Nesulauki prekės? Tylėk! Pereiti į pagrindinį turinį

Nesulauki prekės? Tylėk!

2015-03-04 03:00

Jauną mamą pribloškė prekybininkų gudrybės – vaikiškų maniežų išpardavimą surengę prekybininkai kaip dovaną siūlė ir vystymo lentą. Tačiau paaiškėjo, kad įsigijus prekę žadėtos dovanos pirkėja nesulaukė. O pardavėjai paaiškino, kad jos net neturi.


 

Gundymas: vaikiškų prekių pardavėjai pirkėjus gundė specialiomis akcijomis. Gundymas: vaikiškų prekių pardavėjai pirkėjus gundė specialiomis akcijomis.

Jauną mamą pribloškė prekybininkų gudrybės – vaikiškų maniežų išpardavimą surengę prekybininkai kaip dovaną siūlė ir vystymo lentą. Tačiau paaiškėjo, kad įsigijus prekę žadėtos dovanos pirkėja nesulaukė. O pardavėjai paaiškino, kad jos net neturi.

Nerado sąskaitos

Klaipėdietė internetu išsirinko ir įsigijo vaikišką maniežą kartu su vystymo lenta. Daug keliaujanti šeima augina du berniukus. Tėvai su vaikais ruošėsi į kelionę, todėl ketino įsigyti vaikišką maniežą.

"Tačiau labiau mums reikėjo vystymo lentos. Maniežų pasirinkimas yra labai didelis, mums tinkantį galėjome išsirinkti bet kurioje parduotuvėje. O štai pasiūlymas už specialią kainą įsigyti maniežą kartu su vystymo lenta mus sugundė", – pasakojo Lauryna.

Prekę interneto parduotuvė atsiuntė laiku, tačiau lentos siuntinyje nebuvo, nors šeima ir buvo suplanavusi kelionę.

Moteris už prekę sumokėjo banko pavedimu, tačiau nuo vasario 15-osios iki šiol neturi vystymo lentos.

"Pirmiausia į akis krito tai, kad siuntinio pakuotė buvo labai purvina. Viduje neradau sąskaitos faktūros. Dažnai perkame internetu, kiti prekybininkai pasivargina ir įdeda sąskaitas. Tačiau vis dažniau pasitaiko, kad sąskaitų faktūrų net negauname", – apie savo patirtį kalbėjo moteris.

Lenta – gamykloje

Gavusi siuntinį moteris kone visą dieną mėgino susisiekti su pardavėjais, tačiau nurodytu telefonu administratorė atsiliepė tik vakarop.

"Dešimt kartų skambinau, kol prekybininkų atstovė pakėlė telefono ragelį. Pažadėjusi, kad išsiaiškins ir man paskambins, administratorė pažado netesėjo. Problema turėjo būti išspręsta dar praėjusią savaitę. Tačiau niekas nepasikeitė iki šiol", – vakar dienraščiui skundėsi Lauryna.

Galų gale moteris išgirdo paaiškinimą, kad vystymo lenta net nepatenka į prekės komplektaciją.

"Esą tai – dovana nuo prekybininkų. Bet šie jos net neturi, nes negavo vystymo lentų iš gamyklos. Paklausiau, kaip man reikės elgtis, jei jie taip ir negaus lentų. Buvo pareikšta, kad tuomet teks grąžinti maniežą", – tvirtino moteris.

Grąžinti naudotą daiktą?

Klaipėdietę pribloškė toks paaiškinimas. Moteris pirmiausia susimąstė, kaip grąžinti prekę, jei jau ji yra naudota.

"Juk niekas neperspėjo, kad nenaudočiau. Tai vaikams skirta prekė, ji tuoj pat gali būti ištepliota. Antras klausimas – kaip grąžinti prekę, jei pardavėjas nesiteikė pateikti sąskaitos faktūros?" – pastebėjo mama.

Po šių klausimų prekybininkų atstovė pareiškė, kad pirkėjams viskas bus pranešta telefonu.

