Peržiūrėjo 19 tūkst. žmonių
Neeilinę situaciją netoli Mikytų užfiksavęs vairuotojas vaizdo įrašą paviešino socialinio tinklo "Reidas TV" paskyroje, kurioje dalijamasi su eismu susijusia informacija.
Įrašas sulaukė 19 tūkst. peržiūrų. Komentaruose žmonės stebėjosi, kodėl pasieniečių automobilis kelia grėsmę kitiems eismo dalyviams?
Vienas komentatorių pastebėjo: "Va, tokie "vafliai" užmuša kitus, vaikus, mamas, šeimas."
Dar vienas feisbuko lankytojas pasiūlė pasieniečių vairuotojui atimti vairuotojo pažymėjimą.
Ši galimybė būtų, jei policijos pareigūnai įvertintų tokį vairavimą kaip chuliganišką.
Komentatoriai piktinosi, jog priešprieša važiavusio raudonos spalvos sunkvežimio "Man" vairuotojas nebuvo įjungęs artimųjų šviesų.
Įraše matyti, kaip vyras signalizuoja žibintais prieš pat jo nosį staiga dideliu greičiu išdygusiems pasieniečiams.
Įvykį fiksavo visai kitas automobilis, kurį ir lenkė tarnybinis autobusiukas. Sunku nuspėti, ką šios mašinos vairuotojas išgyveno, kai išvydo taip į priekį besibraunantį mikroautobusą.
Įraše matyti, jog pasieniečių automobilio vairuotojas manevro ėmėsi dar ir prieš pat saugumo salelę, kuri atskirta atitvarais ir ženklais.
Jei tarnybinis automobilis būtų nespėjęs sugrįžti į savo eismo juostą, neaišku net, kur būtų tekę dėtis kitiems priešprieša atvažiuojantiems automobiliams.
Beje, Valstybės sienos apsaugos tarnybos vyrai lėkė be garsinių ar šviesos signalų. Tokiu atveju kiti eismo dalyviai turėtų duoti kelią tarnybiniam transportui.
Tarnyba pradėjo tyrimą
Žurnalistai išsiuntė klausimus Valstybės sienos apsaugos tarnybos Pagėgių rinktinės vadovybei.
Buvo klausiama, kur ir su kokia tarnybine užduotimi lėkė pasieniečiai, kad buvo spjauta net į kelių eismo taisykles?
Valstybės sienos apsaugos tarnybos Pagėgių pasienio rinktinės Viešųjų ryšių vyresnioji specialistė Asta Šimkuvienė tikino, jog šis pasieniečių automobilis skirtas bendrosioms funkcijoms, automobiliu esą buvo gabenamos specialiosios priemonės.
Atsakyme nepaaiškinta, ar tai – tarnybinė amunicija, ginklai, antrankiai, elektrošoko įtaisai, ar apsaugos kaukės, kurių šiuo metu visoms tarnyboms itin reikia.
Šis pasieniečių automobilis skirtas bendrosioms funkcijoms, automobiliu esą buvo gabenamos specialiosios priemonės.
Paaiškėjo, jog tarnybos atstovai minėto vaizdo įrašo nematė.
Beje, uostamiesčio policijos komisariato pareigūnai socialinius tinklus seka, skaito net ir dienraštyje publikuojamą gyventojų nuomonių skiltį "Karštas telefonas".
Tai, kad minėtas vaizdo įrašas sulaukė milžiniško peržiūrų skaičiaus, pasienio rinktinės vadovybę nustebino.
Pagėgių rinktinės atstovė spaudai perdavė rinktinės vado Rimanto Timinskio požiūrį į užfiksuotą situaciją.
"Rinktinės vadovybė nuolat primena pareigūnams ir tarnautojams apie valstybės tarnyboje dirbantiesiems keliamus ypatingus reikalavimus tiek profesinėje, tiek moralinėje srityse. Vadovybė sau ir pavaldiniams kelia aukščiausius reikalavimus. Tačiau, kad ir kaip būtų, dideliame kolektyve pasitaiko tam tikrų pažeidimų. Darbuotojo elgesys, vairuojant tarnybinį automobilį, Pagėgių pasienio rinktinės vadovybės bus įvertintas atlikus tarnybinį patikrinimą", – pažadėjo rinktinės atstovė.
Ratais – ant žaliosios vejos
Socialinio tinklo paskyros įkūrėjas Gintaras Vaičekauskas pastebėjo, jog vos tik paskyra pradėjo viešinti ne tik kitų eismo dalyvių, bet ir pareigūnų daromus pažeidimus, prasidėjo bruzdėjimas.
"Žmonės filmuoja, fotografuoja, kaip policijos tarnybinis automobilis, degant raudonam šviesoforo signalui, lekia sankryža. Oi, kaip tai jiems nepatinka. Žinoma, jog eismo taisyklės galioja visiems. Na, nebent pareigūnas meta automobilį bet kur, nes tikrai skuba gelbėti kitų gyvybių, lekia sulaikyti nusikaltėlio, ar tikrai neturi galimybių pasielgti kitaip, nes skuba atlikti užduotį. Visko gyvenime būna. Šiuo atveju įraše tikrai užfiksuotas pasieniečių automobilis, skriejantis labai jau akiplėšiškai", – socialinio tinklo įrašą pakomentavo paskyros įkūrėjas.
Socialiniuose tinkluose neretai žmonės užduoda klausimų dėl fiksuotų įvykių.
Pavyzdžiui, policijos klausiama, kodėl pareigūnai patys stato mašinas ant žaliosios vejos, kai stovėjimo aikštelė tuščia?
