Net 7 iš 10-ties Lietuvos vairuotojų po eismo įvykio renkasi ne pasiūlytą remontą, o piniginę draudimo išmoką.
Juk ir nedidelės avarijos kelyje pasekmė – laikas. Vis dėlto ne viskas taip paprasta, neretai tenka luktelėti, kol grynieji atsidurs kišenėje.
Jei žiemą dėl avarijų kelyje kaltinome gamtos išdaigas – plikledį ir sniegą, šiltuoju metų laiku tenka galynėtis su dėmesio stoka ir noru spustelėti greičio pedalą.
„Vasarą didžiausios avarijų priežastys – greitis ir išsiblaškymas. Kiekvienas vairuotojas gali tyliai pripažinti, kad vairuodamas dažnai užsiima kokia nors pašaline veikla – „žaidžia“ su automagnetola, valgo, rūko ar net kalbasi telefonu, o tai ir yra dažniausi dėmesio blaškytojai prie vairo“, – įsitikinęs draudimo bendrovės „Compensa“ žalų skyriaus vadovas Tomaš Stankevič.
Bendrovės duomenimis, dažniausiai užregistruojami smulkūs eismo įvykiai, kurių žala nesiekia tūkstančio litų ir jie sudaro net 59 proc. visų draudimo išmokų.
Esą net 70 proc. nesmarkiai nukentėjusiųjų renkasi pinigines draudimo išmokas, o ne siūlomą profesionalią pagalbą. Vis dėlto pastebėta, kad iki 7 metų senumo automobilių savininkai savo turtą mieliau patiki remonto dirbtuvėms, už kurių paslaugas sumoka draudimas.
Ko gero didžioji dalis taupiųjų gyventojų nelinkę dėl plika akimi vos pastebimo dažų brūkštelėjimo ar nežymaus linkio ant automobilio kėbulo keliauti iki serviso ir kone visai dienai netekti transporto priemonės, be kurios šiandien daugelis jaučiamės it be rankų. Todėl draudimo išmoka – puiki alternatyva. Gavęs atitinkamą sumą pinigų gali rinktis, kur, kada ir kaip remontuoti savo turtą. Vis dėlto žalų administravimas Lietuvoje – varginantis ir ilgai trunkantis procesas. Pagal dabartinį Draudimo įstatymą, įprastinis žalos administravimo terminas – iki 30 kalendorinių dienų, taigi kelių šimtų litų išmokos gali tekti laukti net mėnesį.
„Dėl smulkių įvykių gausos tapo aktualu keisti draudimo išmokų administravimo procesą. Svarbu ne tik maksimaliai jį sutrumpinti ir supaprastinti, bet ir užtikrinti klientams patogų pinigų gavimo būdą, – įsitikinęs „Compensa“ žalų skyriaus vadovas.
Patyrę menkutį eismo įvykį ir nežymiai apibraižę automobilio kėbulą, ko gero, dažnas mūsų susinervina ne kiek dėl paties įvykio, kiek dėl po jo lauksiančio dokumentų tvarkymo maratono ir ilgesingo draudimo išmokos laukimo. Ypač, jei avarijos kaltininkas ne pats vairuotojas, o koks nors nepatyręs naujokas, automobilių stovėjimo aikštelėje savo transporto priemone vos palietęs kitą. Tuomet norisi viską sutvarkyti ir apie nemalonų įvykį pamiršti kiek įmanoma greičiau.
Naujausi komentarai