Rengiamasi maksimaliam centrinio uosto gilinimui

Klaipėdos uoste didžiausias galimas 17 m gylis per artimiausius metus taps realybe.

Darbai vyks dviem etapais

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija skelbia apie centrinės uosto dalies laivybos kanalo gilinimo iki 17 m projekto rengimą.

Projektas apimtų centrinės dalies Kuršių nerijos šlaito tvirtinimą, kanalo platinimą ir gilinimą iki 17 m. Atkarpa skaičiuojama nuo 26 iki 85 piketo. Tai yra maždaug nuo Klaipėdos jūrų krovinių naudojamos 5–6 krantinės iki Birių krovinių terminalo naudojamos 105 krantinės.

Numatyta, kad centrinės uosto dalies laivybos kanalo gilinimo projektas bus rengiamas dviem etapais: pirmame etape – Kuršių nerijos šlaito tvirtinimo dokumentai, antrame – pats gilinimas.

Tai reiškia, kad ir statybos darbai uoste vyks dviem etapais. Pirmiau bus įrengiamas Kuršių nerijos šlaitas. Po to bus gilinamas uosto centrinės dalies laivybos kanalas.

Gilinimas – po 4–5 metų

Klaipėdos uosto Centrinėje dalyje po išgilinimo iki 17 m laivybos kanalo plotis būtų ne mažesnis nei 200 m.

Ties „Klaipėdos Smeltės“ ir „Birių krovinių terminalo“ krantinėmis būtų įrengtas tokio pat gylio 630 m pločio laivų apsisukimo ratas.

Pertvarkymas: uoste suvežti vamzdžiai ir akmenys uosto molams rekonstruoti. (Vidmanto Matučio nuotr.)

Šiuo metu vyksta to paties kanalo nuo 26 iki 85 piketo gilinimas iki 15 m. Darbus už 16 mln. eurų atlieka Danijos kompanija „Rohde Nielsen“, kuri Klaipėdos uoste jau yra vykdžiusi ne vieną gilinimą.

Jos 2020 m. gruodį sudarytos sutarties pabaigos terminas yra 2022 m. birželio 30 d.

Atlikus gilinimą iki 15 m teoriškai, jei pavyktų parengti dokumentus ir sėkmingai pasirinkti rangovą, apie 2023 m. galėtų būti pradėtas Kuršių nerijos kranto stiprinimas.

Šie darbai po vandeniu nėra paprasti, jie gali užtrukti ir porą metų. Todėl teoriškai pats gilinimas galėtų prasidėti apie 2025 ar 2026 m.

Rengiasi ir šiaurinio kanalo gilinimui

Uosto gilinimas iki 17 m, o prieš vartus iki 17,5 m bus vykdomas pagal jau anksčiau parengtą poveikio aplinkai vertinimą.

Vykdant gilinimą iki 17 m turi būti įvykdytos tam tikros sąlygos. Viena iš jų – siaurinama protaka iš Kuršių marių, kad ženkliai nesikeistų vandens pratekėjimas

Tarp sąlygų yra ir Kuršių nerijos kranto sustiprinimas po vandeniu. Tam turi būti įrengta povandeninė atraminė sienutė. Tos sienutės realiai nesimatys. Ji bus po vandeniu tolėliau nuo paties Kuršių nerijos kranto.

Tokia sienutė bus rengiama ir nuo uosto vartų iki 26 piketo. Darbus už 49 mln. eurų atlieka Vokietijos ir Belgijos kompanijų konsorciumas. Tai daroma kartu su pietinio ir šiaurinio bangolaužio rekonstrukcijos vykdymu. Pirmame etape bus sutvirtinti molai, vėliau ties Kopgaliu įrengta šlaito tvirtinimo atraminė sienutė. Darbai turi būti atlikti iki 2023 m. vidurio.

Uosto direkcija rengiasi gilinti laivybos kanalą iki 17 metrų Šiaurinėje uosto atkarpoje nuo prieigų jūroje prieš uosto vartus iki 26 piketo. Šiuo metu bendrovė „Sweco Lietuva“ rengia Klaipėdos uosto išorinio kanalo nuo PK (-21) iki PK (26) projektą. Jis turi būti parengtas kitų metų antroje pusėje. Parengus projektą greičiausiai ir bus skelbiamas rangovo konkursas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių