Pereiti į pagrindinį turinį

Už šilumą – dvi sąskaitos

2014-09-16 02:00

Dviejų Žolynų gatvės namų gyventojai pakliuvo į keistą situaciją. Už tą pačią paslaugą – šilumos ir karšto vandens sistemos priežiūrą jų reikalaujama susimokėti du kartus. Pastatų administratorius nurodo, kad mokesčius reikia mokėti naujam prižiūrėtojui, o senasis aiškina, kad pagrindinius darbus atlieka jis.

Nežinomybė: V.Balalis sulaukia dviejų sąskaitų už šildymo ir karšto vandens sistemų priežiūrą, tačiau apmoka tik vieną. Menininkas baiminasi, kad toks elgesys jam gali atsirūgti. Nežinomybė: V.Balalis sulaukia dviejų sąskaitų už šildymo ir karšto vandens sistemų priežiūrą, tačiau apmoka tik vieną. Menininkas baiminasi, kad toks elgesys jam gali atsirūgti. Nežinomybė: V.Balalis sulaukia dviejų sąskaitų už šildymo ir karšto vandens sistemų priežiūrą, tačiau apmoka tik vieną. Menininkas baiminasi, kad toks elgesys jam gali atsirūgti. Nežinomybė: V.Balalis sulaukia dviejų sąskaitų už šildymo ir karšto vandens sistemų priežiūrą, tačiau apmoka tik vieną. Menininkas baiminasi, kad toks elgesys jam gali atsirūgti.

Dviejų Žolynų gatvės namų gyventojai pakliuvo į keistą situaciją. Už tą pačią paslaugą – šilumos ir karšto vandens sistemos priežiūrą jų reikalaujama susimokėti du kartus. Pastatų administratorius nurodo, kad mokesčius reikia mokėti naujam prižiūrėtojui, o senasis aiškina, kad pagrindinius darbus atlieka jis.

Norėjo mokėti mažiau

Žolynų gatvės 35 namo gyventojas menininkas, vienas Parodijų teatro įkūrėjų, aktorius Vytautas Balalis pasakojo, kad daug klausimų kelianti situacija tęsiasi daugiau nei metus.

Pasak klaipėdiečio, viskas prasidėjo, kai gyventojai nusprendė pakeisti šilumos ir karšto vandens sistemų prižiūrėtoją. Paslaugą jiems teikė įmonė "Lamberta". Ši bendrovė namui tiekia ir šilumą.

"Pakeisti šilumos ir karšto vandens sistemų prižiūrėtoją paskatino Šilumos ūkio įstatymo pakeitimas. Pagal pastarąjį šilumos tiekėjas negali būti šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtojas. Įvyko namo gyventojų susirinkimas. Dauguma nusprendė pasirinkti naują prižiūrėtoją. Jis paslaugą pasiūlė teikti pigiau nei senasis", – pasakojo menininkas.

Tada, anot V.Balalio, namo gyventojai pradėjo gauti po dvi sąskaitas už šilumos ir karšto vandens sistemos priežiūrą. Vieną siuntė naujasis paslaugos teikėjas, antrą senasis – įmonė "Lamberta".

"Jau daugiau nei metus gauname po dvi sąskaitas už tą pačią paslaugą. Pagal pirmąją turi mokėti 5,93, antrąją – 8,45 lito", – stebėjosi menininkas.

Moka tik "Vitės valdoms"

Gyventojai išaiškinimą dėl situacijos gavo iš namo administratoriaus – bendrovės "Vitės valdos".
Ši nurodė, kad mokėti už šilumos ir karšto vandens sistemų priežiūrą reikia naujam paslaugos teikėjui, nes šis realiai atlieka paslaugą. Įmonė "Vitės valdos" pabrėžė, kad bendrovės "Lamberta" pateiktos sąskaitos už šią paslaugą neteisėtos.

"Aš nemoku "Lambertai" už šilumos ūkio priežiūrą, tačiau kas iš to. Vis tiek gauname dvi sąskaitas. Kaupiasi skola. Dar suma nėra didelė. Tačiau gal ateityje, į pagalbą pasitelkus antstolius, bus išieškota keturis kartus didesnė", – piktinosi V.Balalis.

Norėdamas aiškumo, menininkas kreipėsi į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Tačiau, pasak vyro, iš jos aiškaus atsakymo, kam mokėti už paslaugą ir ką daryti, nesulaukė.

"Pricitavo keturis lapus teisės aktų, ir tiek. Dar nurodė, kad skundą persiuntė Valstybinei energetikos inspekcijai. Ši nurodė kreiptis į administratorių. Taip pat patarta konfliktą bandyti spręsti taikiai. Galvojau, kad sulauksiu aiškesnių ir tikslesnių atsakymų", – tvirtino aktorius.

Pasak menininko, administratorius dar kartą nurodė, kad bendrovės "Lamberta" sąskaitos niekinės.

Jaučiasi apgaudinėjami

V.Balalis pasakojo, kad prieš tai buvo kreipęsis į bendrovę "Lamberta". Jos vadovas aiškino, kad jų sąskaitos yra teisėtos, nes patys atlieka priežiūrą.

"Direktorius taip pat pabrėžė, kad Šilumos ūkio įstatymo pakeitimai mūsų atveju negalioja, nes esame per maži. Keista, kad pagal vieną įstatymą esame visi lygūs, o kitam esame per maži", – stebėjosi menininkas.

Anot jo, didelė dalis Žolynų gatvės gyventojų bendrovės "Lamberta" veikla nepatenkinti jau seniai.

"Gyvename septynerius metus ir vis iškyla daug klausimų", – teigė gyventojas.

V.Balalio teigimu, keista ir tai, kad tenka mokėti daug už patalpų šildymą žiemą, nors namas – naujas.

"Mokame už šildymą tokias sumas, lyg gyventume "chruščiovkėse". Tikrai daugiau nei kituose naujos statybos kvartaluose. O juk čia nusprendėme įsikurti, kad galėtume reguliuoti šilumą ir sąskaitos už šią paslaugą būtų mažesnės", – neslėpė menininkas.

Sprendžia patys gyventojai

Anot įmonės "Vitės valdos" direktoriaus Jevgenijaus Sakovskio, dvigubas sąskaitas už šildymo ir karšto vandens sistemų priežiūrą gauna ne tik Žolynų gatvės 35, bet ir 41 namo gyventojai.

"Ši problema nėra nauja. "Lamberta" piktnaudžiauja ir pažeidinėja įstatymus. Siunčia sąskaitas, nors paslaugos neteikia. Šildymo ir karšto vandens sistemas prižiūri nauja gyventojų išsirinkta bendrovė, su kuria pasirašyta sutartis. Be to, "Lamberta" nepaiso gyventojų valios. Bandydami spręsti problemą kreipėmės į skirtingas institucijas, tačiau aiškaus atsakymo nesulaukėme", – pasakojo vadovas.

J.Sakovskis aiškino, kad pagal Šilumos ūkio įstatymą ir kitus teisės aktus šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtoją gali išsirinkti tik namo gyventojų dauguma.

"Pasikeitus Šilumos ūkio įstatymui, bendrovė "Lamberta" ir toliau galėjo teikti minėtą paslaugą, nes yra mažas tiekėjas. Tačiau gyventojai buvo nepatenkinti jų darbu. Tad nusprendė išsirinkti naują. Tokia yra jų teisė", – tvirtino direktorius.

Paskutinė institucija

J.Sakovskis pasakojo, kad, darbą pradėjus naujai įmonei, kilo problemų dėl šilumos punkto perėmimo. Pasak vadovo, "Lamberta" jo neperdavė, nors šis – gyventojų nuosavybė.

"Bendrovė aiškina, kad šilumos ir karšto vandens gaminimo įrenginiai yra jų nuosavybė. Tačiau nepateikė aiškių tai įrodančių dokumentų, nors buvo prašyta. Vis dėlto mes perėmėme punktą ir perdavėme naujam prižiūrėtojui, su kuriuo yra pasirašyta sutartis", – pabrėžė vadovas.

J.Sakovskis tvirtino, kad "Lambertos" ne kartą reikalauta, kad ji nesielgtų neteisėtai ir nesiųstų antrų sąskaitų už šildymo ir karšto vandens sistemų priežiūrą.

"Kaip galima pavadinti elgesį, kai išrašoma sąskaita už paslaugą, kuri neteikiama? Tai vienareikšmiai yra sukčiavimas. Dauguma gyventojų tai žino ir nemoka "Lambertai" už šildymo ir karšto vandens sistemų priežiūrą", – komentavo vadovas.

Direktorius vylėsi, kad problemą padės išspręsti Valstybinė energetikos inspekcija, kuri žino situaciją. Priešingu atveju gyventojams jis rekomendavo susivienyti ir kreiptis į teismą.

"Tai paskutinė institucija. Tikimės, kad viską pavyks išspręsti be jos", – vylėsi vadovas.

J.Sakovskis pasakojo, kad su "Lamberta" teisme teko susidurti penkiose bylose. Visos jos buvo iškeltos, kai gyventojai norėjo pakeisti šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtoją.

"Šias bylas inicijavo "Lamberta" ir pralaimėjo. Dabar pradėta dar viena. Ši įmonė nori gyventojams uždrausti šilumos ūkio prižiūrėtoją per teismą, nors tai jų valia", – pabrėžė direktorius.

Nėra pasirašę sutarčių

Įmonės "Lamberta" teisininkas Martynas Trubila pabrėžė, kad bendrovė tikrai neignoruoja gyventojų teisės pasirinkti šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtoją. Jis aiškino, kad Žolynų gatvės 35 name esantys šildymo ir karšto vandens sistemų įrenginiai iš tiesų priklauso "Lambertai".

"Katilinių patalpos yra gyventojų, o įrenginiai mūsų. Administratorius apie tai žino. Jam pateikėme visus įrodančius dokumentus", – pasakojo teisininkas.

Anot M.Trubilos, bendrovė "Lamberta" gyventojams sąskaitas už šildymo ir karšto vandens sistemos priežiūrą pateikia, nes realiai ji atlieka pagrindinius darbus.

"Pasirašėme minėto namo parengties šildymo sezonui aktą. Kodėl to nepadarė naujasis prižiūrėtojas?" – klausė teisininkas.

M.Trubila pabrėžė, kad gyventojų išrinktas naujasis prižiūrėtojas gali vykdyti savo darbus.
Tačiau pirmiausia jis turėtų pasirašyti su "Lamberta" šilumos ir karšto vandens pristatymo vartotojams sutartis, kaip numato Šilumos ūkio įstatymas. Taip pat sutartį dėl šiai įmonei priklausančių šilumos ūkio įrenginių priežiūros. Kol kas, pasak teisininko, tokių sutarčių nėra.

"Nesame net gavę tokio prašymo iš naujojo prižiūrėtojo. Apie tai informavome ir administratorių, ir naująjį prižiūrėtoją", – tvirtino M.Trubila.

Žada kompromisą

Teisininko teigimu, kol nėra minėtų sutarčių, naujasis prižiūrėtojas negali atlikti didžiosios dalies darbų, kuriuos turi atlikti. Pastato šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtojo pareigos yra numatytos energetikos ministro įsakymu.

"Dabar naujasis prižiūrėtojas neturi galimybės atlikti net namo hidraulinių bandymų. Kyla klausimas, ką jis veikia? Kadangi realiai mes patys vykdome šilumos punkto įrangos priežiūrą bei eksploataciją, todėl esame įsitikinę, kad mūsų pateiktos sąskaitos yra pagrįstos", – aiškino teisininkas.

M.Trubila atkreipė dėmesį ir į tai, kad su kiekvienu Žolynų gatvės 35 namo gyventoju buvo sudaryta sutartis dėl šildymo ir karšto vandens sistemos priežiūros. Kol kas dėl nutraukimo kreipėsi tik vienas.

"Sutartis su gyventojais sudarėme, nes tada nebuvo administratoriaus", – teigė teisininkas.

M.Trubila pabrėžė, kad niekas su niekuo čia nenori pyktis.

"Visur reikia ieškoti išeities. Kito kelio nėra. Reikia rasti kompromisą. Ieškosime tokio sprendimo, kad ir gyventojai nenukentėtų, ir paslauga būtų teikiama tinkamai", – žadėjo teisininkas.

Komentaras

Algis Gaižutis

Klaipėdos savivaldybės Būsto ir energijos poskyrio
vedėjas

Žolynų gatvės 35 ir 41 namo situacija yra žinoma. Gyventojai turėtų mokėti mokestį už šildymo ir karšto vandens sistemos priežiūrą, kuris yra nurodytas namo administratoriaus – šiuo atveju "Vitės valdų" – sąskaitoje. Tai būtų už naujo prižiūrėtojo teikiamas paslaugas. "Lamberta" elgiasi neteisingai išrašydama savo sąskaitas už šią paslaugą. Žmonės jos neturi apmokėti. Bendrovės "Vitės valdos" prašėme gyventojams išaiškinti, kam reikia mokėti. Keista ir tai, kad "Lamberta" sutartis dėl šildymo ir karšto vandens sistemos priežiūros buvo sudarytos su gyventojais, o ne administratoriumi. Pagal teisės aktus taip neturėtų būti. Tokią sutartį turi pasirašyti administratorius. "Lamberta", žinodama teisės aktus, negalėjo tokių sutarčių pasirašyti. Jei pasirašai sutartį, kuri prieštarauja teisės aktams, vadinasi, ji yra negaliojanti. Jei šios situacijos nepavyks išspręsti taikiai, gyventojai turėtų kreiptis į teismą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų