Rugpjūčio 9 d. daugybė specialiųjų tarnybų darbuotojų skubėjo į uostą ir paplūdimius rinkti nežinia iš kur pasklidusios dvokiančios medžiagos.
Teršalų dėmę uosto akvatorijoje siekta kuo greičiau lokalizuoti, skubėta surinkti, kaip įmanoma, daugiau teršalų.
Žiemos įlankoje buvo pastatyta 350 m bonų užtvarų, surinkta šimtai kubinių metrų užteršto vandens.
Galiausiai reikėjo išsiaiškinti taršos šaltinį ir kilmę, tačiau į šiuos klausimus neatsakyta ir po incidento praėjus 10 dienų.
Pirminė informacija rodė, kad teršalai į Žiemos įlanką, kuri yra šalia Šiaurės rago, įplaukė iš uosto akvatorijos.
Tačiau jie esą išsiliejo ne šioje įlankoje.
O kas užpraėjusią savaitę paskleidė teršalus Kuršių mariose, dar neišsiaiškinta. Teršėjo dar ieškome, jei jis bus nustatytas, teks atlyginti didelę žalą gamtai.
Tarp kitų versijų tirta, ar naftos produktai į Kuršių marias galėjo patekti po to, kai užpraėjusį ketvirtadienį švartuodamasis Jungtinės Karalystės laivas "Perl Island" kliudė krantinę.
Tačiau, atlikus išsamų patikrinimą, konstatuota, kad šios avarijos faktas su teršalų išsiliejimu tikrai nesusijęs.
Uosto direkcijos atstovai patikrino ir visus kitus uoste buvusius laivus. Jų kaltė dėl taršos taip pat atmesta.
Viena versijų – tarša mariose, o paskui ir jūroje galėjo pasklisti iš Dangės upės.
Buvo tikrinama įmonė, tvirtinanti upės krantines prie Biržos tilto, tačiau jokių įtarimų dėl savo veiklos krantinių statytojai nesukėlė.
O praėjusį penktadienį socialiniuose tinkluose pasirodė žinia, kad Dangės upe, ties bendrovės "Telia" pastatu, plaukia apie 100 m ilgio galbūt naftos produktų dėmė.
"Mūsų kolegos buvo nuvykę į vietą, bet informacija nepasitvirtino. O kas užpraėjusią savaitę paskleidė teršalus Kuršių mariose, dar neišsiaiškinta. Teršėjo dar ieškome, jei jis bus nustatytas, teks atlyginti didelę žalą gamtai", – teigė Jūros aplinkos apsaugos inspekcijos viršininkas Raimondas Šatkauskas.
Naujausi komentarai