Smiltynės perkėloje diegs reguliuojamas rampas

Žymūs pokyčiai laukia tiek Klaipėdoje, tiek Smiltynėje esančiose „Smiltynės perkėlos“ krantinėse.

Rampas trumpino ir siaurino

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rengiasi rekonstruoti 76 ir 79 krantines Klaipėdoje, Varnėnų gatvėje, ir 153, 156 krantines Smiltynėje, Smiltynės gatvėje.

Šios krantinės būtų ne tik rekonstruojamos, bet prie jų įrengiamos ir naujos hidraulinio tipo reguliuojamos rampos.

Jų įrengimo projektas buvo parengtas dar 2017 m., o statybos leidimas buvo išduotas 2018 m. balandį. Tačiau „Smiltynės perkėlos“ prašymu projektas buvo pristabdytas. Prašyta hidraulinės rampos konstrukciją pakeisti į trumpesnę, kad ji neišsikištų į akvatoriją. Taip pat rampos susiaurintos, o prie jų vietoje dviejų eismo juostų suprojektuota viena. Pokyčių yra ir dėl laivų švartavimosi atmušų.

Darbai vyks dviem etapais

Šiuo metu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija jau paskelbė rampų įrengimo pagal pakoreguotą projektą rangos konkursą. Bus įrengiamos ne tik rampos, bet ir elektros tinklai, kelio užkardai, rampų teritorijų apšvietimas. Jei konkurso procedūra vyktų be trikdžių, pirmąsias rampas „Smiltynės perkėloje“ jau būtų galima tikėtis išvysti 2022 m.

Schema: planuojama įrengti naujo, hidraulinio tipo rampą. (KVJUD nuotr.)

Siekiant, kad „Smiltynės perkėlos“ veikla nebūtų trikdoma, krantinių rekonstrukcija ir rampų įrengimas vyks dviem etapais. Pirmiausia rampos būtų įrengiamos 76 ir 156 krantinėse, o jas pabaigus – 79 ir 153 krantinėse. Visų šių krantinių ilgis yra maždaug po 18 m.

Taikėsi prie vandens lygio

Planuojamų įrengti rampų ilgis bus 17,2 m, plotis – 5,8 m. Vienos rampos svoris bus apie 48 tonas.

Hidraulinės rampos yra suprojektuotos remiantis kelto „Baltija“ parametrais. Nepaisant to, keltus tektų šiek tiek pertvarkyti pritaikant juos dirbti prie naujų rampų.

Rampos efektyviai veiks Klaipėdos laivybos kanale esant įvairiam vandens lygio svyravimui. Jis kinta priklausomai nuo sezono, vėjo, srovės įtekėjimo į uosto akvatoriją, potvynių. Suplanuota vandens lygio kitimo amplitudė nuo minus 0,51 m iki plius 1,24 m.

Krovininės naujosios „Smiltynės perkėlos“ ypatybė dar ir tai, kad per ją važiuoja įvairiausio tipo transportas, pradedant lengvaisiais automobiliais ir baigiant krovininiais sunkvežimiais, autobusais.

Rengiant rampos projektą reikėjo įvertinti visų transporto rūšių važiavimo į keltus ypatumus. Nepalankiausia situacija susidaro, kai, esant aukštam vandens lygiui, į nepakrautą ir aukščiau iškilusį keltą važiuoja tipinis 18 m ilgio vilkikas su puspriekabe.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
rampas susiaurino.. patrumpino a BABKES tos paciios ! va bizni ir prasuko !
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių