Vieno langelio principą – į laivyną Pereiti į pagrindinį turinį

Vieno langelio principą – į laivyną

2017-12-13 15:03

Biurokratija „skandina“ jūrininkus – laivyne turi būti mažinamas įvairių ataskaitų ir nereikalingos biurokratijos kiekis.

Realybė: laivuose jūrininkai daug laiko yra priversti skirti ne tiek saugiai navigacijai, kiek popierių pildymui.
Realybė: laivuose jūrininkai daug laiko yra priversti skirti ne tiek saugiai navigacijai, kiek popierių pildymui. / „ShipSpotting.com“ nuotr.

Tokias mintis pateikė Europos transporto darbuotojų federacijos (ETF) ir Europos laivų savininkų asociacijos (ECSA) Taline vykusiame forume „Digital Transport Days“.

„Popierizmo šiandien laivuose daugiau nei buvo anksčiau. Dėl to jūrininkai labiau pavargsta. Mažėja jų pasitenkinimas darbu“, - teigta forume Taline.

Jūrininkų nusivylimas yra ir todėl, kad biurokratijos kiekis laivuose didėja, o įgulos mažėja.

Jau prieš kurį laiką Europos Sąjungoje yra sukurta Europos vieningo jūrinio langelio (EMSW) sistema. Šiuo metu jos efektyvumą vertina Europos Komisija. Vieno langelio principas jūrų laivyne testuojamas naudojant jį atskirose laivybos kompanijose.

Jos esmė ta, kad nebereikia pildyti popierinių dokumentų. Tarpusavio ataskaitoms tarp laivo įgulos, laivybos kompanijos ir uostų svarbios dokumentų formos sudėtos į specialią kompiuterinę programą. 

Tačiau jūrininkams kyla pagrįstas klausimas – jei vieno jūrinio langelio principo programos pradės veikti Europoje, ar pripažins jas Afrikoje?

Jūrininkai Europos ir netgi JAV uostuose lengviau įveikia tikrinimus nei Afrikoje ar Azijos šalyse. Vieningo jūrinio langelio sistema turėtų būti diegiama visame pasaulyje ir skubiai pagal kokią nors laivybos konvenciją. Bet vėlgi kol ją ratifikuos pakankamas kiekis šalių praeis dešimtmetis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra