Tokios situacijos nutinka pasikeitus daugiabučio namo administratoriams. Dažnu atveju buvęs administratorius laiku neperduoda naujajam administratoriui dokumentų bei sukauptų namo gyventojų lėšų.
Savivaldybės įsakymas dėl administravimo fakto pasibaigimo ignoruojamas, pavyzdžiui, motyvuojant, jog gyventojų sprendimas sudaryti jungtinės veiklos sutartį (JVS) yra ginčytinas teisme, ir toliau teikiamos sąskaitos gyventojams.
Sąskaitas už paslaugas gyventojams teikia ir naujasis pastato administratorius.
Savivaldybė sulaukia kreipimųsi gyventojų, kurie, gaudami dvigubas sąskaitas, prašo nurodyti, kas yra tikrasis jų namo administratorius ir kam apmokėti sąskaitas.
Klaipėdos savivaldybė miestiečiams primena, kad pirmiausia gyventojai turi įsitikinti, ar realiai tai nėra „senojo“ administratoriaus reikalavimas susimokėti „senas“ skolas, ar realiai abu administratoriai nori paslaugų apmokėjimo už tą patį laikotarpį.
Civilinis kodeksas numato, kada baigiasi namo administravimas, taip pat įregistravus gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos įstatus arba JVS.
Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administravimo nuostatos reglamentuoja, kad administratorius per 30 dienų nuo administravimo pabaigos privalo pateikti savo veiklos, susijusios su administruojamu namu, ataskaitą savivaldybės vykdomajai institucijai, patalpų savininkams ir namo bendrojo naudojimo objektų valdymą perimančiam asmeniui (daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrijai ar jungtinės veiklos sutarties dalyvių įgaliotam asmeniui, ar kitam administratoriui), perduoti turtą jo buvimo vietoje, patalpų savininkų sukauptas lėšas.
Pagal nuostatų 4 punktą taip pat privalu grąžinti viską, ką administratorius gavo vykdydamas pareigas, išskyrus atlyginimą už administravimą ir kitas teiktas paslaugas.
Perdavimas įforminamas perdavimo aktu, kurį pasirašo perduodančios ir priimančios šalių atstovai. Iki perdavimo akto pasirašymo dienos administratorius atlieka jam priskirtas funkcijas.
Po nustatyto 30 d. termino buvusiam pastato administratoriui perdavus dokumentus ir sukauptas lėšas naujajam pastato bendrojo naudojimo objektų (BNO) valdytojui, pasirašant perdavimo–priėmimo aktą, laikytina, kad administravimo funkcijas vykdo naujasis administratorius, jeigu nėra priimto teismo sprendimo dėl paskirto ar daugumos pastato savininkų pasirinkto naujojo administratoriaus veiksmų sustabdymo.
Laikytina, kad buvusio pastato administratoriaus įgaliojimai yra nutraukti nuo bendrijos ar JVS įregistravimo dienos arba savivaldybei išleidus įsakymą dėl namo bendrojo naudojimo objektų administravimo pasibaigimo bei suėjus duotam 30 dienų terminui.
Tarp BNO valdytojo ir patalpų savininkų susiklosto civiliniai santykiai, gyventojai gali kreiptis į teisėsaugą dėl nepagrįstų reikalavimų apmokėti sąskaitas po administravimo termino pasibaigimo.
Patalpų savininkai buvusio namo administratoriaus pateiktas sąskaitas ir skolas apmoka tik už tą laikotarpį, kai teisėtai vykdė administravimo funkcijas.
BNO valdytojai informuoti, kad dvigubų sąskaitų išrašymas turi kuo greičiau pasibaigti, ir namai turi būti perduoti naujiems BNO valdytojams.
Naujausi komentarai