Pereiti į pagrindinį turinį

Mokestis pražudys taksi verslą

2009-01-14 09:00
Mokestis pražudys taksi verslą
Mokestis pražudys taksi verslą / Vytauto Liaudanskio nuotr. Perspektyva: įmonių automobilių apmokestinimas ypač smogtų taksi verslui.

Valdžios užmojis apmokestinti visus įmonių automobilius – smūgis taksi bendrovėms. Daugelis taksistų įsitikinę, kad toks sprendimas pasmerks jų verslą bankrotams pražudystaksi verslą.

Valstybė praras pajamų

Šią savaitę Seimas turi apsispręsti, ar juridiniai asmenys bus apmokestinti automobilių mokesčiu. Jei taip atsitiktų, visos šalies bendrovės už kiekvieną įmonės lengvąjį automobilį kas mėnesį valstybei turėtų mokėti po 150 litų.

Bendrovėms, kurių pagrindinis darbas tiesiogiai susijęs su automobiliais, šis mokestis siektų 75 litus. Taip Vyriausybė tikisi per metus į valstybės biudžetą surinkti apie 300 mln. litų.

Tačiau taksistai įžvelgia, kad jei valdžia priims šį sprendimą, surinkti šių lėšų jiems nepavyks. "Sunku net patikėti, kad klerkai kalba apie kažkokias papildomas pajamas į biudžetą. Jei jie ir toliau priiminės tokius neapgalvotus sprendimus, nebegaus apskritai jokių pajamų, nes nebebus iš ko imti – nepakėlusios mokesčių naštos įmonės bankrutuos", – piktinosi bendrovės "Uostamiesčio taksi" savininkas Artūras Merkurjevas.

A.Merkurjevas įsitikinęs, kad dėl tokio jų pečius užgulsiančio mokesčio šalyje galėtų bankrutuoti apie tūkstantis taksi bendrovių. Tai reikštų, kad valstybė prarastų dar daugiau pajamų, nes į biudžetą nebeįplauktų ir kiti mokesčiai. Be to, atsirastų daug bedarbių, kuriems valstybė privalėtų mokėti pašalpas.

Planus teks atidėti

Pašnekovas, kurio autoparke šiuo metu yra 35 taksi automobiliai, apskaičiavo, kad, įvedus automobilio mokestį, papildomai valstybei per metus jam reikėtų atseikėti 31,5 tūkst. litų.

"Dabar, kai sunkmetis ir sumažėjo klientų, iš kur mums papildomai paimti tiek pinigų, kad atiduotume duoklę valstybei? Tai nenormalu, jie mus žlugdo!" – piktinosi A.Merkurjevas.

Anot jo, nors šiemet buvo planuojama senus bendrovės automobilius pakeisti į naujesnius ir priimti dar keletą darbuotojų, šių planų teks atsisakyti.

"Kol kas laukiame, kas bus, tačiau vietoj plėtros veikiausiai mums kaip tik teks mažinti automobilių ir darbuotojų skaičių", – apgailestavo įmonės savininkas.

Klientams kainų nekels

Kitos Klaipėdoje veikiančios taksi bendrovės "Vyjuvis", kurioje yra 40 taksi automobilių, direktorius Vidmantas Narvilas taip pat patikino, kad mokestis išties apkartintų ir taip šiuo metu ne itin pelningą verslą. Tačiau nei dėl padidėjusio Pridėtinės vertės, nei dėl planuojamojo įvesti automobilių mokesčio klientams taksi bendrovė kainų kelti neketina.

"Jeigu valdininkų kišenės pilnos, nereiškia, kad ir paprastiems žmonėms užtenka pinigų. Jei pakeltumėme dar įkainius, rizikuotumėme prarasti ir tuos klientus, kurie vis dar gali sau leisti važinėti taksi", – paaiškino V.Narvilas.

Vis dėlto vadovas pabrėžė, kad jei kainas padidintų bent keli konkurentai, apie paslaugos įkainių kėlimą jie taip pat svarstytų.

Tačiau, pasak jo, kainų didinti nenorima ir dėl to, kad tai papildomai reikalauja nemažai lėšų. "Jei nutartume keisti įkainius, turėtume daug išlaidų. Nemažai kainuoja vien skaitiklių, kurie fiksuoja nuvažiuotus kilometrus, perprogramavimas", – patikino V.Narvilas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų