Pereiti į pagrindinį turinį

Patarimai vairuojantiems žiemą

2017-12-29 07:32
DMN inf.

Sniegas ir slidi kelio danga žiemą sutrikdo net ir labiausiai patyrusius vairuotojus. Šaltajam sezonui kasmet turi ruoštis ne tik kelininkai, bet ir kiekvienas vairuotojas. Užduosime jums kelis klausimus, kurie leis pasitikrinti, ar žinote, kaip žiemą saugiai elgtis kelyje.

Andriaus Ufarto / Fotobanko nuotr.

Kaip pasirinkti saugų greitį?

Gatvės virsta čiuožyklomis dažniausiai tada, kai oro temperatūra balansuoja ties nuliu arba esant nepastoviems orams. Net ir nesant akivaizdžiam plikledžiui, kelią paversti itin slidžiu gali šlapdriba ir sniegas.

Pasak žiemos vairavimo specialisto Virginijaus Paleckio, dažniausia avarijų priežastimi žiemą tampa neteisingai pasirinktas važiavimo greitis. Renkantis saugų kelią svarbų atkreipti dėmesį ne tik į važiavimo sąlygas, vietovės reljefą, bet ir transporto priemonės būklę bei eismo intensyvumą.

„Jokios geros padangos slidžiame kelyje jums nepagelbės, jei jūsų važiavimo greitis bus per didelis. Esant slidžiai kelio dangai, neviršykite leistino greičio, nedarykite lenkimo ar persirikiavimo manevrų. Iš anksto sulėtinkite greitį prieš viadukus, tiltus ir įkalnes – jų kelio danga apledėja pirmiausia“, – patarimais dalinasi V. Paleckis.

Koks yra saugus atstumas?

Esant slidžiai važiuojamosios dalies dangai, pailgėja sustojimo kelias, todėl rekomenduojama laikytis didesnio atstumo iki priekyje važiuojančių transporto priemonių.

„Gyvenvietėse, važiuojant 50 km/h greičiu, šis atstumas turėtų būti 30 metrų. Ne gyvenvietėse saugų atstumą galite nustatyti savo važiavimo greitį padalinus perpus ir pavertus jį metrais. Pavyzdžiui, jei jūsų važiavimo greitis yra 110 km/h, saugus atstumas iki kito automobilio – 55 metrai“, – sako žiemos vairavimo ekspertas.

Važiuojant 100 km/h greičiu per 1 sekundę nuvažiuojama apie 28 m, todėl rekomenduojama, jog kiekvienas vairuotojas, važiuodamas minimu greičiu, įvertintų savo asmeninį reakcijos laiką.

Kas yra „juodasis kelias“?

Oro temperatūrai artėjant prie neigiamos ( +3, +2 laipsniai ), pradeda formuotis vadinamasis „juodasis ledas“. Šį ledą sunku pastebėti, nes važiuojamoji asfaltinė kelio danga yra juoda ir atrodo kaip šlapia. Pirmiausia „juodasis ledas“ susiformuoja ant viadukų, tiltų, estakadų, miškingose, drėgnuose, pelkėtuose vietose, nuvažiavimuose nuo tiltų.

„Įvažiavus į tokį kelio ruožą ir pajutus automobilio šoninį slydimą, negalima stabdyti arba nutraukti pradėtą stabdymą. Automobilio judėjimo trajektoriją reikia stengtis koreguoti vairaračiu, vengiant staigių pasukimų“, – pataria V. Paleckis.

Kelininkai budi visą parą

Klaipėdoje gatves prižiūrinčios įmonės „Ecoservice Klaipėda“ atstovai žiemą budi visą parą – seka orų prognozes, stebi oro sąlygų pokyčius. 

„Sudėtingiausios eismo sąlygos susidaro, kai staigiai krenta temperatūra arba per vieną parą iškrenta didelis kritulių kiekis. Klaipėda yra miestas prie jūros, čia vyrauja nepastovios krypties vėjai ir tai turi didelės įtakos mūsų orams ir, žinoma, keliams. Tokių situacijų, kai miestas apledėja vos per keliasdešimt minučių, pasitaiko beveik kasmet, todėl orų prognozes žiemos metu patariama sekti kiekvienam vairuotojui“, – sako „Ecoservice Klaipėda“ vadovas Laimonas Žemaitis. 

Anot jo, žiemos rytais keliaujant į darbą, kelionės laiką jau reikėtų planuoti pridedant bent 15-20 minučių.

Itin atsargiai vairuoti patariama keliuose, kurių neprapučia vėjas ir neapšviečia saulė – juose kelio danga visuomet būna slidesnė. Pavyzdžiui, keliukas tarp miškų užšąla dvigubai greičiau nei tas, kuris gauna saulės spindulių.

Apie kritines situacijas keliuose gyventojai visuomet raginami pranešti bendruoju pagalbos numeriu 112.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų