Ieško koordinatoriaus
Įstaigos "Klaipėdos ID" vadovė E.Sungailienė, atsakinėdama į kolegijos narių klausimus, mestelėjo frazę apie nešvarias sauskelnes.
"Niekam nepatinka pokytis, išskyrus kūdikį nešvariomis sauskelnėmis", – rėžė E.Sungailienė.
Po posėdžio politikai sulaukė nežinomo piliečio, prisistačiusio Klaipėdiečių savanorių antikorupcinio komiteto vardu, laiško.
"Stebint tiesioginę Kolegijos posėdžio transliaciją labai nustebino ir pakraupino "Klaipėdos ID" vadovės Eglės Sungailienės retorika. O ji dar matoma kaip trijų įstaigų – "Klaipėdos šventės", Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro", kurias planuojama prijungti prie "Klaipėda ID" generalinė direktorė. Apie kokią miesto įvaizdžio strategiją gali būti kalba, kai ši ponia drabstosi prikrautų "pampersų" epitetais? Kalbos kultūra – žemiau dugno", – rašoma laiške.
Kolegijos nariai nagrinėjo viešųjų įstaigų, kurių veiklos iš dalies sutampa, sujungimo klausimą.
Iš esmės reformos kūrėjai politikams ir minimų įstaigų vadovams pristatinėjo, kiek miestui kainuoja visų šių viešųjų įstaigų išlaikymas ir kokiu būdu būtų galima jas sujungti.
Apie kokią miesto įvaizdžio strategiją gali būti kalba, kai ši ponia drabstosi prikrautų „pampersų“ epitetais? Kalbos kultūra – žemiau dugno.
Klaipėdos savivaldybės Ekonominės plėtros grupės vadovė Reda Švelniūtė aiškino, kad dar prieš kurį laiką buvo apsispręsta kokį pertvarkos kelią vertėtų rinktis.
"Prieš dvejus metus buvo parengta Klaipėdos miesto pozicionavimo strategija ir rinkodaros veiksmų planas, kuriam reikalingas koordinatorius. Miestui reikalingas bendro įvaizdžio koordinatorius. Tuo metu Kolegija pasirinko antrąją iš siūlytų alternatyvą – įkurti Klaipėdos rinkodaros ir komunikacijos skyrių savivaldybės administracijoje", – aiškino R.Švelniūtė.
Tačiau paaiškėjo, kad šis kelias būtų brangus ir kažin ar geriausias.
Nedirbs už 1,7 tūkst. eurų?
Savivaldybės administracija mano, kad už tokį atlyginimą, kurį galėtų pasiūlyti miesto pozicionavimo strategui, nelabai ką galėtų pasamdyti.
"Padalinio vadovui galima būti planuoti 1,7 tūkst. eurų atlyginimą į rankas. Tai žymiai atsilieka nuo šiuo metu rinkoje siūlomo atlyginimo tokio lygio pozicijai – 2,5 tūkst. eurų į rankas", – paaiškino R.Švelniūtė.
Reikėtų skelbti keturis konkursus šio skyriaus darbuotojų atrankai, o tai gali užtrukti ne vieną mėnesį.
Todėl nuspręsta, kad naujo skyriaus kūrimas gali strigti.
Administracija nagrinėjo ir kitus būdus – miesto rinkodaros strategija galėtų užsiimti naujas darinys, kuris atsirastų apjungiant tris viešąsias įstaigas.
"Geros galvos daug kainuoja. Iš dalies apjungimo reikėtų ir dėl lėšų taupymo ir dėl gerų galvų paieškų", – apie numatomus įstaigų sujungimus tarstelėjo Klaipėdos vicemeras Arvydas Cesiulis.
Gerų galvų medžioklei iš esmės ir buvo sukurta įstaiga "Klaipėda ID". Jos tinklalapyje rašoma, kad tai verslui, investuotojams ir talentams skirtas daugiafunkcinis paslaugų centras, kurį įsteigė miesto savivaldybė.
Jis siekia užtikrinti, kad Klaipėdos investicinė aplinka atitiktų modernaus verslo poreikius, auginti miesto ekonomikos strategijoje numatytas prioritetines kryptis, viešinti miesto investicinį patrauklumą bei sudaryti sąlygas Klaipėdoje dirbti ir gyventi aukščiausio lygio specialistams.
Vis dėlto ką iš tiesų veikia ši įstaiga, kurios išlaikymui reikia ketvirčio milijono eurų? Toks klausimas kilo ir vicemerui A.Cesiuliui.
"Taip, aš tokį klausimą uždaviau posėdžio metu. Gal tik aš nežinau, ką veikia ši įstaiga? Tikiuosi, sužinosiu, kai gausiu atsakymus", – šyptelėjo A.Cesiulis.
Tūkstančiai biudžeto eurų
"Klaipėdos ID" dirba 10 darbuotojų ir vienas savanoris, įstaigos personalo išlaikymui reikia beveik 250 tūkst. eurų.
Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centre dirba 8 žmonės, centro išlaikymui reikia 103,4 tūkst. eurų.
Įstaigoje "Klaipėdos šventės" dirba 12 žmonių, nors čia numatyta 16 etatų. Personalo išlaikymui reikia 333,5 tūkst. eurų.
"Klaipėdos ID" direktorės alga – 3 186 eurai iki mokesčių.
Buvęs įstaigos "Klaipėdos šventės" direktorius gaudavo apie 4,7 tūkst. eurų algos "popieriuje".
Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorei mokama apie 3 tūkst. eurų alga iki mokesčių.
Argumentais abejoja
Tačiau "Klaipėdos šventės" lėšų užsidirba dalyvaudamos viešuosiuose konkursuose, Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centras surenka lėšas iš pagalvės mokesčio.
"Klaipėdos švenčių" vadovė posėdyje užsiminė, kad ši įstaiga per metus surengia 600 viešųjų pirkimų.
"Mes taip pat suskaičiavome, kad rengiame 300 viešųjų pirkimų. Visi pamiršta, kad nuo gruodžio mes dar administruojame Girulių kempingą", – pastebėjo Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro vadovė Romena Savickienė.
Romena Savickienė: kaip apskritai veiks tokia didelė bendrovė, turinti daugybę funkcijų?
R.Savickienei kilo klausimų, kaip apskritai veiks tokia didelė bendrovė, turinti daugybę funkcijų.
"Tiek "Klaipėdos švenčių", tiek mūsų įstaigos funkcijos yra labai aiškios ir mes jas vykdome. Posėdžio metu lyg ir nuskambėjo frazė, kad niekas nenori prisiimti lyderystės, tačiau aš manau, kad taip nėra. Kai reikėjo, mes organizavome "Tall Ships" regatą, nors iš pradžių nieko nežinojome. Ir su kempingu susitvarkysime", – patikino R.Savickienė.
R.Savickienė kėlė klausimą dėl įstaigų biudžetų ir kas kokias funkcijas vykdydamas galės tikėtis padoraus atlygio.
Įstaigos "Klaipėdos šventės" vadovė Eglė Šulskė tikino, kad jai yra visiškai aiškūs tikslai ir funkcijos, kurie yra iškelti jos vadovaujamai įstaigai.
"Tiek, mes tiek Turizmo centras turime labai aiškias funkcijas ir jas vykdome. Žinoma, politikai apsispręs, kokiu keliu eiti, bet aš matau, kad visos įstaigos galėtų padaryti daugiau būdamos atskirai, o ne po viena kepure", – pastebėjo E.Šulskė.
Abiejų įstaigų vadovės pripažino, kad kol kas jų neįtikino šios pertvarkos rengėjų argumentai ir jos nemato, koks kokybinis proveržis įvyktų pagimdžius viešąsias paslaugas telksiantį darinį.
Skaičiai: suskaičiavus, kiek miesto lėšų skiriama viešosioms įstaigoms, kyla klausimas dėl šių įstaigų darbo efektyvumo. Vaizdo medžiagos stop kadras.
Siūlo paslaugą pirkti
Tarybos narė Nina Puteikienė nevyniojo žodžių į vatą ir rėžė, ką galvoja apie viešųjų įstaigų sujungimą.
"Reikalas yra labai rimtas. Esmė labai paprasta – Klaipėdoje kultūros niekas neišmano, ji yra podukros vietoje. Jei miestui reikia vieningos rinkodaros ir vieningo identiteto sukūrimo, reikia nusipirkti tokią paslaugą. Perki paslaugą, ir viskas. "Klaipėdos ID" tegul pradeda pagaliau dirbti. Ką ši įstaiga per tą laiką padarė?" – klausė tarybos narė.
Tarybos narė kėlė klausimą – kokią apčiuopiamą naudą davė ši specialiai įkurta viešoji įstaiga?
"Prie "Klaipėdos ID" esantis Kultūros fabrikas generuoja pajamas, o "Klaipėdos ID" tik maitinasi iš Kultūros fabriko pajamų. Dabar dar norima pasimaitinti iš "Klaipėdos švenčių" pajamų ir Turizmo centro? Bet pažvelkime iš esmės – kokią apčiuopiamą naudą miestui duoda ši įstaiga? Pernai į miestą atvyko 200 piliečių čia dirbti ir ilsėtis vienu metu. Bet tai ir viskas. Ši įstaiga negeba atlikti savo funkcijų", – kalbėjo N.Puteikienė.
Šūkis varo neviltį
Tarybos narė ne tik uždavinėjo aštrius klausimus, bet ir turėjo savų pasiūlymų.
"Kodėl iki šiol pas mus nėra Kino biuro? Visi didieji miestai supranta, kad kino industrija kuria darbo vietas, pritraukia žinomus veidus, garsina miesto vardą. Reikia palikti ramybėje "Klaipėdos šventes" ir Turizmo centrą. O jei jos dirba neidealiai, reikia žiūrėti, ko joms trūksta. Nes sujungus tris skirtingas įstaigas bus plakinys. Kyla labai įdomus klausimas – kas taps šio darinio vadovu su labai dideliu atlyginimu?" – klausė N.Puteikienė.
Ji prisiminė, kad buvusio įstaigos "Klaipėdos ID" vadovo ataskaitai Klaipėdos taryba nepritarė.
Tuo metu politikai tuomet atvirai rėžė, kad įstaiga imituoja darbą ir kad ją reikia apskritai likviduoti.
"Kodėl mes miesto ženklo neturime, kodėl strategijos iki šiol nėra? Labai aišku, pinigus išleidžiame, o kai kas labai prastai dirba. Buvo sukurtas šūkis "Daugiau erdvės". Jis varo į neviltį. Klaipėdoje tiek erdvės, kad išsitaškyti norisi. Miestas vakarais tuščias, gal uostamiesčiui žmonių reikėtų, o ne daugiau erdvės?" – piktinosi N.Puteikienė.
Klaipėdos savivaldybė buvo pasirašiusi trijų metų finansavimo sutartį su "Klaipėda ID", kuri turėjo įkurti miesto prekės ženklo platformą.
Tačiau pagrindinį numatytą uostamiesčio strategijos šūkį "Daugiau erdvės" pradėjo naudoti LRT savo naujam sezonui.
Kas bus atsakingas už strategijos įgyvendinimą? Kas bus tas, iš kurio bus galima pareikalauti atsakomybės?
"Vis kalbama, kad reikia pritraukti talentus. Talentų nereikia ieškoti kitose galaktikose, juos reikia užsiauginti. O elgiamasi priešingai, žmonės išvažiuoja iš Klaipėdos išspardytais užpakaliais. Yra viešai žinomų situacijų, kaip mūsų specialistai paliko miestą", – pastebėjo N.Puteikienė.
Atsiprašė dėl retorikos
Įstaigos "Klaipėdos ID" vadovė E.Sungailienė atsiprašė tarybos narių dėl galbūt nesuprastos jos retorikos.
"Sužinojusi apie laišką, išsiunčiau savo laišką tarybos nariams ir atsiprašiau, jei ką nors mano žodžiai galėjo įžeisti. Aš galvoje turėjau Marko Twaino citatą. Niekam nepatinka pokytis, išskyrus kūdikį su nešvariais apatiniais. Aš ir pati nenoriu pokyčių, turiu komandą, sudėliotus darbus. Bet aš matau prasmę tokiuose pokyčiuose – nėra koordinacijos strateginiame lygmenyje. Manyčiau, kad sukoncentravus veiklą vienose rankose, ji būtų efektyvesnė", – pažymėjo E.Sungailienė.
Įstaigos vadovė kėlė klausimą, kas turės patentuoti naujai kuriamą Klaipėdos ženklą?
"Kas bus atsakingas už strategijos įgyvendinimą? Kas bus tas, iš kurio bus galima pareikalauti atsakomybės? Daugybė viešųjų įstaigų šiuo metu dirba tarpusavyje nekoordinuodami savo veiklų ir strategijų. Mano galva, vienos rankos tai darytų profesionaliau", – patikino E.Sungailienė.
Pasak jos, kiekviena įstaiga šiuo metu miesto rinkodara užsiima atskirai.
"Savo fragmentuotomis priemonėmis, fragmentuotais biudžetais ir fragmentuotu suvokimu", – reziumavo įstaigos vadovė.
Klaipėdos savivaldybės kolegija nusprendė neskubėti ir paprašė savivaldybės administracijos nuodugniau paanalizuoti situaciją, parengti papildomą medžiagą kilusiems klausimams ir tik tuomet steigti arba ne naują įstaigą.
Naujausi komentarai