Šiais metais uostamiestyje jau 20 dienų fiksuota, kad buvo viršyta leistina oro taršos kietosiomis dalelėmis norma. Pastaruoju metu didesnis oro užterštumas pastebimas senamiestyje.
Gauna realius vertinimus
Uostamiestyje oro užterštumą fiksuoja dvi specialios stotelės. Viena jų įrengta centre, o kita – pietinėje miesto dalyje.
Aplinkos apsaugos agentūros specialistai jau 20 kartų šiais metais užfiksavo, kad Klaipėdoje buvo viršyta leistina oro taršos norma.
"Nereikėtų pamiršti, kad šiuo metu Bangų gatve, kur ir pastatyta stotelė, važiuoja žymiai daugiau automobilių nei anksčiau, todėl ir fiksuojamas kur kas didesnis oro užterštumas", – situacijos nedramatizavo Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento direktorius Andrius Kairys.
Aplinkos apsaugos agentūros Oro kokybės vertinimo skyriaus vedėjas Donatas Perkauskas nebuvo nusiteikęs taip optimistiškai.
"Žinoma, jeigu aptversime stotį kilometrine tvora, tai ji rodys, kad Klaipėdoje oras tyriausias. Tačiau dabar gauname realius aplinkos vertinimus – jei miesto centre automobilių daugiau, tai ir tarša didesnė", – pabrėžė D.Perkauskas.
Teršia transportas
Oras labiausiai teršiamas kietosiomis dalelėmis. Šias į orą išmeta automobiliai, namų ūkiai, įvairios pramonės įmonės.
Pašnekovas pabrėžė, jog namų ūkius bei įvairias įmones kontroliuoti lengviau, nei pažaboti vis didėjančius automobilių srautus.
"Transportas važiuoja ir teršia, nes kelia smėlio dulkes su druska, kurios susikaupia po žiemos. Mes to negalime kontroliuoti", – patikino A.Kairys.
Departamento vadovas tvirtino, kad oro tarša vis didėja, todėl uostamiesčio savivaldybės specialistai turėtų imtis visų priemonių jai mažinti.
Plauna naktimis
Uostamiesčio savivaldybės atstovai tikino jau dabar besiimantys daugelio reikalingų priemonių.
"Miesto taryba yra patvirtinusi aplinkos oro kokybės valdymo Klaipėdos mieste programos ir jos įgyvendinimo priemonių planą, juo ir vadovaujamės, imamės reikalingų veiksmų", – užtikrino Klaipėdos savivaldybės Aplinkos kokybės skyriaus vedėja Daiva Berankienė.
Baigiantis žiemai ir pavasario pradžioje operatyviai organizuojamas miesto gatvėse susikaupusio purvo išvežimas, vėliau gatvės plaunamos.
Plane numatyta, jog gatvių valymas bei plovimas organizuojamas naktimis, nes tokiu metu yra mažiausiai aktyvių gyventojų, kurie pakilusias dulkes galėtų sukvėpuoti.
Įmonės bei ūkio subjektai, atliekantys statybos ar remonto darbus, privalo kruopščiai tvarkyti savo darbo zoną, turi įsirengti laikiną ratų plovimo įrenginį, pjaustydami betoną ar valydami gatves turi naudoti rinktuvus arba vandenį drėkinimui.
Tomis dienomis, kai oro temperatūra didesnė nei 20 laipsnių ir nelyja, uostamiesčio gatvės plaunamos, drėkinami žvyrkeliai.
Naujausi komentarai