Pereiti į pagrindinį turinį

Mažylio kūrybiškumas – pamatas ateičiai

2014-04-17 13:13
Nauda: įvairi įstaigoje vykdoma meninė veikla vaikams padeda susibendrauti, pasitikėti savimi, atsikratyti baimių. Nauda: įvairi įstaigoje vykdoma meninė veikla vaikams padeda susibendrauti, pasitikėti savimi, atsikratyti baimių. Nauda: įvairi įstaigoje vykdoma meninė veikla vaikams padeda susibendrauti, pasitikėti savimi, atsikratyti baimių. Nauda: įvairi įstaigoje vykdoma meninė veikla vaikams padeda susibendrauti, pasitikėti savimi, atsikratyti baimių. Nauda: įvairi įstaigoje vykdoma meninė veikla vaikams padeda susibendrauti, pasitikėti savimi, atsikratyti baimių.

"Meninis vaiko, dar lankančio darželį ar lopšelį, lavinimas – labai svarbus jo tolesnei asmenybės raidai. Kūrybiškumo skatinimas mažiesiems padeda atsikratyti baimių ir išmokti lengviau bendrauti", – tikino Klaipėdos lopšelio-darželio "Puriena" pedagogai.

Parengė įspūdingą programą

Praėjusią savaitę šioje įstaigoje praūžė menų savaitės projektas "Vaikų mintys – kaip paukščiai sparnuoti". Teatrališkai, dainingai ir spalvingai prabėgo kūrybiškumo, gerų emocijų ir vaikiško jaudulio kupinos akimirkos. Projekto metu savaitės dienos buvo padalytos skirtingoms meno rūšims: dailei, teatrui ir muzikai. Vyko šventinės savaitės atidarymo ir uždarymo renginiai.

Menų savaitės turininga kultūrine programa rūpinosi lopšelio-darželio "Puriena" pedagogai: direktorė Virginija Letukienė, direktorės pavaduotoja ugdymui Dainora Grybienė, teatro auklėtoja Dagna Volkovaitė, meninio ugdymo mokytoja Regina Bočkienė, dailės auklėtoja Giedrė Kontrimienė, darželio auklėtoja Ingrida Šimkienė.
Mažieji įstaigos lankytojai, padedami pedagogų, paruošė daugybę pasirodymų: vaikiškų spektaklių, koncertų, piešinių parodų. "Purienos" auklėtiniai savo kūrybiškumu ir teatrališkumu džiugino ne tik lopšelio-darželio bendruomenę, bet ir tėvelius. Į menų savaitės projektą įsitraukė ir kitų uostamiesčio ugdymo įstaigų vaikai.

Mažųjų nekausto baimės

Klaipėdos lopšelio-darželio "Puriena" dailės auklėtoja G.Kontrimienė patikino, kad tokie meniniai projektai darželinukams ir pradinukams suteikia progą ugdyti kūrybiškumą.

"Pasitelkę teatrą, dailę ar muziką vaikams padedame pamatus, kurie labai svarbūs tolesniam asmenybės vystymuisi. Esame įsitikinę, kad laikas lopšelyje, darželyje ar pradinėse klasėse yra tinkamiausias išreikšti save meninėje srityje. Dar būdamas mažas, vaikas neturi stereotipų, jis viską daro laisvai ir, svarbiausia, viską moka. Besiformuojanti asmenybė neturi jokių tabu", – patikino G.Kontrimienė.

Pasak jos, įvairi įstaigoje vykdoma meninė veikla vaikams padeda susibendrauti, pasitikėti savimi, atsikratyti baimių. Dailės auklėtojos įsitikinimu, svarbiausia – neužgniaužti mažųjų kūrybinio polėkio ir įvairiomis priemonėmis skatinti jį vystytis.

Gebėjimais stebisi ir tėvai

"Vaikai, emocijas sudėdami į įkūnijamą personažą, piešinį ar atliekamą dainą, išlaisvina savo menines galias. Labai dažnai matome tėvelius, kurie, pavyzdžiui, apžiūrėję savo atžalos sukurtus piešinius labai nustemba, – negi mano vaikas gali taip piešti? O vaikai gali viską. Tik vėliau, jau mokykloje, jaunas asmenybes sukausto baimė ir nepasitikėjimas savo jėgomis", – kalbėjo pašnekovė.

G.Kontrimienė juokavo, kad darželinukai yra geras molis, iš kurio galima lipdyti gražiausius dalykus.

"Vaikams galime perduoti teigiamą patirtį ir įskiepyti kūrybiškumo pagrindus. Džiugu, kad meninis pasaulio suvokimas vaikams padeda ir vėliau. Ne vienas "Purienos" auklėtinis tolesnius mokslus tęsia įvairiose dailės mokyklose ar meninės pakraipos gimnazijose. Vaikai įgauna pagrindus, kurie naudos atneša net ir besimokant paprastoje mokykloje", – aiškino pedagogė.

Padeda atsikratyti baimių

Kaip teigė dailės auklėtoja, įstaigoje tenka susidurti ir su labai nedrąsiais vaikais, kuriuos kausto įvairios baimės – mažylis bijo pasirodyti scenoje, pradėti piešti tuščiame lape.

Tokiu atveju kiekviena "Purienos" pedagogė pasitelkia savo metodus, ieško įvairų problemos sprendimo būdų.

"Literatūros šiais klausimais nėra labai daug. Juk mes gyvenome sovietinėje santvarkoje, kai vaikų ugdymas buvo kitokio pobūdžio. Juokaudami sakome, kad išradinėjame dviračius: bandome ieškoti mokslinės informacijos, pasitelkiame savo patirtį", – tikino pašnekovė.

Pasak jos, pavyzdžiui, vaikui, kuris baiminasi tuščio popieriaus lapo, duodamas mažesnis lapelis.

"Tada mažyliui atrodo, kad užpildyti jį nėra taip sunku. Žinau, kad ir kitos mokytojas atranda savų būdų – vaikams, kurie bijo scenos, leidžia pastovėti antrame plane, padrąsina", – kalbėjo pedagogė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų