Sausio 15-oji yra išskirtinė diena Klaipėdai ir Klaipėdos kraštui. Ta proga, o kartu ir pradėdami minėti 200 metų sukaktį, Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pakvietė žiūrovus į jubiliejinį koncertą "Istorijos perpetuum mobile – 200", kurio programoje pristatyti kūriniai, atspindintys šimtmečių tėkmės panoramą.
Koncertas davė toną visų metų repertuarui, kurį ruošdami teatro vadovai ieškojo statomų veikalų autorių saitų su mūsų miestu, čia dirbusiais ar besilankiusiais žmonėmis.
2019-ieji buvo skirti kompozitoriaus Eduardo Balsio 100-osioms gimimo metinėms. Šiemet teatro gerbėjai turės progą ne tik pamatyti premjeras neįprastose erdvėse, bet ir pasigilinti į Klaipėdos praeitį.
Bus ir mažesnių naujų kamerinio žanro pastatymų.
Balandžio 17 d. klaipėdiečiai turės progą pamatyti operetę "Orfėjas pragare". Jos autorius kompozitorius, violončelininkas ir dirigentas Jacques Offenbachas buvo, kaip ir to meto klaipėdiečiai, Prūsijos pilietis.
Kitos premjeros – Richardo Wagnerio operos "Skrajojantis olandas", kurią lydės kvapą gniaužiantys efektai, teatras klaipėdiečius pakvies klausytis į miesto širdį – piliavietės pašonėje esantį elingą. Autorius yra gyvenęs ir muzikavęs Klaipėdoje.
Kartu su solistais, choru ir orkestro muzikantais šiame projekte dalyvaus vertikaliojo šokio kūrėjai, neseniai surengę savo pasirodymą Vakarų Baltijos laivų statykloje.
Muzikinis teatras į šią premjerą tikisi sukviesti iš Klaipėdos kilusius žymiausius operos solistus. Operą režisuos Dalius Abaris, jau įrodęs savo gebėjimą suvaldyti grandiozinius nacionalinių scenos renginių projektus.
Lapkričio 13 ir 14 d. Žvejų rūmuose įvyks šokio spektaklis, kuriame garsus lenkų choreografas Robertas Bondara atgaivins Johanno Wolfgango von Goethe's "Faustą".
"Bus ir mažesnių naujų kamerinio žanro pastatymų. Vasarą geriausius jaunuosius menininkus vėl pakviesime į Klaipėdoje rengiamą teatro kūrybinę rezidenciją", – pasakojo Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė.
Painią teatro istoriją išnarpliojusi muzikologė prof. Daiva Kšanienė įsitikinusi, kad kiekvienam klaipėdiečiui verta pasidomėti sudėtinga teatro, kaip miesto šviesulio, praeitimi. Tai leis labiau suprasti Klaipėdos saitus su didžiaisiais kūrėjais, miestiečių siekį kurti ir puoselėti muzikos kultūrą.
Naujausi komentarai