Pereiti į pagrindinį turinį

Uostas remontuos pietinį bangolaužį

2014-11-24 07:00
Rekonstruota: nuo jūros pusės matyti įrengta 278 metrų naujoji molo dalis su navigaciniu ženklu. Rekonstruota: nuo jūros pusės matyti įrengta 278 metrų naujoji molo dalis su navigaciniu ženklu.

Uosto direkcija rengiasi svarbiam darbui – planuojama remontuoti uosto pietinį bangolaužį.

Rekonstrukcija jau vyko

Paskelbtas konkursas rengti pietinio bangolaužio techninį projektą. Šis dokumentas bus parengtas 2015 metų pradžioje. Tada bus skelbiamas konkursas dėl paties bangolaužio rekonstrukcijos.

Pietinis bangolaužis yra 1374 metrų ilgio. Jis beveik dvigubai ilgesnis nei šiaurinis (šio ilgis – 733 metrai). Abu bangolaužiai jau buvo rekonstruoti 2001–2002 metais. Tuomet Danijos ir Olandijos kompanija „Aarsleff Ballast“ 278 metrais pailgino pietinį ir 205 metrais šiaurinį bangolaužius. Tuomet abiejų bangolaužių pertvarkymas kainavo 89 mln. litų.

Dar 65 mln. litų tuomet buvo skirti įplaukos kanalui gilinti nuo 12 iki 14,5 metro ties uosto vartais, o taip pat papildomai – 10–115 krantinėms. 7 mln. litų kainavo uosto vartuose ir šalia jų buvusių laivų nuolaužų iškėlimas, 3 mln. litų – bangų ir srovių matavimo stoties įrengimas.

Dabartinis pietinio bangolaužio remontas vyktų pirmą kartą po jo rekonstrukcijos ir iš esmės apimtų senąją dalį.

Įvertins molo būklę

Dabar remontuojant pietinį bangolaužį rengiamasi atstatyti jo šlaitus nuo jūros pusės. Taip pat bus detaliai įvertinta pietinio molo šlaitų techninė būklė.

Praeityje buvo pasigirdę kalbų, kad kai kuriose vietose bangolaužio šlaitas yra nestabilus. Tačiau tokios kalbos oficialiai buvo paneigtos. Tvirtinama, kad uosto moluose yra išlaikyti techniškai reikalingi nuolydžiai, ir nekyla pavojaus, kad jie gali pradėti slinkti.

Bet rizikuoti negalima. Uostų molai yra ypač svarbūs techniniai statiniai. Jei jie sugriūtų, laivyba būtų uždaryta ilgam.

Geriausiais pavyzdys – Šventosios uostas, kur jį buvo bandoma įrengti be molų. Išraustą laivybos kanalą jūra užnešė per trumpą laiką.

Ne paskutinis remontas

Rekonstruojant pietinį molą planuojama panaudoti ir uoste susikaupusius iš dugno iškeltus riedulius, taip pat gelžbetonines konstrukcijas.

Pietinis molas suskirstytas į daugybę piketų. Naujojo molo dalis yra nuo 135 iki 110 piketo. Toliau pietinis molas tęsiasi nuo 110 iki 15 piketo, kur jo dalis iš Kuršių nerijos pusės yra iš jūros. Paplūdimys prasideda nuo 15 piketo ir sausuma dar driekiasi keliasdešimt metrų iki nulinio piketo.

Dabartinis pietinio molo tvarkymas dar gali būti ne paskutinis. Uosto direkcijoje planuojama gilinti laivybos kanalą ties uosto vartais iki 17 metrų. Tokiu atveju tektų dar labiau sustiprinti arba netgi iš dalies perstatyti pietinį molą.

Kaip tai būtų daroma, dar neaišku. Konsultuojamasi su užsienio specialistais, atliekami naujos galimos konstrukcijos pasukus uosto vartus apie 12 laipsnių navigaciniai bandymai.

Pertvarkyti uosto vartus, jį gilinti planuojama naudojantis ES 2014-2020 metų lėšomis. 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų