Laivų mechanikai – labiau pageidaujami Pereiti į pagrindinį turinį

Laivų mechanikai – labiau pageidaujami

2015-01-19 12:09

Pastebėta, kad Klaipėdoje veikiančios jūrininkų įdarbinimo kompanijos dirbti laivuose iš Lietuvos dažniau kviečia mechanikus nei laivavedžius.

Laivynas: laivo mechaniko darbas – nebūtinai tepaluotomis rankomis.
Laivynas: laivo mechaniko darbas – nebūtinai tepaluotomis rankomis. / Vidmanto Matučio nuotr.

Pastebėta, kad Klaipėdoje veikiančios jūrininkų įdarbinimo kompanijos dirbti laivuose iš Lietuvos dažniau kviečia mechanikus nei laivavedžius.

Ko laukia laivai?

Ir mechanikams siūlomi atlyginimai dažniausiai nebenusileidžia laivavedžiams, o kartais juos ir lenkia. Jūrininkų atlyginimų dydis priklauso nuo kelių faktorių – iš esmės nuo laivo dydžio, jo paskirties.

Mechanikų atlyginimų dydžiui įtakos dar gali turėti ir vieno ar kito laivo variklio tipas, netgi kompanija, kurios pagrindiniai mazgai įmontuoti laivuose.

Iš laivavedžių šių metų pradžioje Klaipėdos jūrininkų įdarbinimo kompanijos dažniausiai siūlė darbą kapitonui, vyriausiajam kapitono padėjėjui ir trečiajam kapitono padėjėjui. Iš techninio personalo vienodai paklausūs buvo tiek vyriausiasis mechanikas, tiek antrasis ar trečiasis mechanikai.

Mechanikai vertinami

Kapitonui siūlomas atlyginimas 11 tūkst. BT dydžio konteinervežyje buvo per 8,1 tūkst. JAV dolerių. Panašaus dydžio laivo vyriausiajam mechanikui buvo siūlomas 8 075 JAV dolerių atlyginimas. Nors kapitonas laive yra atsakingas už viską, tačiau vyriausiojo mechaniko atsakomybė jam niekuo nebenusileidžia. Tai atsispindi ir labai panašaus dydžio atlyginimuose.

Dar labiau vertinami tanklaivių, o ypač chemijos, vyriausieji mechanikai. Jiems gali būti siūlomas iki 11 tūkst. JAV dolerių atlyginimas su įvairiais priedais.

Panašiai yra ir su vyriausiojo kapitono padėjėjo bei antrojo mechaniko atlyginimais. 26 tūkst. BT antrojo mechaniko atlyginimas (6 660 JAV dolerių) netgi buvo didesnis nei 13 tūkst. BT laivo vyriausiojo kapitono padėjėjo atlyginimas (6 555 JAV doleriai). Tačiau 16 tūkst. BT konteineriniame laive siūlomas antrojo mechaniko atlyginimas (6 250 JAV doleriai) buvo mažesnis nei panašaus laivo vyriausiojo kapitono padėjėjo atlyginimas.

Trečiajam kapitono padėjėjui siūlomas nuo 2,6 tūkst. iki 3 tūkst. JAV dolerių atlyginimas. Tuo metu trečiajam mechanikui jis siekia apie 2,8 tūkst. JAV dolerių. Tačiau atskirų laivo mazgų – pavyzdžiui, refrižeratorinio laivo šaldytuvų inžinieriaus atlyginimas gali siekti iki 4 tūkst. JAV dolerių.

Bonusai eurais – didesni

Tiek kapitonams, tiek vyriausiesiems mechanikams šalia atlyginimo dažnai dar siūlomas ir nuo 500 iki tūkstančio dolerių vienkartinė išmoka, vadinamasis bonusas.

Dažniausiai priedai siūlomi vyriausiajam kapitono padėjėjui ir vyriausiajam mechanikui, kartais ir antrajam mechanikui. Tai liudija apie šių laivyno specialistų didesnę paklausą.

Kai kuriuose laivuose netgi numatyti nuo 500 iki 2 tūkst. dolerių kontraktų tęstinumo bonusai.

Laivuose, kurių savininkai yra ES šalys, įeinančios ir į euro zoną, bonusai skirstomi ES šalių atstovams ir nesantiesiems ES šalyse. Taip ES šalių piliečiams gali būti skiriama iki 1 tūkst. eurų bonusas, o tuo pat metu ne ES šalių piliečiams numatyta dalis yra iki 800 JAV dolerių. Tokia sistema dažniausiai taikoma Vokietijos laivų savininkų konteineriniuose laivuose.  

Įdomi bocmanų apmokėjimo sistema. Jei laivų karininkams siūlomi kontraktai 4 mėnesiai, kartais su plius vienu mėnesiu, tai bocmanams siūlomas trumpas 1–2 mėnesių kontraktas su fiksuotu kiekvienos dienos atlyginimu. Jis siekia apie 450 eurų.

Laivų virėjų atlyginimai svyruoja nuo 1,5 tūkst. iki 1,7 tūkst. JAV dolerių, atskirais atvejais netgi iki 2 tūkst. JAV dolerių. Įprasta, kad virėjams siūlomi ilgesni kontraktai – iki 6 mėnesių su galimybe pratęsti 1-2 mėnesius.

Laivuose yra vertinami ir elektrikai. Jiems mokama iki 4 tūkst. JAV dolerių atlyginimai. Laivuose reikalingi ir montuotojai, kuriems siūloma iki 2 tūkst. JAV dolerių atlyginimai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra