Pereiti į pagrindinį turinį

Uoste atnaujins dalį geležinkelių

2019-05-31 16:00

Į Klaipėdos uostą daugiau nei 80 proc. krovinių atkeliauja ar išvežama geležinkeliais, todėl labai svarbu yra juos nuolat palaikyti geros būklės.

Veikla: planuojama iš esmės pertvarkyti šiuos į „Birių krovinių terminalą“ vedančius geležinkelius.
Veikla: planuojama iš esmės pertvarkyti šiuos į „Birių krovinių terminalą“ vedančius geležinkelius. / Vidmanto Matučio nuotr.

Atvira geležinkelių sistema

Uosto geležinkelių būklę įdėmiai stebi Lietuvos transporto saugos administracija. Jos specialistai iš kasmet Lietuvoje atliekamų 50-60 geležinkelio atkarpų tikrinimų po 6-8 tikrinimus atlieka Klaipėdos uoste.

Dažniausiai tikrinami tie geležinkeliai kuriais į uostą rieda pavojingi kroviniai. Kiekvienais metais tikrinami į Klaipėdos jūrų krovinių kompaniją (KLASCO), „Klaipėdos naftą“, Klaipėdos jūrų krovinių kompaniją „Bega“, „Birių krovinių terminalą“ vedantys geležinkeliai.

Informacija apie jų būklę teikiama į Lietuvoje veikiančią vieningą Geležinkelių transporto rizikos valdymo ir priežiūros informacinę sistemą (GERVIS). Dalis informacijos šioje sistemoje, įskaitant triukšmingumą, geležinkelių avaringumą, yra prieinama viešiems vartotojams.

Informaciją į GERVIS sistemą privalo kelti ne tik geležinkelių savininkai, bet ir kompanijos, kurios pagal sutartis vykdo geležinkelių priežiūrą.

Uosto geležinkeliai mieste

Gegužės viduryje Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė už uosto teritorijos ribų esančių jai pavaldžių geležinkelių priežiūros sutartį. Ji pasirašyta su konkursą laimėjusia „Gargždų geležinkelių“ bendrove.

Pagal trejų metų sutartį nuolat bus stebima uosto išorės geležinkelių būklė, atliekami smulkūs remontai. Iš viso sudėlioti net 25 punktai, kuriuos turi vykdyti geležinkelių priežiūros kompanija. Darbai įvairiausi - nuo nuolatinio geležinkelių stebėjimo mažiausiai du kartus per mėnesį iki iešmų remonto, veržlių, sandūrų, bėgių vinių veržimo, kalimo ar keitimo, drenažo, apšvietimo priežiūros, plotų ant geležinkelių ir šalia jų šienavimo.

Prižiūrėtojai privalo ne tik pildyti geležinkelių, iešmų ir pervažų priežiūros korteles, bet ir teikti informaciją į GERVIS sistemas, netgi tirti geležinkelių avarijas prižiūrimuose plotuose, kviesti transporto saugos ir Lietuvos geležinkelių specialistus.  

Už uosto ribų yra daugiau kaip 4 kilometrai, kuriais rūpinasi Uosto direkcija. Iš jų 7 keliai Klaipėdos geležinkelio stotyje, 10 kelių „Draugystės“ geležinkelio stotyje ir dar 4 keliai kitose uosto prieigose. Už uosto ribų esančių geležinkelių priežiūrai 3 metams numatyta iki 163,5 tūkst. eurų su PVM.

Atnaujinimas nestabdant krovos

Šiuo metu Uosto direkcija yra paskelbusi į „Birių krovinių terminalą“ vedančių geležinkelių 200 ir 250 metrų atkarpų projektavimo ir remonto konkursą.

Abu geležinkeliai į šios kompanijos iškrovos mazgą veda pagal 101-103 krantines. Pastaraisiais metais „Birių krovinių terminalą“ yra viena iš intensyviausiai dirbančių uosto krovos kompanijų. Per ją keliauja didžiausias srautas iš Baltarusijos per Klaipėdos uostą eksportuojamų trąšų.

Naujiems geležinkeliams į „Birių krovinių terminalą“ įrengti taikomi ypatingi reikalavimai. Juose turi būt dangos, atsparios kalio chloridui, amonio sulfatui, karbamidui ir kitoms nepavojingoms mineralinėms trąšoms. Tokie pat reikalavimai taikomi ir lietaus vandens surinkimo latakų įrangai.

Dar viena ypatybė, kad į „Birių krovinių terminalą“ vedantys geležinkeliai turi būti remontuojami taip, kad netrikdytų šios kompanijos krovos. Dėl nenutrūkstamo baltarusiškų trąšų eksporto net ir rekonstruojant 101-104 krantines buvo sudaromos sąlygos prie jų statyti laivus.

Naujo geležinkelio įrengimui su projektavimu į „Birių krovinių terminalo“ teritoriją numatyta iki 895 tūkst. eurų, bet tikroji kaina bus nustatyta konkurso metu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų