Pereiti į pagrindinį turinį

Siūloma branginti Klaipėdos miesto autobusų bilietus

2013-11-13 11:05
Klaipėdos švieslentė rodo sostinės autobusų grafikus
Klaipėdos švieslentė rodo sostinės autobusų grafikus / DMN archyvo nuotr.

Nuo sausio Klaipėdoje gali brangti miesto autobusų bilietai. Realiausia, kad išaugs popierinių vadinamųjų talonėlių kaina. Už tai pasisako ir savivaldybė, viešojo transportą koordinuojanti įstaiga.

Skylė – 1,8 mln. litų

Uostamiestyje viešojo transporto bilietų kainos peržiūrimos kartą per metus.

Pasak Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorės Juditos Simonavičiūtės, vežėjai turi pateikti tam tikrus nurodytus rodiklius už devynis mėnesius. Šie yra analizuojami.

Vertinama ir kitų metų galimi pokyčiai: kuro kainų svyravimas, planuojama vidutinė metinė infliaciją, vežėjų investicijos į autobusus – amortizaciniai atskaitymai, kompensacijos už lengvatinį keleivių vežimą.

Numatoma, kad kitais metais viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ sąnaudos turėtų išaugti apie 5 proc. ir sudaryti 1,8 mln. litų.

J.Simonavičiūtės teigimu, yra parengti trys variantai, kaip būtų galima subalansuoti pajamas. Kitą savaitę jie bus pristatyti miesto tarybos kolegijos posėdyje. Ši turės pasirinkti vieną.

Popierinių bilietų nebeliks

Pagal pirmąjį variantą siūloma nekeisti miesto autobusų bilietų kainų. Trūkstamus 1,8 mln. litų viešėjai įstaigai „Klaipėdos keleivinis transportas“ iš miesto biudžeto kaip tikslinę dotaciją.

Pagal antrąjį variantą siūloma didinti nuo 5 iki 9 proc. visų rūšių autobusų bilietų kainas.

Tačiau prognozuojama, kad tada sumažėtų keleivių skaičius ir savivaldybei reikėtų daugiau pinigų kompensacijoms už keleivių lengvatinį vežimą. Jei būtų pasirinktas šis variantas, iš miesto biudžeto reikėtų skirti apie 800 tūkst. litų lengvatinių bilietų kompensavimui.

Pagal trečiąjį variantą siūloma 20 centų padidinti tik popierinių autobusų bilietų kainas. Terminuotų ir elektroninių kartinių bilietų kainos nebūtų keičiamos.

Tokiu atveju kioskuose popieriniai talonėliai kainuotų ne 2, o 2,20 lito, autobusuose ne 2,40, o 2,60 litų. Atitinkamai kistų ir bilietų su nuolaida kainos.

Už trečiąją variantą pasisako ir savivaldybė, ir įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ valdyba.

„Ateityje popierinių bilietų turi nelikti. Padidinus popierinių bilietų kainas, išaugtų elektroninių kartinių populiarumas, nes šie būtų pigesni“, – tvirtino viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis.

Jei miesto taryba pritartų popierinių bilietų branginimui 20 centų, iš miesto biudžeto reikėtų skirti 500 tūkst. litų kompensuoti išlaidoms už lengvatinius bilietus.

„Visiškai išlipti sausiems nepavyks. Vis tiek reikės skirti lėšų lengvatinių bilietų kompensavimui. Vienaip ar kitaip kenčia miesto biudžetas“, – pabrėžė J.Simonavičiūtė.

Peržiūrimos ir „mikriukų“ kainos

Paskutinį kartą miesto autobusų bilietų kainos keitėsi nuo šių metų sausio. Buvo sumažinta dalies terminuotų bilietų kainos. Tai daugiausia buvo susiję su sumažėjusio pridėtinės vertės mokesčiu viešajam transportui. Teigiama, kad įtakos turėjo ir naujų privežamųjų maršrutų atsiradimas.

J.Simonavičiūtė pabrėžė, kad savivaldybė siekia toliau gerinti susisiekimą viešuoju transportu, nes miestas yra labai apkrautas automobilių.

„Kuo daugiau lengvųjų automobilių mieste, tuo daugiau turime investuoti į infrastruktūrą, kuri brangi. Jei nelaikysime viešojo transporto prioritetu, ateityje negalėsime tiek daug investuoti į kelius, turėsime dar didesnį chaosą. Pravažiuoti miestą žymiai greičiau galima ir be savo kibirų. Žmonės turėtų daugiau naudotis viešuoju transportu, o ne automobiliais“, – tvirtino direktorė.

Peržiūrimos ir maršrutinių taksi bei priemiestinių maršrutų bilietų kainos, tačiau ar jos didės dar neaišku. Gauta informacija tebevertinama.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų