Pertvarkytas laivas įstrigo Klaipėdoje

Klaipėdoje jau kelias savaites stovintis jūrų keltas „Stena Scandica“ tapo tarsi nevykusios veiklos laivų remonto versle auka.

Išlindo turkiškas brokas

Nuo 186 iki 222 m. prailgintas jūrų keltas „Stena Scandica“ jau nuo liepos 1 d. turėjo pradėti plaukioti linijoje tarp Latvijos Ventspilio ir Švedijos Nineshamno uostų.

Tačiau užuot plaukęs jis beveik mėnesį įstrigo Klaipėdos uoste. Paaiškėjo, kad Klaipėdoje buvo užbaigiami jo remonto darbai.

Keltas buvo remontuojamas Turkijoje. Po remonto varant jį į Baltijos jūros regioną pastebėta daug turkų padaryto broko. Neliko nieko kito kaip vos tik atplaukus į Ventspilį, kur jam buvo surengtos didžiulės sutiktuvės, sukti į Klaipėdą, kur yra įrengti tokius keltus galintys priimti „Panamax“ laivų dokai.

Taip jūrų keltas „Stena Scandica“ vietoje pirmojo reiso į Švediją nuo liepos 1 d. atsidūrė Klaipėdoje.

Vieni – stato, kiti – perdaro

Gal ryt, gal poryt jūrų keltas „Stena Scandica“ išplauks atgal į Ventspilį. Šiame uoste šis keltas ypač laukiamas.

Ventspilis bent kuriam laikui taptų pirmuoju uostu rytinės Baltijos jūros dalyje, iš kurio plaukioja didžiausias jūrų keltas. Neilgam, nes dar šiemet į Klaipėdą turi atplaukti 230 m ilgio visiškai naujas Kinijoje statytas „DFDS Seaways“ jūrų keltas.

Tikėtina, kad jis nebus toks nelaimėlis, kokiu tapo nekokybiškai pertvarkyta „Stena Scandica“.

2005 m. statyta „Stena Scandica“ buvo pertvarkoma Turkijos „Sedef“ laivų statykloje. Šio laivo savininkai tikėjo, kad pertvarkyti 15 metų jūrų keltą, pailginant jį 36 m, bus gerokai pigiau, nei statyti naują, kaip daro dalis kitų laivybos kompanijų.

Pertvarkant šį keltą buvo įdiegta ir naujų technologijų, kurios leistų taupyti degalus ir mažinti anglies dvideginio (CO2) išmetimus.

Diegia intelektualų valdymą

„Stena Line“ pertvarkytuose senuose jūrų keltuose naujoms technologijoms skelbiasi skirianti daug dėmesio.

Kompanija pranešė, kad per birželį ir liepą dviejuose jūrų keltuose įdiegė originalią „Stena Fuel Pilot“ programinę įrangą, kuri leidžia taupyti degalus ir mažinti anglies dvideginio išmetimą. Šis įrenginys yra tarsi autopilotas, kuris pats, įvertinęs sąlygas (bangas, oro sąlygas, laivo charakteristiką), parenka parankiausią plaukimo kursą. Tai neva leidžia sumažinti degalų sąnaudas 2–5 proc.

Pranešama, kad dirbtinio intelekto programinė degalų taupymo įranga yra įdiegta 7 „Stena Line“ jūrų keltuose. Jie plaukioja Baltijos ir Šiaurės jūrose.

Paskutinysis toks plaukimo įrenginys įdiegtas „Stena Flavia“ laive, kuris šiuo metu plaukioja iš Ventspilio į Nineshamną.

„Stena Line“ taip pat skelbia, kad ji uostuose jau naudojasi laivų prijungimo prie elektros įvado sistemomis, ten kur jos įrengtos. Taip pat ši kompanija planuoja alternatyvių laivų degalų, kaip metanolis, vandenilis, diegimo laivuose projektus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Laivu surinkėjas 74 m

Laivu surinkėjas 74 m portretas
Pas mus neremontuoja nes visi dirba sudarankiai

A

A portretas
Skupas moka dvigubai

Negaila

Negaila portretas
Tegul ir toliau pertvarko laivus Turkijoje ar Kinijoje
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

  • Mažosios Lietuvos saugomų teritorijų direkcijos lankytojų centrui – ypatinga dovana
    Mažosios Lietuvos saugomų teritorijų direkcijos lankytojų centrui – ypatinga dovana

    Dr. Saulius Bučas Mažosios Lietuvos saugomų teritorijų direkcijos lankytojų centrui įteikė ypatingą dovaną – maždaug 7 tūkst. metų senumo mezolito pabaigos kirvuką iš elnio rago. Mokslininkas rado jį parko teritorijoje, pajūrio ruo...

  • Klaipėdiečius kviečia į talką
    Klaipėdiečius kviečia į talką

    Šiemet Klaipėdą švarinti kviečiama paskutinį balandžio savaitgalį. ...

    1
  • Lietuvos jūrų muziejuje prasideda 45-asis sezonas
    Lietuvos jūrų muziejuje prasideda 45-asis sezonas

    Lietuvos jūrų muziejus pradeda 45-ąjį sezoną, dirbdamas ne tik savaitgaliais, o nuo trečiadienio iki sekmadienio. ...

  • Atšilus orams viešose vietose lesinti paukščius draudžiama
    Atšilus orams viešose vietose lesinti paukščius draudžiama

    Atšilus orams, viešose vietose lesinti paukščius draudžiama, tai buvo galima daryti tik žiemą, dabar paukščiai turi patys ieškotis natūralaus maisto. ...

    2
  • Bandė pasiskinti gyventojų pasodintų narcizų
    Bandė pasiskinti gyventojų pasodintų narcizų

    Joniškės gatvėje buvo pastebėta moteris, kuri, išlipusi iš savo automobilio, bandė nusiskinti praėjusių metų rudenį vietinių gyventojų pasodintus narcizus. Atlikti šį „darbą“ jai esą sutrukdė vyras, tuo met...

    3
  • Skulptūrų parke inkilai patys neatsiranda
    Skulptūrų parke inkilai patys neatsiranda

    Skulptūrų parkas, pritraukiantis vis daugiau lankytojų, sulaukia ir pastabų. Antai kažkas teigė pastebėjęs, esą parke gerokai sumažėję inkilų, o kai kurie likę – aplūžę ir nebetinkami sparnuočiams gyventi. ...

    5
  • Kiemams Klaipėdoje tvarkyti – solidi suma
    Kiemams Klaipėdoje tvarkyti – solidi suma

    Susisiekimo ministerija šiemet Klaipėdos miesto gatvių, kiemų ir juose esančių automobilių stovėjimo aikštelių bei dviračių ir pėsčiųjų takų atnaujinimui ir remontui skyrė milijonus eurų. Trečdalis šios sumos numatyta dau...

    5
  • Turto pardavimo aukcionų datos nežinomos
    Turto pardavimo aukcionų datos nežinomos

    Praėjus daugiau nei pusmečiui nuo tada, kai Turto bankas paskelbė parduosiantys buvusio kino teatro „Jūratė ir Kastytis“ pastatus, esančius Taikos prospekte, bei du namus Herkaus Manto gatvėje, Klaipėdoje, lig šiol dar neparengti j...

  • Melnragėje pasigesta informacinio stendo
    Melnragėje pasigesta informacinio stendo

    Ties įėjimu į pagrindinį Melnragės paplūdimį, Odesos promenados prieigose, pasigesta informacinio stendo, kuris buvo įrengtas vos prieš pusketvirtų metų. Paaiškėjo, jog lenta buvo nuimta atnaujinimui. ...

    3
  • „Regitros“ paslaugos buvo neprieinamos
    „Regitros“ paslaugos buvo neprieinamos

    Savaitės pradžioje daugybė vairuotojų negalėjo prisijungti prie „Regitros“ vairuotojų portalo. Vėliau pasirodė pranešimas, kuriuo patvirtinta žinia apie sutrikimą ir atsiprašymas už nepatogumus. ...

Daugiau straipsnių