Pereiti į pagrindinį turinį

Projekte – mokslo ir meno jungtis

2015-09-24 12:02
Klaipėdos universiteto studentai buvo skatinami mokslines idėjas perteikti meniškai ir kūrybingai. Klaipėdos universiteto studentai buvo skatinami mokslines idėjas perteikti meniškai ir kūrybingai.

Klaipėdos universiteto Humanitarinių mokslų fakulteto teatrologijos magistrantai praėjusių metų pabaigoje įsiliejo į tarptautinį projektą „Skylight“. Jo tikslas – atskleisti gamtamokslių dalykų pateikimą, taikant įvairias meno rūšis: teatrą, dailę, muziką, šokį ir literatūrą.

Susivienijo mokslas ir menas

Dalyvaudami projekte studentai turėjo sukurti spektaklį, kuris atskleidžia pagrindinę problemą – šviesos taršą. Kitaip tariant, pernelyg didelio dirbtinio apšvietimo naudojimą. Reikėtų priminti, kad dar 2013-aisiais Jungtinių Tautų generalinė asamblėja priėmė rezoliuciją, skelbiančią 2015 m. Tarptautiniais šviesos ir šviesos technologijų metais.

Šviesos tarša ypač būdinga didiesiems miestams, ji turi neigiamos įtakos ekosistemai, žmogaus sveikatai, todėl į šią problemą, pasitelkus mokslines žinias ir meninę raišką, skatinama atkreipti visuomenės dėmesį, raginama šviesos technologijas taikyti užtikrinant darnų šiuolaikinio pasaulio vystymąsi.

Rengdama projektą, uostamiesčio studentija bendradarbiavo su keliomis mokslininkų bei menininkų komandomis iš visų pasaulio kontinentų, net 35 šalių. Kartu buvo sukurtas ir spektaklis apie dangaus kūnus, šviesos reiškinius, sprendžiami mokslo bei meno suderinamumo, veikimo išvien klausimus.

Pakvietė į mokymus

Tam, kad mokslas ir menas bendradarbiautų dar produktyviau, rugsėjo mėnesio antrąją savaitę Klaipėdos universitete (KU) lankėsi šio projekto koordinatorius iš Norvegijos, Stord Haugesundo universiteto Pedagogikos ir kultūros fakulteto docentas Odedas Benas-Horinas.

Atvykęs dėstytojas KU Menų akademijos, Humanitarinių mokslų ir Pedagoginio fakultetų studentus sukvietė į mokymus, grįstus mokslo ir meno integracija.

Jų metu dėstytojas supažindino su galimybe teatrinėmis bei muzikinėmis priemonėmis perteikti mokslinę informaciją, tokiu būdu paįvairinant ugdomąją veiklą mokyklose, didinant mokinių motyvaciją bei skatinant pavienių dalykų pedagogus bendradarbiauti.

Kelias valandas trukusių mokymų metu KU būsimieji pedagogai mokėsi atlikti ritminius bei garsinius pratimus, tokius kaip „garsų masažas“, „pratęsk garsą“, fizinius judesio, skirtus lankstumui ir dėmesingumui, improvizavo dainuodami įvairiomis temomis ir pan.

Mokymų kulminacija tapo vienos pasirinktos mokslinės temos virsmas mažu pasirodymu-vaidinimu.

Studentai, pasitelkdami teatrines priemones, bandė pateikti atsakymus į įvairiausius klausimus, pavyzdžiui, kokios priežastys lėmė klimato kaitą arba kodėl kraujas yra raudonas. Kitaip tariant, buvo siekiama mokslines idėjas perteikti meniškai ir kūrybingai.

Daugumą dalyvių nustebino galimybė sudėtingų mokslinių procesų aiškinimą paversti savotišku žaidimu, improvizacija ir suprantamai bei originaliai pateikti auditorijai.

„Manau, kad galimybė pamoką paversti mažu spektakliu, o dėstomą dalyką – kūrybiniu procesu vaikų sąmonėje paliktų ryškesnį pėdsaką nei tos pačios temos formalus pateikimas“, – pastebėjo viena iš būsimųjų teatrologių.

Suteikia progą pasireikšti

Studentai pažymėjo, kad kūrybinis ugdymo procesas pamokose, jungiantis mokslą ir meną, yra itin vertingas, nes dalyviai veikia grupėmis, integruojami įvairūs mokslo ir meno dalykai, laikomasi demokratijos ir humaniškumo principų.

Tokioje pamokoje aktyviai gali reikštis net ir labai uždari ar ne itin gabūs menui vaikai, nes jiems sudaromos sąlygos saviraiškai jaukioje ir draugiškoje aplinkoje, įtraukiant juos į kūrybišką ir žaismingą mokymosi procesą.

Panašūs mokymai pedagogams bei meninių ir pedagoginės krypties studijų studentams rengiami ir Jungtinėje Karalystėje, Švedijoje, Graikijoje, Serbijoje, Italijoje, Norvegijoje bei kitose šalyse.

Viešnagės metu svečias iš Norvegijos ne tik pristatė minėtus ugdymo metodus, bet ir susitiko su KU Menų akademijos dekanu prof. Vytautu Tetensku, bendravo su Muzikos katedros dėstytojais, dalijosi patirtimi su Pedagoginio fakulteto akademine bendruomene. Taip pat apsilankė keliose Klaipėdos miesto mokyklose, domėjosi miesto pedagogų patirtimi, stebėjo pamokas, pateikė vertingų pavyzdžių mokytojams.

Labai laukiamas ir galutinis projekto rezultatas – jungtinis tarptautinis pasirodymas, kurio premjeros tiesioginė transliacija numatyta jau spalio 3 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų