„Buvau Latvijoje. Jau du metus iš eilės pakeitėme Palangą. Palangoje labai blogai. Turi būti, kur pastatyti mašiną. Liepojoje yra žymiau geriau nei Palangoje. Ten yra, kur automobilį pastatyti, ten ir kainos mažesnės“, – sakė moteris.
„Labai palaikau. Kam tie automobiliai, jei Šventojoje yra viena pagrindinė gatvė?“ – teigė vyras.
„Tai yra labai nepatogu. Geriau visur važinėti su savo mašina“, – kalbėjo moteris.
„Manau, kad galėtų leisti elektromobiliams judėti“, – teigė praeivė.
Plačiau situaciją pakomentavo įstatymo pataisos iniciatorius Andrius Bagdonas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kam tokios aikštelės reikalingos?
– Daugelis Lietuvos žmonių, važiuodami į Lietuvos kurortus, važiuoja pailsėti – pailsėti nuo darbo, pailsėti nuo didmiesčio kamščių. Tačiau kai jie atvyksta į kurortus ir užkemša gatves, pasijaučia, lyg tai būtų didmiesčio kamštis. Būtų labai prasminga, kad atokiau nuo gyvenviečių būtų rengiamos automobilių saugojimo aikštelės. Pačiuose miestuose ar gyvenvietėse automobilių srautai sumažėtų. Miesto svečiai, kurie atvyksta į Neringą, atvažiuotų, išsikrautų savo daiktus nakvynei ir pasistatytų automobilius atokiau. Žmonės mieste laiką leistų vaikščiodami pėsčiomis arba važiuodami dviračiu, paspirtuku. Poilsio kokybė pagerėtų. Neringos savivaldybė jau dešimtmetį kalba apie tokios aikštelės atsiradimą, bet dabartinis reglamentavimas neleidžia to padaryti. Palangos kurortas bando spręsti šią problemą kitokiais būdais, įrenginėja vienpusį eismą. Bet, manau, kad šis sprendimas, kurį palaikė daugiau nei 50 parlamentarų, tikrai prisidėtų, kad mūsų poilsis, pabėgus iš didmiesčio, taptų kokybiškesnis.
Kai jie atvyksta į kurortus ir užkemša gatves, pasijaučia, lyg tai būtų didmiesčio kamštis.
– Kaip Neringoje ta aikštelė atrodytų?
– Neringoje yra keturios gyvenvietės. Asmuo persikeltų keltu, atvažiuotų iki tos gyvenvietės, išsikrautų visus savo poilsiui skirtus daiktus ir pastatytų savo automobilį šiek tiek atokiau. Miesto planavimo dokumentuose tokios aikštelės yra suplanuotos, tačiau jos dar nėra įrengtos.
– Ar stovėjimas būtų mokamas? Kaip apskaičiuotumėte, kiek vietų tose aikštelėse reikia?
– Jei norime, kad žmonės atvažiuotų į Neringą ir atostogų metu nesinaudotų automobiliais, toks parkavimas būtų nemokamas. Vasaros sezono metu yra sumokama 30 eurų vietinė rinkliava. Tai, manau, kad žmogus ir turėtų gauti tam tikrą paslaugą nemokamai.
– Turime keturis kurortus – Palangą, Neringą, Druskininkus ir Birštoną, o Anykščiai ir Ignalina skaitosi kurortų teritorijos. Ar ir jose nebūtų galima važinėti savo automobiliu?
– Manau, kad tiek pati kurortų, tiek kurortinių teritorijų vizija yra labai panaši. Šiame įstatymo projekte kurortinės teritorijos nėra įtrauktos. Tačiau jos susilaukė nemažai parlamentarų dėmesio. Buvo sutarta, kad jei pateikimo stadijoje bus pritarta šiam įstatymo projektui, tai įregistruosime dar siūlymą, kad į tą projektą būtų įtrauktos ir Lietuvos kurortinės teritorijos.
Naujausi komentarai