Fiksuotos ir kitos vietos, kur žmonės fotografavo taisykles pažeidusias policijos mašinas.
Tiesa, dažniausiai uostamiesčio policijos atstovai į tokias pastabas reaguoja tinkamai, patikina, jog kiekvieną situaciją stengiamasi išsiaiškinti skrupulingai.
Po smūgio – trys sužalotieji
Kitas balandžio pabaigoje nutikęs eismo įvykis taip pat sukėlė tikrą audrą tarp klaipėdiečių.
Automagistralėje ties Gargždais tą kartą nutiko dvi avarijos. Pirma įvyko, kai susidūrė "Peugeot" ir "Honda". Šis eismo įvykis nutiko Klaipėdos link vedančioje eismo juostoje.
Tuo metu pro šalį priešinga kryptimi judėjo policijos tarnybinis automobilis "Škoda Octavia". Jo bagažinėje ridinėjosi modernusis greičio matuoklis, vadinamas trikoju.
Žala: dėl šio policijos automobilio, palikto greitkelio antrojoje juostoje, nuostolių turėjo ne tik valstybė, bet ir privatūs žmonės, netekę mašinos ir dar patyrę sužalojimų. / Socialinio tinklo "Facebook" paskyros "Reidas TV" nuotr.
Pareigūnai, išvydę priešpriešinėje eismo juostoje įvykusią nelaimę, nuskubėjo į pagalbą nukentėjusiems.
Tačiau tarnybinis automobilis, kaip teigiama, buvo paliktas stovėti antrojoje eismo juostoje. Iš paskos atvažiavo folksvagenas ir rėžėsi į kliūtimi autostradoje tapusią policijos mašiną.
Po šio smūgio sužalota buvo visa klaipėdiečių šeima – vyras, žmona ir vaikas.
Nors nukentėjusieji reiškė pretenzijas ir mėgino aiškintis, ar gali policijos pareigūnai savo veiksmais sukelti pavojų kitiems eismo dalyviams, panašu, jog tyrimas gali tyliai nugulti į stalčius.
Klaipėdiečių interesams atstovaujantys teisininkai užsimena, jog tarnybinis policijos tyrimas baigėsi niekuo. Esą nenustatyta, jog kliūtimi kelyje tapusi policijos mašina buvo blogai pastatyta.
Socialiniuose tinkluose tokiais policijos patrulių veiksmais stebėjosi daugybė vairuotojų.
Žmonės klausė, kodėl policijos mašina buvo statoma ne kelkraštyje, o antrojoje eismo juostoje? Po smūgio sumaitotas tarnybinis automobilis atsidūrė skiriamojoje juostoje, o bagažinėje buvęs matuoklis buvo sumaitotas.
Panašu, jog dėl tokio neapgalvoto patrulių veiksmo nuostolių patyrė visi – policija, netekusi mašinos ir itin brangiai pirkto matuoklio, bei trys klaipėdiečiai, likę sužaloti ir su suknežintu automobiliu.
Pašėlusiu greičiu – dėl rungties?
Dar vienas internautų komentarų pliūpsnio sulaukęs incidentas nutiko Palangos kelyje, kai ankstyvą rytą policijos tarnybiniai ir nežymėti automobiliai lakstė beprotišku greičiu vien dėl pramogos, nes vyko geriausios policijos patrulių komandos rinkimai.
Visa tai matęs klaipėdietis įsitikinęs, kad policijos mašinų kortežas keliu, kur leistinas greitis yra 90 km/val., švilpė mažiausiai 170 km/val. Tiesa, pareigūnai tvarkingai rodė posūkio signalus.
Klaipėdiečio liudijimu, jis savuoju automobiliu važiavo maksimaliu leistinu greičiu, tačiau pro jį pareigūnai pralėkė tarsi pro stovintį.
Pagal jokį iškvietimą tą kartą nebuvo skubėta.
Tuo metu į darbą važiavę gyventojai, lyg zuikiai, savomis mašinomis turėjo šokti į pirmąją eismo juostą, kad tik kortežas nuzvimbtų nekliudęs ko nors pakeliui.
Pareigūnas – vis dar viršininkas
Situacija tąsyk ėmus domėtis "Klaipėdos" žurnalistams, Policijos departamento atstovo spaudai Ramūno Matonio teiktas komentaras tik bylojo, jog policijos pareigūnai dar ir iki šiol, kaip sovietiniais laikais, save laiko viršesniais už kitus eismo dalyvius.
Departamento atstovo paaiškinime akcentuota, jog paprastas pilietis net negali kelti klausimo apie policijos pareigūnų vairuojamų automobilių greitį, nes jis juk neturi greičio matavimo priemonės.
"Dar kartą pasitikslinau, tai galiu patvirtinti, kad tai buvo policijos tarnybiniai automobiliai, dalyvavę geriausios policijos komandos konkurse. Gavus tokią informaciją, buvo atliktas informacijos patikslinimas, kurio metu nustatyta, kad pareigūnų veikla buvo susijusi su tarnybiniu užduočių vykdymu. Atsiprašome, jei tai sukėlė nepatogumų kitiems eismo dalyviams. Atkreipiu dėmesį, kad, norint nustatyti, ar minėti automobiliai viršijo greitį ir kokiu greičiu važiavo konkrečioje vietoje, reikėtų tai išmatuoti greitį matuojančiais prietaisais", – perspėjo R.Matonis.
Tačiau ar buvo būtina tarp uostamiesčio ir Palangos rytinio piko metu skrieti apie 170 km/val. greičiu, kokio rango asmuo tąsyk vairavo tarnybinį automobilį, niekas iš policijos neatsakė.
Naujausi komentarai