Žmonės prie burlaivio rinkosi gerokai prieš 18 val., stengėsi laikytis vieni nuo kitų atokiau, bet visus vienijo tas pats jausmas – meilė savajam miestui ir jo simboliui. Šįkart burės – ne baltos, o išmargintos Baltijos jūros krantų linijos žemėlapiu. „Meridiano“ viešoji įstaiga, kurios dalininkai yra Aloyzo Kuzmarskio šeima, užsakė pasiūti visiškai naują burių komplektą.
„Šį 1751 metų Baltijos jūros regiono žemėlapį nupirkau aukcione, jį galima pamatyti „Meridiano“ kajutkompanijoje, kur lankytojams demonstruojamos jūrinės ir miesto relikvijos, – atviravo viešosios įstaigos Klaipėdos jūrinio miesto simbolio burlaivio „Meridianas“ vadovas A. Kuzmarskis. – Dar nesibaigusio karantino metu burių pakėlimas įgyja papildomą reikšmę, nes tikime, kad jis padės įkvėpti daugiau optimizmo, jog ne tik šis vasaros sezonas, bet ir visas mūsų gyvenimas pagaliau sugrįš į įprastas vėžes.“
Pažiūrėti įspūdingo reginio atėjo ir senieji Klaipėdos jūrų kapitonai, jiems tai buvo dar viena proga susitikti ir prisiminti metą, kai jie patys, dar beūsiai kursantai, plaukiojo „Meridianu“ ir mokėsi valdyti laivus.
Šį 1751 metų Baltijos jūros regiono žemėlapį nupirkau aukcione.
A. Kuzmarskis padėkojo žilagalviams jūrų vilkams, spaudė jiems ranką ir vylėsi dar ne kartą susitikti toje pačioje vietoje.
Po laivo išgelbėjimo nuo nuskandinimo ir jo atstatymo Klaipėdoje skelbiant vasaros sezono pradžią burės pakeltos septintą kartą.
Šiemet nepažeista ir dar viena tradicija: tęsiant 1948 m. Suomijoje pastatyto „Meridiano“, kaip mokomojo burlaivio, kuriame jūrinės praktikos sėmėsi būsimieji kapitonai, istoriją, bures vėl simboliškai kėlė Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos studentai.
„Meridianas“ turi 14 burių, kurių bendras plotas – daugiau nei 600 kvadratinių metrų. Klaipėdoje gimusi idėja puošti miesto jūrinį simbolį dekoratyvinėmis burėmis jau pasklido ir į kitas jūrines šalis, kur yra muziejinių burlaivių. Dėl tokių burių su „Meridiano“ komanda jau konsultavosi Vokietijos, Lenkijos laivų-muziejų atstovai. Tai yra būdas sukurti unikalų eksponatą po atviru dangumi ir žmonėms iš arti pademonstruoti burlaivį pilnomis burėmis. Paprastai plaukiojantys didieji burlaiviai bures išsikelia tik toli jūroje ir žmonės nuo kranto turi mažai galimybių pamatyti šį reginį.
Nuo 2019 metų „Meridiano“ viešoji įstaiga aktyviai dalyvauja Europos jūrinio paveldo organizacijos (European Maritime Heritage) veikloje, semiasi bei dalinasi patirtimi su jūrinio paveldo objektų puoselėtojais visoje Europoje.
Anot A. Kuzmarskio, šį pavasarį buvo planuojamas ir „Meridiano“ plukdymas į remonto doką, mat po paskutinio jo nuleidimo į vandenį praėjo pusseptintų metų ir dalis medinės laivo apkalos jau yra pažeista agresyvios aplinkos poveikio.
Be to, būtina įvertinti povandeninės laivo dalies būklę, nuvalyti vandens augmeniją, kriaukles, atstatyti tam tikrus jos parametrus, perdažyti, kad laivas galėtų saugiai tarnauti naują laikotarpį iki kito dokavimo, taip pat jau reikia atnaujinti ir dalį denių apkalos, atlikti kitų būtinų darbų.
Deja, kol kas laivas yra įkalintas savo vietoje dėl tinkamai nepasikeliančio Biržos tilto, todėl dalį darbų, kas buvo įmanoma, teko atlikti prie krantinės, tačiau to nepakanka.
„Tai, kad „Meridianas“ yra įkalintas dėl Biržos tilto pakėlimo problemų, mums iš tiesų kelia nerimą, nes, reikalui esant, nebūtų įmanoma imtis skubių veiksmų laivui ištempti į doką, kyla avarinių situacijų grėsmė“, – nuogastavo A. Kuzmarskis.
Šiuo metu Klaipėdos savivaldybė kartu su rangovais sprendžia tilto pakėlimo problemą. Tikimasi, kad „Meridianą“ bus galima plukdyti į doką vėlų rudenį ar prieš kitą sezoną.
Iki rudens „Meridianas“ ir toliau yra atviras klaipėdiečiams bei miesto svečiams, jame veiklą tęsia jūrinės tematikos restoranas.
Naujausi komentarai