"Skatina emigruoti"
Nežinioje likusių klaipėdiečių teigimu, vos per valandą jie buvo atleisti iš darbo ir kol kas neįsivaizduoja, ką reikės veikti artimiausius kelis mėnesius.
"Laukiame sprendimo dėl laikinų sutarčių pratęsimo. Norime dirbti, kol ateis naujas vežėjas", – sakė 6-ojo maršruto direktorius Romanas Lapas.
Preliminariais skaičiavimais, darbo netenka apie 180–200 vairuotojų.
"Prieš tris mėnesius sužinojome, kad baigėsi mūsų sutartys su savivaldybe. Tačiau sulaukėme pažadų, kad sutartys vis tiek bus pratęsiamos. Ir tik pirmadienį, rugsėjo 4-ąją, administracijos direktorius pasikvietė ir pasakė, kad nuo rytojaus iki kitų metų "mikriukai" nevažiuos. Vietoje laikinų leidimų gavome laisvę", – guodėsi R.Lapas.
Prie miesto rotušės susirinkusių darbingų vyrų būrys žadėjo nepasiduoti.
Valdžia mus visus varo į užsienį.
"Streikuosime. Negalime šitiek laiko sėdėti be darbo ir laukti naujo vežėjo. Premjeras Saulius Skvernelis sako, kad reikia susigrąžinti emigrantus iš užsienio. Bet valdžia mus visus varo į užsienį. Jokios logikos. Savivaldybei mūsų paslaugos nekainavo. Todėl tokiu sprendimu ne tik pablogino keleiviams sąlygas, bet dar ir kirs žmonėms per kišenes", – piktinosi pašnekovas.
Prošvaisčių yra
Vis dėlto vakar oficialiai patvirtinta – laikinos sutartys su vežėjais nebus pratęsiamos. Priešingu atveju būtų pažeidžiami teisės aktai.
"Kiekvieną dieną analizuojame, kaip keičiasi situacija Klaipėdos mieste, kai nebėra mikroautobusų. Dar kartą pasitarus su teisininkais, yra aišku, kad laikinai pasirašyti sutarčių mes negalime. Konkurencijos tarybos numatyta, kad pasibaigusios sutartys turi būti nutrauktos", – aiškino Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas.
Tai – Aukščiausio administracinio teismo sprendimas, priimtas birželio 13-ąją.
Pasikeitus Konkurencijos įstatymui, miestui pratęsus sutartis su dabartiniais paslaugų vežėjais grėstų 60 tūkst. eurų bauda.
Tiesa, verslininkams paliekama viena alternatyva – skelbti apklausą-mini konkursą, kurio metu būtų apklausiami visi potencialūs vežėjai.
"Apklausos rezultatas galėtų būti sutartys iki pradės kursuoti naujieji mikroautobusai, laimėję "Klaipėdos keleivinio transporto" skelbtus konkursus. Vežėjai dirbtų tokiomis pat sąlygomis, kaip ir iki šiol", – užsiminė S.Budinas.
"Manau, kiekvienas verslininkas turėtų susiskaičiuoti ir susidėlioti savo tolimesnius planus. Tenka tik apgailestauti ir atsiprašyti klaipėdiečių, kad laiku jų neinformavome, jog tokia paslauga Klaipėdoje nebus teikiama", – užbaigė S.Budinas.
Pasigenda socialinio teisingumo
9-ojo maršruto direktorius Audrius Petrošius įsitikinęs, kad po savaitės "mikriukai" išriedėti į miesto gatves neturės jokių galimybių.
Esą atsakomybę dėl to, kad nebuvo įvykdytas civilizuotas paslaugos perdavimas, turi prisiimti atsakingi pareigūnai.
Tai yra atviras spjūvis miesto gyventojams į veidą.
"Tai yra atviras spjūvis miesto gyventojams į veidą. Konkurencijos tarybos tikslas buvo, kad Klaipėdoje mes turėtume konkurencingas procedūras. Savivaldybė, "Klaipėdos keleivinis transportas" padarė viską maksimaliai. Problema yra force majeure, laikina situacija, kurios jokie teisės aktai – nei europiniai, nei Lietuvos – neapibrėžia ir negali to padaryti. Organizuojant pakaitalą mikroautobusams, sukeliami neigiami finansiniai padariniai Klaipėdos savivaldybei, nes iki tol ši paslauga buvo teikiama nemokamai miestui už veikiausiai triskart žemesnę kainą", – dėstė A.Petrošius.
Akis į akį su darbo netekusiais žmonėmis susitikęs miesto meras Vytautas Grubliauskas patarė jiems nenuleisti rankų ir organizuoti minėtą konkursą-apklausą, kas suteiktų savivaldybei pagrindą pasirašyti sutartį.
Dabartinių 6, 8 ir 9-ojo maršrutų mikroautobusų sutartys galiojo iki rugsėjo 4 d., todėl nuo antradienio šių maršrutų mikroautobusų mieste nebeliko tol, kol bus sudarytos naujos sutartys su konkursą laimėjusiais vežėjais.
Tikimasi, kad nuo kitų metų miesto gatvėmis pradės riedėti nauji, modernūs "mikriukai".
Naujausi komentarai