"Aš bet kurioje kitoje parduotuvėje maniežą būčiau nusipirkusi kur kas pigiau. O pinigus šiai įmonei mokėjau tik dėl to, kad kartu buvo parduodama ir vystymo lenta. Tačiau įmonės atstovė pareiškė, kad lenta nėra prekė, tai dovana", – apstulbusi kalbėjo moteris.

Dovana nėra prekė?

Dienraščiui pamėginus išsiaiškinti, kaip turėtų tokioje situacijoje elgtis pirkėja, įmonės "Vaikutis", įsikūrusios Panevėžyje, atstovė taip pat tarstelėjo, kad klientė be reikalo esą ieško teisybės, nes vystymo lenta tėra dovana, o ne prekė.

"Lenta neįeina į prekės komplektaciją. Tai yra dovana nuo mūsų įmonės. Tai priedas ir jis netrukdo naudotis maniežu. Pinigų už dovaną niekas negrąžins", – dienraščiui situaciją komentavo vadybininkė Skaistė Nikštelienė.

Pasiteiravus, kodėl įmonė prie prekės nepridėjo sąskaitos faktūros, vadybininkė išpyškino, jog niekas to neįrodys.

"O gal ji iškrito? Sąskaita visuomet įdedama į pakuotę. O kaip patikrinti? Pirkėja turi pavedimo kopiją. Tai yra dokumentas. Klientui pasiūlytas vienas būdų – grąžinti prekę", – aiškino įmonės atstovė.

Aiškinantis, kaip grąžinti prekę, jei ji yra naudota, vadybininkė atsakė, kad viskas priklausys nuo situacijos ir nuo to, kaip prekė buvo naudota.

Paklausus, kiek šeimų negavo dovana vadinamų vystymo lentų, vadybininkė pareiškė, kad buvo tik vienas toks atvejis.

"Įvyko klaida, vystymo lentų mes neturime ir nežinome, kada turėsime", – pokalbį baigė įmonės atstovė.

Po pokalbio – laiškai

Po "Klaipėdos" pokalbio su įmone "Vaikutis" klaipėdietė jau po 10 minučių elektroniniu paštu gavo laišką, kad vystymo lenta esą jau siunčiama.

"Parašyta, kad net jau įduota kurjeriams. Praėjus dar pusvalandžiui, elektroniniu paštu atsiųsta sąskaitos faktūros kopija. Tai tik įrodo, kad jei ne žurnalistų skambutis, nei dokumentų, nei pačios lentos aš nebūčiau gavusi", – patvirtino Lauryna.

Moteris net įtarė, kad dovanų siūlymas prie prekių gali būti tik priedanga, siekiant padidinti pardavimus.

Taisyklės gina vartotoją

Ūkio ministerija išplatintame pranešime apie ministerijos parengtas Mažmeninės prekybos taisykles akcentuoja, kad vartotojas, įsigijęs prekę internetu, turi teisę, nenurodydamas priežasties, per keturiolika dienų nuo prekės pristatymo ją grąžinti. Tik tuomet jis turi padengti prekių grąžinimo išlaidas.

"Jeigu pirkėjas įsigijo tinkamos kokybės prekę internetu, bet ji neatitinka tų prekės savybių, kurios buvo numatytos sutartyje, laikoma, kad prekė neatitinka sutartyje numatytų reikalavimų, ir pirkėjas gali reikalauti, kad pardavėjas pakeistų prekę ar grąžintų pinigus", – pastebėjo ūkio viceministras Marius Skarupskas.

Nepatinkančią ar nuvylusią prekę vartotojai gali grąžinti pardavėjui, o pardavėjui pažeidus Mažmeninės prekybos taisykles – kreiptis į vartotojus ginančią Valstybinę ne maisto produktų inspekciją.

