Pereiti į pagrindinį turinį

Po incidento keltas vienu varikliu plaukia nauju maršrutu

2018-10-11 11:30

Praeitą savaitę pakeliui į Klaipėdą incidentą patyręs keltas "Regina Seaways" išplaukė nauju maršrutu – jau nebe į Kylį Vokietijoje, kaip iki tol, bet į Karlshamną Švedijoje. Nors veikia tik vienas laivo variklis, kompanijos atstovų tvirtinimu, tai nėra problema.

Permainos: lygiai po savaitės, kai kelte "Regina Seaways" dėl techninio incidento buvo sukeltos visos gelbėjimo tarnybos, laivas vėl išplaukė į naują reisą.
Permainos: lygiai po savaitės, kai kelte "Regina Seaways" dėl techninio incidento buvo sukeltos visos gelbėjimo tarnybos, laivas vėl išplaukė į naują reisą. / Vytauto Petriko nuotr.

"Reginai" prireikė pagalbos

Praeitą antradienį apie 14 val. Baltijos jūroje, 53 jūrmylės nuo Lietuvos krantų, iš kelto "Regina Seaways" pasigirdo pavojaus signalas. Pirminiais duomenimis, variklių skyriuje nugriaudėjo sprogimas ir kilo gaisras.

Anot "DFDS Seaways" atstovo spaudai Vaido Klumbio, iš Vokietijos Kylio uosto į Klaipėdą plaukusio kelto "Regina Seaways" variklių skyriuje buvo pastebėti tik dūmai, šios patalpos iš karto buvo hermetizuotos, o abu laivo varikliai automatiškai išsijungė.

Todėl kreiptasi į Lietuvos karines oro pajėgas. Įvykio vietą pasiekė karinis sraigtasparnis AS-365 "Dauphin", jis atliko pirminę žvalgybą.

Tuo metu gautas oficialus pranešimas, kad gaisras jau užgesintas. Tačiau vykdyti gelbėjimo operacijos pasiųsti Karinių jūrų pajėgų laivai "Šakiai", "Skalvis" ir "Jotvingis". Laivai keltą pasiekė apie 18 val.

Siaučiant audrai, karo laivų lydima "Regina Seaways" laimingai grįžo ir tą pačią dieną, apie 22 val. prisišvartavo Centriniame Klaipėdos terminale.

Laivas gabeno vilkikų, automobilių, krovinių. Juo plaukė 335 žmonės, dauguma keleivių – Vokietijos piliečiai. Per įvykį niekas nenukentėjo.

Kylį pakeitė Karlshamnas

Praėjus lygiai savaitei po visas gelbėjimo tarnybas ant kojų sukėlusio incidento, keltas "Regina Seaways" vėl išplaukė į reisą.

Tačiau šįsyk nebe į Kylį Vokietijoje, kur plaukiojo iki tol, o į Karlshamną Švedijoje. Tiesa, juo plaukę keleiviai nebuvo itin patenkinti, esą laivas į vietą atvyko mažiausiai trimis valandomis vėliau nei įprastai.

"Pakeitėme kelto "Regina Seaways" maršrutą iš Kylio į Karlshamną, kadangi laivas šiuo metu nebūtų pajėgus dirbti numatytu grafiku, nes trūksta greičio plaukiant vienu varikliu. O Karlshamne, nepaisant to, kad atplauks trimis valandomis vėliau nei iki tol, bet bus spėjama ir išsikrauti, ir pasikrauti. Ir išvykstama bus pagal numatytą grafiką", – dėstė V.Klumbys.

"Regina Seaways" į Karlshamną atplaukia apie 12 val. dienos ir išplauks tos pačios dienos 19 val.

Maršrutas esą buvo sukeistas su analogiškos klasės kelto "Athena Seaways" maršrutu. Pastarasis dabar vietoj "Reginos" plaukios į Kylį, kur kelionė jūra iš Klaipėdos užtrunka apie 20 valandų, o į Karlshamną – apie 12–13 valandų.

Vienas variklis – ne problema?

Po incidento kelte "Regina Seaways" veikia tik vienas iš dviejų variklių, tačiau, anot V.Klumbio, tai – ne problema. Esą daugybė laivų pasaulyje plaukioja tik vienu varikliu.

"Šiuo atveju tas vienas variklis mums nėra komerciškai palanku, mums reikėtų greitesnių reisų, bet šioje situacijoje svarbu taip subalansuoti linijų pajėgumus, kad patenkintume klientų poreikius", – teigė V.Klumbys.

Esą prieš naują reisą "Regina Seaways" buvo patikrintas, sutvarkyta ir užpildyta anglies dvideginio sistema, įvertinus saugumo aspektus, leista laivui plaukioti.

Jei užgestų ir tas vienintelis variklis, tektų spręsti buksyravimo klausimą. O kas gi praeitą savaitę jūroje nutiko keltui "Regina Seaways", dar neaišku, esą incidentą tiria Jūrų avarijų ir incidentų tyrimų tarnybos specialistai.

Kol kas nepateikta jokių oficialių išvadų.

"Dabar mums svarbiausia sutvarkyti antrą kelto variklį, tačiau kada tai galėsime padaryti, sunku pasakyti, nes reikia gauti dalių, planuoti remonto darbus. Stengiamės tai padaryti kuo greičiau, nes kompanijai tai gyvybiškai svarbu", – tikino V.Klumbys.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų