Pereiti į pagrindinį turinį

Savivaldybės laiškas sukėlė sumaištį: kelininkai nebežino, kaip dirbti

2013-12-03 03:00

Žiema uostamiestyje prasidėjo nesusipratimais, – keistų nurodymų sulaukę kelininkai nebežino, kaip dirbti. Iš savivaldybės jie gavo laišką, kuriame nurodoma, kad, vyraujant teigiamai oro temperatūrai, gatves galima barstyti tik prieš tai suderinus su policija.

Žiema uostamiestyje prasidėjo nesusipratimais, – keistų nurodymų sulaukę kelininkai nebežino, kaip dirbti. Iš savivaldybės jie gavo laišką, kuriame nurodoma, kad, vyraujant teigiamai oro temperatūrai, gatves galima barstyti tik prieš tai suderinus su policija.

Nebesupranta, kaip dirbti

Miesto gatves prižiūrinčios įmonės netikėto laiško sulaukė dar praėjusią savaitę.

Jame pranešama, kad žiemos sezono metu savivaldybės nedarbo laiku, kai vyraus teigiama oro temperatūra, pagrindines miesto gatves galima barstyti tik suderinus su Kelių policija – gavus informaciją, kad gatvės yra slidžios dėl šerkšno ar plikšalos ir kad tai kelia pavojų eismo saugumui.

"Nebežinome, kaip reikės dirbti. Kaip viską reikia suderinti su policija? Tačiau be jos nurodymo gatvių nebarstysime", – pasakojo pietinę miesto dalį prižiūrinčios įmonės direktorius Dainius Zokas.

Priešingu atveju, anot jo, savivaldybė gali nesumokėti už atliktą darbą. "Pareikš: ko barstėte, jei niekas neprašė. Tokių atvejų yra buvę", – teigė D.Zokas.

Pasak vadovo, toks savivaldybės reikalavimas apsunkina darbo organizavimą.

Gavus pranešimą iš policijos, iš karto galėtų išvažiuoti tik viena budinti mašina ir ji skubėtų pabarstyti tiltus, viadukus, įkalnes, nuokalnes. Likusi komanda į darbą galėtų išvykti tik po 3–4 val.

"Stengtumėmės išvažiuoti kuo greičiau, bet visko iš karto suderinti neįmanoma", – pabrėžė vadovas.

Užtruks 3 ar 4 valandas

Pasak D.Zoko, gavus pranešimą, reikėtų iš namų iškviesti žmones, kurie gyvena ne Klaipėdoje.

Kol šie atvažiuos, paruoš automobilius: pasišildys, susikraus druską – ir atvažiuos iš įmonės teritorijos Lypkių gatvėje į pietinę miesto dalį, praeis 3–4 valandos.

Dėl to policija informuota, kad įmonė neprisiims atsakomybės dėl saugumo gatvėse ir nebesivadovaus Lietuvos automobilių kelių direkcijos patvirtintomis taisyklėmis dėl miesto gatvių priežiūros.

Pagal šias taisykles gatvės barstomos prieš galimą jų apšalimą, kad nesusidarytų šerkšnas ir ledas.

"Kai dirbame normaliai, tai sekame prognozes, kada pradės šalti, ir iš anksto kviečiame žmones. O dabar nebeaišku, ar sulauksime prašymo iš policijos, ar – ne", – dėstė vadovas.

D.Zokas atkreipė dėmesį, kad būtina gatves ir iš anksto pabarstyti, jei pranešama, kad šals. Taip nesiformuos ledas ir nebus slidu.

"Žmonėms variantas, kai iš pradžių yra slidu, o paskui – ne, nereikalingas. Gatvės visada turi išlikti neslidžios", – pabrėžė vadovas.

Sprendė, ką daryti

Šiaurinę miesto dalį prižiūrinčios įmonės generalinis direktorius Laimonas Žemaitis savivaldybės nurodymo taip nesureikšmino, tačiau neslėpė, kad neaiškumų kilo.

"Net vyraujant teigiamai oro temperatūrai gali būti apledėję tiltai ir viadukai. Tačiau derinsime darbus su policija, nes gavome tokį raštą. Tai negalioja, kai vyrauja neigiama oro temperatūra. Tada dirbsime be jokių derinimų", – pabrėžė vadovas.

L.Žemaitis teigė, kad jau kilo klausimų, ar barstyti gatves, nes vakar oro temperatūra buvo apie nulį.

"Svarstėme, ką daryti. Oro temperatūra buvo nei teigiama, nei neigiama. Tačiau matėme, kad vietomis pagrindinės gatvės yra slidžios. Jas barstėme. Ypač didelį dėmesį skyrėme tiltams, viadukams, įkalnėms, nuokalnėms. Tai buvo pirmas kartas, kai barstėme gatves. Su policija nederinome", – neslėpė vadovas.

Paklaustas, ar nesibaimina, kad savivaldybė nesumokės už šiuos darbus, L.Žemaitis atsakė: "Nei bijome, nei nebijome. Svarbiausia buvo pabarstyti gatves, kad nekiltų avarijų. Be to, oro temperatūra nebuvo teigiama. Kaip bus, priklausys nuo savivaldybės".

Išsiuntė patikslinimą

Pasak Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro viršininko Ramūno Šideikio, policija nekontroliuos, kaip dirba kelininkai. Tai ne jos paskirtis.

"Jei patruliai pamatys, kad kažkuri gatvė slidi, nėra pabarstyta, įvyko eismo įvykių, tuomet informuosime kelininkus, bet tik tiek. Tai informacijos suteikimas, o ne kontrolė. Ne mūsų paskirtis kontroliuoti kelininkus", – teigė pareigūnas.

Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktoriaus Liudviko Dūdos nuomone, pirmasis laiškas kelininkams gal buvo pernelyg tiesmukas ir glaustas. Todėl vakar išsiųstas jo išaiškinimas.

"Parašėme, kaip suprasti tą raštą. Jame išvardyti kriterijai, kada reikia barstyti gatves, kad reikia reaguoti į policijos pranešimus", – tvirtino direktorius.

Išdėstė žinomus dalykus

Patikslintame rašte nurodoma, jog nurodymas suderinti gatvių barstymą su policija reiškia, kad kelininkai privalo reaguoti į iš policijos gautą informaciją apie ekstremalias situacijas gatvėse.

Taip būna, kai yra šerkšnas, plikšala, stiprus sniegas ar pūga.

Rašte primenama, kad sutarties prieduose nurodyta, jog gatvių laistymas druskos tirpalu ar barstymas smėlio ir druskos mišiniu atliekamas, atsižvelgiant į realią meteorologinę situaciją.

Teigiama, kad pagrindines miesto gatves, išskyrus tiltus, viadukus, įkalnes, nuokalnes, pradėti barstyti reikia, kai oro temperatūra nukrenta iki 0 laipsnių ir žemiau, o kelio danga yra drėgna ir slidi.

Barstymus nurodoma vykdyti, vadovaujantis protingumo kriterijais.

Nori sutramdyti kelininkus

L.Dūda pabrėžė, kad tokie raštai be priežasties negimsta. Priemonių, anot jo, imtasi, nes kelininkai susigalvoja ir nei iš šio, nei iš to ima barstyti gatves.

Pasak vadovo, prieš savaitę pietinę miesto dalį prižiūrinti įmonė be būtinybės barstė gatves du kartus.

"Dėl vieno karto sutinkame, bet dėl antro – ne. Galvoja: pasnigo ir varome. Sumokės. Absurdas. Nenorime, kad taip būtų. Neužteksime pinigų. Todėl ir gimė raštai, kad kelininkai atsakingiau žiūrėtų į darbą. Norime sutramdyti. Mūsų žmonės naktį nedirba ir negalime patikrinti", – pabrėžė direktorius.

Todėl, anot L.Dūdos, ir pasiūlyta kelininkams reaguoti į policijos pranešimus.

"Policija turės teisę pranešti valytojams apie ekstremalias situacijas. Tada šie važiuos ir valys gatves, kuriose kyla bėdų, be eilės. Gatves reikia barstyti, kada reikia, o ne kada sugalvoji", – pabrėžė vadovas.

D.Zokas aiškino, kad gatvės buvo barstomos lapkričio 25 ir 26 dienomis. Abu kartus darbai buvo pradėti 4 valandą. Anot vadovo, tada vyravo neigiama oro temperatūra.