Privalo neklaidinti pirkėjo

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėja Violeta Budriuvienė dienraščiui tvirtino, kad pirkėja savo interesus gali ginti, pasiremdama Civilinio kodekso nuostatomis. Pirkėja turėjo teisėtų lūkesčių, prekę ji rinkosi pagal pateiktą prekybininkų pasiūlymą, o jos lūkesčiai, pasak specialistės, nebuvo įgyvendinti.

"Pirkėja turi įrodyti, kokią prekę ji rinkosi. Ar šis prekybininkų tinklas nepanaikino savo pasiūlymo internete? Taip pat ji turi įrodyti, kad pirko prekę. Reikia kvito, sąskaitos faktūros ar kito įsigijimo dokumento", – aiškino V.Budriuvienė.

Specialistų teigimu, jei pardavėjas nepateikė finansinių dokumentų, moteris gali kreiptis į Valstybinę mokesčių inspekciją.

Mažmeninės prekybos taisyklės numato, kad pardavėjas yra įpareigotas pateikti neklaidinančią informaciją pirkėjui.

"Jei buvo siūloma prekė su priklausiniu, pardavėjas turėtų vykdyti įsipareigojimus. Kitu atveju pardavėjas turėtų grąžinti pinigus pirkėjui. Išeitų, kad pardavėjas nevykdo sutartinių įsipareigojimų. Galima būtų kreiptis net į teismą", – situaciją komentavo specialistė.

Per 3 mėnesius – 51 skundas

Ne maisto produktų inspekcijos darbuotojai pastebi, kad nuo sausio 1-osios pirkėjai tiesiog užplūdo inspektorius su skundais.

"Pernai per tris mėnesius kreipėsi 30 vartotojų, o šiemet per tą patį laikotarpį – net 51. Dėl internetu įsigytų prekių dažniausiai pasitaiko situacijų, kai pirkėjai iš viso jų negauna. Viena internetu kuponais prekiavusi įmonė viešai skelbiasi, kad negali vykdyti savo įsipareigojimų", – pasakojo V.Budriuvienė.

Tiesa, specialistė pripažino, kad tik 60 proc. skundų pasitvirtina.

"Pirkėjai taip pat gudrauja. Dažnai skundžiamasi dėl proginės avalynės ar proginės aprangos. Ypač dažnai po vestuvių ar išleistuvių parašomas skundas, kad prekė netiko", – prisiminė klaipėdietė.

Tačiau pasitaiko atvejų, kai pirkėjams tenka nagus graužtis dėl ypač brangių prekių, kurios, kaip paaiškėja parsivežus namo, neveikia.

"Labai sunku padėti žmogui, nes sudėtinga nustatyti tiesą. Buvo atvejis, kai žmogus pirko brangų televizorių. Išsirinko prekybos centre, sumokėjo pinigus, o parsivežęs namo išsiaiškino, kad jis neveikia. Žmogus tikina, kad jam supakavo jau sudaužytą, esą įbruko sugadintą daiktą. O kaip įrodyti, kokiu metu televizorius buvo sugadintas? Pirkėjas turi teisę stebėti net tai, kaip jo prekė bus pakuojama", – kalbėjo moteris.

Dėžėje – stiklų krūva

V.Budriuvienė prisiminė ir kitą atvejį. Į namus kurjerio atvežtos prekės dokumentus pirkėjas pasirašė net netikrindamas, kas yra dėžėje. Tik atidaręs ją žmogus liko be žado – dėžėje buvo stiklų krūva.

"Pirkėjas turi žinoti, jog pirma vertėtų patikrinti daiktą, o dokumentus pasirašyti tik esant tikram, kad prekė tvarkinga. Kitaip inspekcijai bus sunku įrodyti, kokiu metu įvyko mechaninis pažeidimas", – paaiškino inspektorė.

Per metus apie 250 klaipėdiečių nusprendžia parašyti skundą dėl netinkamos prekės. Šalyje skaičiuojama apie 2,6 tūkst. panašių tyrimų dėl nusiskundimų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra