Kad laivas įplaukia į uostą, dispečerinei privalu pranešti iš anksto, o laivai tikrinami net kelis kartus.
„Jeigu kažkokiame dokumente bus įrašyta Rusijos vėliava, tai iš karto dispečerinės koordinatoriui laivo pavadinimas atsiranda pažymėtas raudonai. Dar turime kitą sistemą, kuri elektroniniu būdu dar kartą patikrina laivą“, – sakė uosto vadovas Algis Latakas.
Nuo pernai vasario 24-osios į uostą įplaukti draudžiama Rusijos laivams. Taip pat ir tiems, kurie, Rusijai pradėjus karą prieš Ukrainą, pakeitė vėliavą arba šalies registraciją. Tokie laivai nesiveržia metus, bet po metų uostininkų budrumą išbandė žemvežė su Belizo vėliava. Iki sankcijų šis laivas plaukiojo su Rusijos vėliava, bet jam nebuvo leista įplaukti į Klaipėdą. Tačiau laivo įgula buvo atkakli – mėginimą pakartojo po dviejų savaičių. O antrą kartą neįleisti, laimę išbandė trečią kartą.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Artėjo mėnesio pabaiga – vasario 28 d. ir į uosto direkciją, kapitono tarnybą buvo kreiptasi ne tik įprasta tvarka per elektronines užsakymų sistemas. Savininkas kreipėsi dar ir raštu, kad būtų įleistas šis laivas „Bystraya“ mažam remontui ir aptarnavimui“, – komentavo A. Latakas.
Laivo savininkai latviai vėl gavo atsakymą, kad įleisti nebus. Tuomet laivas inkarą išmetė netoli Liepojos uosto, bet nenurimo. Kovo pradžioje į Klaipėdos uostą kreipėsi ketvirtą kartą. Šįkart prašė išimčių dėl ekstremalios situacijos – audros jūroje. Nors buvo nukreiptas į artimiausią uostą, laivas vis tiek pasirodė prie Klaipėdos.
Negaliu atsakyti, kodėl jie taip veržėsi patekti į Klaipėdą. Čia mes galime visko prisigalvoti.
„Jau prasidėjo galinga audra, jie vėl kreipėsi, kad yra didelėje bėdoje, siaučia audra ir jūs privalote pagal tam tikras sąlygas mus priimti į uostą. Mes matėme, kaip viskas vyksta. Laivas tikrai neturėjo palikti Liepojos. Labai veržėsi ir kažkodėl norėjo patekti būtent į Klaipėdą“, – teigė A. Latakas.
Šį kartą operacijoje dalyvavo net kariškiai.
„Buvo išsiaiškinta, kad jis turi 16 tonų degalų, kad tas laivas dar septynias dienas gali plaukioti. Įvertinus, sakykime, visas tas Europos Sąjungos direktyvas, nebuvo pagrindo jo priimti į uostą ir šiam laivui buvo atsakyta“, – toliau situaciją aiškino Klaipėdos uosto vadovas.
Tada laivas pasuko link Kaliningrado. Jame švartuojasi iki šiol.
„Bystraya“ mūsų nenustebino, jis patenka į sankcionuojamųjų sąrašą, net nebuvo įmanoma suklysti“, – sakė dispečeris Tadas Maniušis.
Bet kodėl keturis kartus tas pats sankcionuotas laivas bandė įplaukti, uostininkai nesupranta.
„Negaliu atsakyti, kodėl jie taip veržėsi patekti į Klaipėdą. Čia mes galime visko prisigalvoti“, – konstatavo A. Latakas.
Klaipėdos uostą pernai iki karo Ukrainoje aplankė 27-eri Rusijos lavai. O nuo karo pradžios – buvo tik du. Vienas buvo likęs remontui, bet po jo išplaukė. Kitas – išregistruotas iš laivų registro ir virto metalo laužu.
Naujausi komentarai