"Savivaldybė negali apsispręsti, ar reikia gatves barstyti, ar nereikia, nes iš trobos neišeina. Jie nežino, kas vyksta 3–5 valandą, nes miega. Atvažiavus apie 8 val. į darbą labai lengva vadovauti, esą nereikėjo barstyti gatvių. Kiekvieną rudenį dėl gatvių valymo kyla painiava", – tvirtino D.Zokas.

Pasak jo, nors pirmadienio rytą šiaurinė miesto dalis buvo barstoma, pietinė – ne, nes nebuvo būtinybės. Barstomi buvo tik tiltai, viadukai, įkalnės, nuokalnės.

Budi po vieną mašiną

Uostamiesčio gatves prižiūrintys kelininkai tvirtino, kad problemų gali kilti ir dėl to, jog abiejose miesto dalyse buvo tik po vieną mašiną. Pagal sutartį jų turi būti dvi.

Dėl šiltų orų sumažinti budinčių automobilių skaičių paprašė miesto savivaldybė.

"Kai šilti orai, dviejų mašinų tikrai nereikia. Prašysime sugrąžinti, kai prasidės šalčiai ir operatyviau reikės valyti įkalnes, nuokalnes, tiltus, viadukus", – tvirtino L.Dūda.

Anot jo, iš pradžių svarstyta apskritai atsisakyti budėjimo, bet vėliau apsigalvota, nes gali kilti problemų, jei staiga pašals ir bus slidu.

"Kelininkai negalės operatyviai reaguoti ir imtis veiksmų, o tokių naktų buvo", – pabrėžė vadovas.

Abiejų gatves valančių įmonių vadovai sutiko, kad tokio skaičiaus budinčių mašinų užtenka ne visada.

"Viskas priklauso nuo oro sąlygų. Jei tokios, kaip šį rytą, vienos budinčios mašinos neužtenka. Reikėtų dviejų. Tačiau būna dienų, kai reikėtų ir 4 ar 5 mašinų, kad nebūtų slidžių ruožų", – aiškino L.Žemaitis.

Vienos mašinos valandos budėjimas šiaurinėje miesto dalyje savivaldybei atsieina 9,97 lito, pietinėje – 6 litai.

Skaičiuojama, kad per mėnesį budėjimas vidutiniškai trunka 592 valandas. Savaitgaliais – visą parą, darbo dienomis – 16 val. Be to, budėjimas baigiasi, kai kelininkai išvažiuoja valyti gatvių.

Dviejų automobilių budėjimas šiaurinėje miesto dalyje savivaldybei atsieina – apie 12 tūkst., pietinėje – apie 7 tūkst. litų per mėnesį.

Komentaras
Petras Kaučikas
Valstybės įmonės "Klaipėdos regiono keliai" direktorius

Kelius vakar jau barstėme. Prieš rytą šalo. Kiekviename rajone – Klaipėdos, Kretingos, Šilutės ir Skuodo – yra tarnyba. Turime patvirtintą tvarką, kada reikia barstyti ir valyti kelius. Kiekviena tarnyba pati sprendžia, kada tai daryti. Jokių nurodymų nei iš mūsų, nei policijos nelaukia. Tarnybos mato realią situaciją ir sprendžia, ką ir kada daryti. Mes tik atliekame kontrolę. Klaipėdos mieste blogai yra tai, kad buvo privatizuota savivaldybės gatvių valymo įmonė. Yra netvarka. Gatvės neturi tikro šeimininko. Jos priklauso savivaldybei, o valo privačios įmonės. Kyla ginčai. Kelininkai pabarsto gatves, o savivaldybė aiškina, kad blogai – nereikėjo. Kitą kartą nepabarsto – pyksta, kad slidu. Miesto valdžia turėtų leisti pačioms įmonėms spręsti, kada barstyti ir valyti gatves. Savivaldybė turi užsiimti kontrole, o ne aiškinti, kaip dirbti kelininkams. Policija šioje situacijoje apskritai niekuo dėta. Jos ne tokia paskirtis. Būna atvejų, kai policija pastebi slidžius kelius ir praneša mums. Tačiau jie tik suteikia informaciją, o ne reguliuoja, kaip reikia dirbti. Dabar mieste vadovauja visi, kas netingi.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų