis buvo sudaryta iki 2015 metų, o tuomet, kai savivaldybei buvo puikiai žinoma, kad bus čia statoma autobusų stotis, priimtas sprendimas nuomą pratęsti dar 5 metams. Kas gali paneigti, kad šis individualios įmonės savininkas pasikeis ir tam tikru metu šią įmonę jau valdys viso šio projekto organizatoriai?“ – piktinosi A.Jokūbauskas.
Antį paleido žiniasklaida
Įmonės „Capital City Group“ vienas vadovų Mindaugas Zaremba tikino, kad kurorte statybomis užsiims „Homburg Valda“.
„Mes esame projektų valdytojai. Statybų pradžios galima tikėtis po 6–7 mėnesių“, – aiškino M.Zaremba.
Paklaustas ar tiesa, jog kurorto tarybos nariams gyrėsi, kad „Capital City Group“ pastatė Skuodo ir Klaipėdos stotis, M.Zaremba atsakė, kad taip tvirtino ne jis, o Skuodo miesto meras.
„Gal meras ne visai taip pasakė, o žurnalistai ne taip parašė. Mūsų kompanija šiuose projektuose dalyvavo. Tie, kas sako, kad mes nesusiję su šiomis statybomis, meluoja“, – tvirtino M.Zaremba.
Jo manymu, „Projestos projektai“ nepatentavo savo projekto kaip autorinio darbo.
„Tegul kreipiasi į teismą, jei mes ką nors pasisavinome. Mes šiuose projektuose atlikome techninę priežiūrą ir derinome detaliuosius planus, dvidešimties punktų sutartį turėjome šiose statybose“, – aiškino įmonės atstovas.
Pasiteiravus kokiu būdu „Capital City Group“ įsisiūlė Palangos politikams pastatyti stotį manais už dviejų hektarų sklypą, M.Zaremba atsakė, kad įmonė aktyviai domėjosi statybų planavimo dokumentais Palangoje.
„Mes sekame nekilnojamojo turto rinką Lietuvoje ir stebime visus viešai prieinamus šaltinius. Buvo viešas detaliojo plano svarstymas, pamatėme tokią idėją ir pasiūlėme Palangos miestui“, – neslėpė M.Zaremba.
Komentaras Saulius Simė Palangos vicemeras Miesto taryba pritarė statyti prekybos centrą dviejų hektarų sklype. Kas pasiūlė? Mūsų komunalininkai čia darbavosi. Mes patys negalėjome pasistatyti stoties, būtų reikėję imti kreditus. Vystytojai pasižada padovanoti miestui stotį ir įrengti 284 automobilių stovėjimo aikšteles. Prekybininkams – 170 stovėjimo vietų. Tačiau juk prekybos centrui baigus darbą, aikštelėje žmonės galės laikyti mašinas. Bus išspręsta nemokamo mašinų statymo problema. Statytojai įsipareigoja sutvarkyti įvažas į prekybos centrą. Manome, kad jie išasfaltuos Vėžių gatvę, o gal net susitarsime, kad nutiestų tiltą per Rąžės upelį, ir įrengs Vėžių gatvės pratęsimą. Pastarajame posėdyje pakeitėme šio sklypo pobūdį, nes jis buvo inžinerinių tinklų, o reikėjo visuomeninės paskirties. Autobusų stotis užims 460 kv. metrų. Tai bus antros kategorijos stotis. Statytojas gauna 2,2 tūkst. kv. metrų prekybos centrą. Dar 280 kv. metrų sudarys bendrai su autobusų stotimi naudojamos patalpos, techninės patalpos ir prekybos centro sandėliai sudarys 963 kv. metrus. Žemę jie nuomos pagal įkainius. Aš įsivaizduoju, kad vėliau, po statybų pabaigos, žemės sklypai bus atidalinti. |
---|
Naujausi komentarai