- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Neįtikėtina, kad Klaipėdos uoste jau tenka kapitališkai remontuoti netgi šio amžiaus pradžioje naujai pastatytas krantines.
Krantinė netenkino reikalavimų
Šiuo metu yra paskelbtas konkursas kapitališkai pertvarkyti bendrovės „Krovinių terminalas“ naudojamą krantinę Nr.3. Ši 301 m ilgio ir 28 m pločio krantinė, esanti tarp Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) ir „Klaipėdos naftos“, buvo pastatyta 2000 m., tinkama naudoti pripažinta 2001 m. pradžioje.
Naujai pastatytos krantinės vertė buvo 27,69 mln. litų (apie 8,02 mln. eurų).
Krantinės statybos generaliniu rangovu buvo dabar jau išnykusi statybos darbų įmonė „Lokys“. Apie poslinkius, įlinkius ir kitas šios krantinės deformacijas pastabos jos techniniame pase buvo įrašytos 2016 m. Tuomet konstatuota, kad „statinio tolimesnis saugus naudojimas be atitinkamų organizacinių, techninių priemonių yra negalimas“.
Buvo nustatyti dideli korozijos pokyčiai, kai kur viršijantys leistinas normas. Dangoje prie krantinės susidarė įdubimų, kur stovėdavo vanduo. Taip pat rasta daugybė plyšių, kurie spartino krantinės ardymą – į konstrukciją patekdavo vanduo. Netgi nustatyti leistinas reikšmes viršiję krantinės kranų bėgių aukščių pokyčiai.
Pokytis: raudonai pažymėta pertvarkomos krantinės vieta. (KVJUD nuotr.)
Konstatuota, kad nupuvo dalis krantinės drenažo vamzdžių. Išvada buvo tokia, kad krantinėje patenkinamos techninės būklės yra švartavimo įrenginiai ir antstatas, o reikalavimų netenkino krantinės fasadinė siena, teritorijos danga, krantinės kopėčios, krano keliai ir dugnas prieš krantinę. Iki šiol krantinė su tam tikrais apribojimais ir švartavimo pakeitimais buvo naudojama.
Stiprins konstrukcija ir gilins
Kapitališkai remontuoti palyginti neseną krantinę Nr.3 teks dviem etapais. Bus stabilizuojama dabartinė krantinės konstrukcija nuo įlaidų kas 1,26 m įrengiant 19 m ilgio gruntinius inkarus. Po to maždaug metus palaukus, kol konstrukcija „susigulės“, bus keičiamos krantinės krano konstrukcijos ir dangos.
I etapo darbus planuojama atlikti neribojant krovos. Antrame etape, kuris truktų 6–7 mėnesius, taip pat vyktų iki 180 m ilgio tanklaivių krova pagal suderintą švartavimo grafiką. Čia dalis laivų „išlįstų“ ir į KLASCO naudojamą 4 krantinę.
Iš viso per abu etapus planuojama pakeisti apie 580 tonų gelžbetonio ir asfaltbetonio konstrukcijų. Po rekonstrukcijos prie krantinės numatoma padidinti gylį nuo 14 iki 16,5 m. Dėl rastų krantinės pokyčių pagal batimetrinę nuotrauką matyti, kad prie pat krantinės gylis buvo apie 13,4 m, nors nurodyta 14 m. Klaipėdos uoste laikytasi nuostatos, kad dėl laivo korpuso išlenkimo prie pat krantinės nėra prasmės gilinti iki apibrėžto didžiausio gylio.
Brokas: ant įdubusios krantinės rinkdavosi vanduo. (KVJUD nuotr.)
Tai tarsi leisdavo turėti didesnę garantiją dėl krantinės stabilumo. Dabar prie krantinės Nr.3 galėjo stovėti 60 tūkst. tonų vandentalpos laivas iki 241 m ilgio ir beveik 40 m pločio. Po rekonstrukcijos numatyta statyti iki 100 tūkst. tonų vandentalpos, 263 m ilgio bei 42,5 m pločio laivus su 15,4 m grimzle.
Uoste – ne vienas brokas Klaipėdos uoste yra buvę ir daugiau atvejų, kai po rekonstrukcijos praėjus vos keleriems metams ėmė griūti krantinės. Labiausiai nuskambėjęs pavyzdys yra 2001 m. rekonstruota Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ naudota krantinė Nr.68. Tai, kad jos dalis, apie 40 m, įdubo ir pradėjo griūti, pastebėta 2008 m. Dėl to jos naudotojas patyrė nuostolių, nes dalį krantinės negalėjo naudoti. Po to ji vėl buvo kapitališkai remontuojama. Probleminę krantinę pastatė dabar jau bankrutavusi „Klaipėdos hidrotechnika“.
Tai, kad krantinė įlinko dėl statytojo kaltės, Uosto direkcijai teko įrodinėti per teismus, kur priteista 6,6 mln. litų. Laimėjus teismus paaiškėjo, kad iš žlungančios bendrovės nieko nepavyks išsireikalauti. Tarp Uosto direkcijos ir „Klaipėdos hidrotechnikos“ būta ginčų ir dėl krantinės Nr.42 rekonstrukcijos, kad netinkamai buvę sukalti įlaidai. Krantinės buvo pertvarkytos, o galimi nuostoliai taip ir liko.
Garsi krantinių istorija
Klaipėdos uoste buvo ir 1997 m. Pagal belgų kompanijos „Haecon“ projektą kita belgų kompanija „Hydrosoil Service“ už 30 mln. litų pagal naujovišką technologiją rekonstravo uosto 7–9 krantines. Į gręžinius krantinėje aukšto slėgio įrenginiais buvo purškiami betono mišiniai ir žemėje formuojamos kolonos. Kai darbų priėmimo aktas jau buvo pasirašytas, pradėjo aiškėti, kad kolonos žemėje ne visur tinkamai susiformavo. Todėl prie krantinių nebuvo galima gilinti. Krantinės buvo perstatytos, o į jų statybos eksperimentą „įmerktų“ 30 mln. litų taip ir nepavyko susigrąžinti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tarp daugiabučių Debreceno kvartale – nemalonus vaizdelis6
Debreceno kvartale tarp daugiabučių namų esančioje žalioje pievoje – dar vienas šiukšlynas. Įvairias buitines atliekas iš perpildytų šiukšlių konteinerių veikiausiai išnešioja sparnuočiai, o kart...
-
Pamario prakeiksmas: žuvininkystės ūkiai nebeapsigina nuo kormoranų12
Kormoranai – pamario prakeiksmas. Žuvininkystės ūkis Kintuose nebeišmano, kaip atremti šių paukščių atakas. Kormoranai būriais puola į tvenkinius ir gvelbia ten auginamą žuvį, ypač mėgsta karpius. Žuvininkai sako i&scar...
-
Dainų šventės šimtmečiui paminėti doviliškiai pasodino ąžuoliukus
Dainų šventės šimtmečio progai paminėti doviliškiai savaitgalį sodino ąžuolus. Vienas ąžuoliukas buvo skirtas specialiai Dainų šventės paminėjimui, o kitus ąžuoliukus talkininkai sodino Dovilų centre pačių žmonių ...
-
Kariškius uostamiestyje autobusais veš nemokamai7
Siūloma tarptautinių pratybų „Baltijos operacija 2024“ konferencijos metu renginio dalyviams reguliaraus susisiekimo maršrutų autobusais važiuoti nemokamai. ...
-
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi užsienio kalbų: tarp aktualių – ir turkų kalba5
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi įvairių kalbų, o populiarumo viršūnėje šiuo metu – anglų kalba. Tačiau ne mažiau aktualios ir ispanų, prancūzų ir net turkų kalbos. ...
-
Maisto atliekų rūšiavimas Klaipėdoje: kokios pagrindinės klaidos?23
Nuo balandžio 2 d. Klaipėdos miesto gyventojai buvo pakviesti pradėti maisto atliekų rūšiavimą. Klaipėdiečių aktyvumas maloniai nustebino – per pirmąją savaitę surinkta virš 5 tonų maisto likučių, o šią savaitę jau 8...
-
Klaipėdoje – gelbėtojų atranka: kandidatų laukia netradicinis darbo pokalbis1
Darbą paplūdimiuose Klaipėdos gelbėtojai pradės birželį, bet dabar vyksta atranka ir ji netradicinė – vietoje darbo pokalbio kandidatai turi šokti į baseiną. Tarp norinčiųjų gelbėti ne tik moksleiviai ir studentai, bet ir baigiantys ...
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai35
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai6
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...