Šeštadienį jungtinės klaipėdiečių pajėgos Plungėje, Mykolo Oginskio dvare, atliks pasaulyje didelio populiarumo sulaukusį Karlo Jenkinso kūrinį „Stabat Mater“.
Tai Klaipėdos muzikinio teatro XV tarptautinio operos ir simfoninės muzikos festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ projektas, įsiliesiantis į Mykolo Oginskio dvare Plungėje nuo rugpjūčio 25-osios iki rugsėjo 29-osios savaitgaliais vyksiantį VII tarptautinį Mykolo Oginskio festivalį.
Festivaliui „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ artėjant prie pabaigos, Plungėje prasideda VII tarptautinis Mykolo Oginskio festivalis, kurio atidarymas patikėtas klaipėdiečiams. Žemaičių dailės muziejaus ir Plungės meno mokyklos organizuojamas festivalis šiais metais dedikuojamas Plungės miesto garbės piliečio dr. Bronislovo Lubio atminimui.
Dr. B.Lubys ilgai buvo Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro mecenatas, todėl dalyvavimas jam dedikuotame festivalyje, pasak Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovo Ramūno Kaubrio, – simbolinis. Po ilgos pertraukos atnaujinus dviejų Vakarų Lietuvos regiono vasaros festivalių bendradarbiavimo ryšius, rugpjūčio 25 d. 17 val. Klaipėdos muzikinio teatro orkestras bei choras, Klaipėdos miesto savivaldybės kultūros centro „Žvejų rūmai“ mišrus choras „Cantare“ bei solistai (nuotraukoje) Indrė Jurgelevičiūtė (etninis vokalas), Jovita Vaškevičiūtė (mecosopranas) ir Saulius Petreikis (dudukas) buvusiame M.Oginskio dvaro žirgyne įrengtoje salėje atliks britų kompozitoriaus K.Jenkinso kūrinį „Stabat Mater“.
Pirmąsyk 2008-aisiais suskambėjusi Liverpulyje, K.Jenkinso „Stabat Mater“ netrukus paplito po viso pasaulio chorų repertuarus. Lietuvoje šioji kosmopolitiška, Rytų ir Vakarų pasaulių kultūras atspindinti liturginio kūrinio interpretacija iki šiol skambėjo tik kartą – šiųmetės Jūros šventės metu Klaipėdos Teatro aikštėje. Tąkart ji buvo vadinama Jūros šventės perlu.
Tai tas pats festivalinis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro projektas, kurio premjera mūsų šalyje buvo dedikuota uostamiesčio 760-ajam gimtadieniui. Plungės festivalyje jis bus atliktas antrąsyk. Ten aidėsiančioje K.Jenkinso „Stabat Mater“ pasirodys kitos dvi vokalistės, bet klausytojai išgirs tuos pačius Artimųjų Rytų tradicinius instrumentus (darabuca, def, doholla), aramėjų giesmes, skambančias autentiška kalba bei maniera, Gilgamešo epo bei senuosius persų tekstus ir visa tai meistriškai sujungiančią vakarietišką simfoninę bei chorinę muziką.
Įėjimas – tradiciškai laisvas, kaip ir į visus Mykolo Oginskio festivalio koncertus.
Naujausi komentarai