R. Karbauskis teigia, kad Klaipėdos mero rinkimuose dalyvavusio ir į savivaldybės tarybą išrinkto A. Vaitkaus pašalinimu gali būti suinteresuoti neskaidrių interesų turintys asmenys.
„Negalima be priežasčių, sugalvotais nesuprantamais motyvais švaistytis tokiais kadrais, koks yra A. Vaitkus“, – BNS sakė R. Karbauskis.
Trauktis iš pareigų A. Vaitkų paragino opozicija. Susisiekimo ministras Rokas Masiulis sako laukiantis institucijų vertinimo dėl galimo interesų konflikto.
Nelabai tikiu, kad ministras priims sprendimą šalinti uosto vadovą.
Pasak ministro, A. Vaitkus lieka nušalintas nuo sprendimų, susijusių su uosto įmonėmis, kurių atstovai taip pat dalyvavo rinkimuose, ir tai kelia klausimą, kiek efektyviai gali dirbti uosto vadovas.
„Nelabai tikiu, kad ministras priims sprendimą šalinti uosto vadovą (...) Jeigu matysime R. Masiulio siūlymus be objektyvių paaiškinimų, priežasčių šalinti vadovą, kviesime ir klausime, kodėl – kur yra priežastis, bet galvoju, kad iki to neprieis“, – BNS teigė R. Karbauskis, trečiadienį Seime susitikęs su A. Vaitkumi.
„Arba ministras suklaidintas, arba nelabai gilinasi, arba jam patogi tokia pozicija“, – teigė politikas.
R. Karbauskis/K. Kavolėlio/Fotobanko nuotr.
R. Karbauskio manymu, ne ministras yra A. Vaitkaus patraukimo iš pareigų iniciatorius.
„Ne ministro tas veiksmas inspiruojamas, o žmonių pačiame uoste, pačioje valdyboje, aplink valdybą. Yra žmonių, kurie iš tikrųjų turi kažkokių neskaidrių interesų, nes jeigu kalbėtume apie skaidrumą, norėčiau išgirsti tos pačios valdybos narių, kodėl jie mano, kad reikia nušalinti uosto vadovą (...) Politikai praktiškai pritilę yra, politikai pasakė viską, prisimėtė kaltinimais, dabar į frontą išeina kažkokie žmonės uosto valdyboje“, – BNS teigė jis.
Jo teigimu, „kažkokios jėgos“ nori šiame poste matyti kitą žmogų: „Yra kažkas proteguojamas į tą vietą, dabar yra proga, kurios daugiau ilgai gali ir nebūti.“
„Valstiečių“ lyderis tikino nesikišiantis į uosto valdybos veiklos sritį, tačiau jei reikės, klausimai bus užduodami ministrui R. Masiuliui.
„Tai ne politikų reikalas, yra žmonės turi pareigas, yra ministras, kuris turi šnekėtis su tais žmonėmis. . Jeigu politikai į tuos dalykus pradės kištis, iki ko nusigyvensime. Politikų įsikišimo nebus jokio. (…) Niekada neskambinsiu nė vienam valdybos nariui ir neužduosiu klausimų. Tuos klausimus užduosime ministrui. (…) Bet mes tų klausimų iki tol, kol nebus keisto, mūsų supratimu, sprendimo, neužduosime. Gal nuspręs, kad jokių problemų nėra“, – sakė jis.
Pasak R. Karbauskio, pareikšti A. Vaitkui nepasitikėjimą nėra priežasties.
„Jis dabar nebepavojingas, jis buvo pavojingas prieš savaitę. (...) Buvo rinkimų kampanija, tai jeigu kas nors būtų buvę, mes jau apie tai būtume girdėję, būtų paskelbta rinkimų kampanijos metu, o kaltinimus mesti po rinkimų, absurdas“, – pareiškė R. Karbauskis.
R. Karbauskis tikino, kad A. Vaitkus neturi įtakos priimant sprendimus, kurie gali būti susiję su įmonių, veikiančių uoste, vadovais, kurie kartu yra savivaldybės taryboje.
„Abejonių dėl uosto vadovo nekyla jokių. Ar kils jų kažkam, man būtų įdomu išgirsti argumentus. Argumentas, kad uosto vadovas yra taryboje su dviejų įmonių vadovais, kurios yra uoste, man skamba neįtikinamai, nes šis ryšys yra deklaruojamas. (…) Yra visa sistema, kuri apsaugo nuo galimo konflikto“, – BNS teigė R. Karbauskis.
Pats A. Vaitkus trečiadienį sakė kol kas neapsisprendęs dėl savo ateities ir ketina dėl to tartis su uosto direkcijos kolektyvu, Vyriausybės bei Seimo nariais.
Padėtis komplikuota
Susisiekimo ministras sako, kad padėtis dėl uosto vadovo labai komplikuota. Anot R. Masiulio, nors uosto vadovas ir nusišalinęs nuo sprendimų, susijusių su uosto įmonių atstovais, išrinktais į miesto tarybą, nežinia, kaip jis galės pasirašyti naujus uosto paslaugų tarifus arba spręsti su uosto geležinkeliu susijusius reikalus.
Ar ten nebus interesų konflikto?
„Tų dviejų įmonių apyvarta uoste yra 20 proc., jis yra nusišalinęs nuo sprendimų priėmimų, bet kitas klausimas, ar tai yra tiktai 20 procentų? Juk uostas planuoja keisti kainodarą, kainodara bus visiems, kas galės pasirašyti tą kainodaros lapą? Juk jame bus ir tos dvi įmonės“, – žurnalo „Valstybė“ surengtoje Lietuvos ekonomikos konferencijoje kalbėjo ministras.
Jo teigimu, taip pat neaišku, ar uosto direkcijos darbuotojai, pavaldūs vadovui, bus nepriklausomi tų įmonių atžvilgiui. Susirūpinimą, R. Masiulio teigimu, kelia tai, kad visi uosto geležinkeliai bus perduoti uostui, tuo metu viena privati uosto bendrovė teikia paslaugas geležinkeliams.
„Mes esam priėmę sprendimą, kad geležinkeliai, kurie yra uoste, dalis priklauso uostui, dalis – geležinkeliams, ir viskas atiteks uostui. Bet uoste veikia su viena iš tų įmonių susijusi kompanija, kuri teikia geležinkeliams paslaugas, jai duodami pajėgumai. Ar ten nebus interesų konflikto?“ – svarstė susisiekimo ministras.
„Valstiečių“ rinkimų kampaniją parėmusio Birių krovinių terminalo vieno savininkų Igorio Udovickio įmonė „Gargždų geležinkelis“ teikia paslaugas uoste bei siekia gauti pajėgumų vežti krovinius per Lietuvą.
„Yra statybos kompanija, kuri stato krantines, irgi susijusi su viena iš tų įmonių, tai nuo tų dalykų reikia nusišalinti, o ką daryti su konkurentais, juk tos įmonės turi konkurentus, jie gali kelt klausimą, jeigu esi priklausomas nuo vienų, ar gali būti nepriklausomas nuo jų konkurentų“, – pridūrė R. Masiulis.
Pasak LRT skelbto tyrimo, uosto pirkimuose sekasi statybų bendrovei „Borta“, siejamai su uosto verslininku Arūnu Tuma.
Anot R. Masiulio, neaišku, kas turėtų priimti sprendimus, jeigu jų negalės priimti direkcijos vadovas.
„Mes turim valstybės įmonę, kur valdyba yra patariamasis organas, tai ar valdyba turės pasirašinėti po tais įmonės sprendimais, ar jie nukeliaus pas ministrą, kas de facto, yra vadovas. Žodžiu, situacija labai labai komplikuota“, – sakė R. Masiulis.
LRT sausį skelbė, kad Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos rinkimų kampanijai 44 tūkst. eurų paaukojo verslo santykiais susiję asmenys, pavyzdžiui, tarp jų – baltarusiškų trąšų karaliumi pramintas klaipėdietis verslininkas I. Udovickis ir jo sutuoktinė.
Be to, kampaniją maksimaliomis beveik 8,8 tūkst. eurų sumomis parėmė su uostu susiję verslininkai – I. Udovickio ir „Belaruskalij“ valdomo Birių krovinių terminalo vadovas Vidmantas Dambrauskas bei „Kamineros grupės“ savininkas Arūnas Tuma. Pastarieji su „valstiečių“ sąrašu taip pat išrinkti į Klaipėdos miesto tarybą.
Naujausi komentarai