Valstybinės lietuvių kalbos komisijos pirmininkė Irena Smetonienė apie reklamą - ir ne tik apie joje galimą vartoti ištiktuką "pyst" - turi ką pasakyti. Ir net storiausią knygą apie Jos Didenybę Reklamą kalbininkė parašė.
Naujutėlaitėje monografijoje I. Smetonienė ne tik apžvelgia reklamos vertimo į lietuvių kalbą aplinkybes ir susiklosčiusią praktiką, bet ir pateikia savo požiūrį, kas turėtų būti daroma, kad mūsų kalba nenukentėtų, kad ji būtų turtinama ir puoselėjama.
Tiesa, knygos aprėptis didelė, pateikiama daug informacijos, bet ir skaityti ją įdomu. Autorės stilius lakoniškas, dalykiškas, ji rašo lengvai, bet ne paviršutiniškai. Leidinys bus naudingas Lietuvos reklamos kūrėjams, jos tyrinėtojams, visiems, kas domisi reklama. Tikimasi, kad jis nuties dar vieną tiltą tarp jaunatviškos, atradimų ir naujovių ištroškusios reklamos kūrėjų bendruomenės ir mokslo pasaulio.
Citatos iš I. Smetonienės knygos
Reklama nėra sustabarėjusi minčių reiškimo forma ir įtikinėjimo įrankis. Ji keičiasi kartu su gyvenimu - taikosi prie tobulėjančių technologijų ir vartotojų išprusimo, todėl ieško naujų formų ir išraiškos galimybių, vadinasi, ir savo stiliaus.
Reklamos tekstų kalba turi būti paprasta, artimesnė kasdienei, sakiniai trumpi, žodžiai paprasti, visiems suprantami, lengvai ištariami, bet labai išraiškingi.
Reklama kišasi į žmogaus gyvenimą, formuoja naujas nuostatas. Žmogus įsivaizduoja, koks yra ir koks norėtų būti. Daiktas padeda realizuoti svajonę, svarbu kad laiku ir vietoje reklamuotojas pateikti, reikiamą informaciją.
Reklama veikia pasąmonę ir turi įtakos netgi tiems, kurie tvirtina esą jai atsparūs.
Naujausi komentarai