Iš senamiesčio plaukiotų elektriniai keltai

Jei viskas vyktų, kaip planuojama, maždaug po dvejų metų Klaipėdoje pradėtų kursuoti elektra varomas keleivinis keltas.

Planuose – du keltai

„Smiltynės perkėla“ paskelbė konkursą įsigyti du naujus keleivinius keltus.

Pirmasis keltas būtų suprojektuotas, pastatytas, į Klaipėdą pristatytas ir pradėtų plaukioti nuo jo statybos sutarties pasirašymo praėjus 1,5 metų.

Jei konkursas vyktų sklandžiai sutartis gali būti pasirašoma ir šių metų pirmojoje pusėje. Naujas keltas Klaipėdoje gali atsirasti ir 2020 metų pabaigoje, bet realiausiais terminas 2021 metų pradžia.

Antrojo kelto įsigijimo terminas nėra konkrečiai apibrėžtas. Įsigijusi pirmąjį keltą „Smiltynės perkėla“ vertintų kaip jis dirba ir per devynis mėnesius nuo jo pristatymo užsakovui duotų žinią apie tai, ar statyti antrąjį keltą. Jei būtų apsispręsta statyti antrąjį keltą, jo laikas būtų toks pats - 1,5 metų. Per tą laiką galėtų vykti ir projekto korekcija, ir paties kelto statybos techniniai pakeitimai pagal pirmojo kelto darbo įvertinimą.

Sudėjus visus terminus, antrasis keltas Klaipėdoje atsirastų apie 2023-2024 metus.

„Smiltynės perkėla“ yra numačiusi už kiekvieną keltą mokėti dalimis per 6 kartus. Pinigai būtų mokami ir avansu, ir po korpuso, pagrindinės jėgainės, apdailos, laivo perdavimo. Tai leistų mokėjimą atlikti iš savos veiklos lėšų.

Keltus varytų baterijos

„Smiltynės perkėla“ paskelbė konkursą dėl išskirtinių nei Klaipėdoje buvo iki šiol keltų statybos.

Tai būtų iki 50 metrų ilgio hibridiniai keltai varomi elektra. Keltuose būtų sumontuotas integruotų akumuliatorinių baterijų blokas. Vieno pakrovimo turėtų užtekti ne mažiau kaip 16 val. laivo darbui. Krovos stotis būtų 26 krantinėje Šiauriniame rage. Baterijų pakrovimas truktų iki 5,45 valandos ir vyktų naktį. Keltų pagalbiniai varikliai būtų dyzeliniai.

Laivai būtų pritaikyti tik keleivių ir dviračių pervežimui. Juose būtų priekinė ir galinė keleivių įlaipinimo rampos. Pagrindiniame denyje būtų įrengta keleivių zona su šildomu salonu.

Pageidaujama, kad keltas galėtų priimti 400 žmonių arba 300 žmonių ir 160 dviračių. Šildomame salone būtų įrengta ne mažiau kaip 25 sėdimos vietos, o atvirame laivo denyje dar 50 sėdimų vietų. 

Senieji laivai neefektyvūs

Numatyta, kad naujieji keltai plaukiotu nuolatiniu maršrutu iš Šiaurės rago į Smiltynę, po to prie Jūrų muziejaus, atgal į Smiltynę ir Šiaurės ragą. 4,6 kilometrų ilgio maršrute keltas užtruktų vieną valandą.  

Tai būtų nuolatinis maršrutas, kuris žymiai pagerintų susisiekimą su Lietuvos jūrų muziejumi.

Pageidaujama, kad laivai turėtų ledo klasę ir būtų pritaikyti plaukioti lengvo ledo sąlygomis. Taip pat, kad jie galėtų dirbti esant pastoviam iki 25 metrų per sekundę vėjui.

Tai iš  esmės atitiktų dabartines sąlygas Klaipėdos uosto akvatorijoje.

Šiuo metu senojoje perkėloje dirba keltai „Kintai“ ir „Nida“. „Kintai“ statytas net 1977 metais. Pagal „Smiltynės perkėlos“ 2018-2021 metų strateginės veiklos planą jį numatyta pakeisti šiais metais. Jo pakeitimas moderniu keltu leistų sutaupyti nemažai lėšų.

„Nida“ - naujesnis keltas, statytas 2006 metais. Ją siekiama pakeisti mažesniu, galinčiu gabenti 450-500 keleivių, keltu. Šaltuoju laikotarpiu, kai žymiai sumažėja perkeliamų keleivių srautui, naudoti „Nidą“ yra neekonomiškas ir nuostolingas. Taip pat šis laivas negali būti eksploatuojamas uosto akvatorijoje esant ledui.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kaunietis>> praeiviui

Kaunietis>> praeiviui portretas
gerai, tau kad tu praeivis pagyventum Klaipėdos smarvėje ir uzuostum jo aukštesnį lygį uz kito miesto

Praeivis

Praeivis portretas
Teisingai, kad pinigai skiriami ekologiškam transportui... Čia tik atvažiavusiems is rajonų, Klaipėda kaimas, o ji jau virš 700 metu daug aukštesnio lygio už bet kurį Lietuvos miesto...

Ką 1977 m ?

Ką 1977 m ? portretas
Ačiū jau, kad nors Kintai nebeplaukioja, o atsinaujinti jau reikėjo vakar. Nesuprantu tik kodėl tiek ilgai laukta juk laivui 42 metai ir dar nenurašytas. Aš nustebės.
VISI KOMENTARAI 21

Galerijos

  • Gargždų gyventojus išgąsdino suveikusi sirena
    Gargždų gyventojus išgąsdino suveikusi sirena

    Trečiadienio vakarą, prieš 19 val., Gargžduose nerimo įvarė staiga miesto centre ėmusi kaukti sirena. ...

  • Kaip apsaugoti dviračius nuo vagių?
    Kaip apsaugoti dviračius nuo vagių?

    Gyventojai jau vis aktyviau važinėja dviračiais ar paspirtukais, į kuriuos kėsinasi vagišiai. Jų grobiu dažniausiai tampa neprirakinti, be priežiūros palikti, neretai ir brangiai kainuojantys dviračiai. Pareigūnai pataria ženklinti savo turt...

    1
  • Prieš Velykas – Kryžiaus kelio eisena
    Prieš Velykas – Kryžiaus kelio eisena

    Šiandien, Didįjį penktadienį, uostamiesčio gatvėmis klaipėdiečiai neš maždaug šešių metrų kryžių. Šis Kristaus kančios apmąstymams skirtas Kryžiaus kelias tikintiesiems yra vienas svarbiausių įvykių prie&sca...

    5
  • Klaipėda puošiasi šventėms
    Klaipėda puošiasi šventėms

    Uostamiestis pamažu ruošiasi Velykoms. Kai kur prie daugiabučių namų matyti kiaušiniais papuoštos medžių šakos, prie Kultūros centro Žvejų rūmų – velykinė instaliacija, o parduotuvių vitrinose irgi yra velykinių ...

    2
  • „Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas
    „Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas

    Penktadienį Palangoje prasideda savaitę truksiančios kurorto dienos, kurios įprasmins Palangos krašto prijungimą prie Lietuvos prieš daugiau kaip šimtmetį bei paminės kurorto gimtadienį. ...

  • Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą
    Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą

    Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...

    9
  • Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!
    Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!

    1. Jei perkate naujas padangas parduotuvėje ir servise, ten galite nemokamai atiduoti ir senąsias. Tik turi atitikti perkamų–paliekamų padangų kiekis ir tipas: jei perkate lengvojo automobilio padangas, traktoriaus ar sunkvežimio padangų palikti n...

    5
  • „Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje
    „Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje

    Milijonai keleivių, šimtai tūkstančių transporto priemonių. Praėję metai bendrovei „Smiltynės perkėla“ buvo darbingi ne vien perkėlimų skaičiumi. Ilgametes marių laivybos tradicijas puoselėjanti įmonė įgyvendina ambicingus p...

    5
  • Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais
    Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais

    Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...

    13
  • Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras
    Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras

    Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...

    13
Daugiau straipsnių